Strona 4 z 10 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 95

Wątek: Nieciekawe Zdjęcia Z 30d

  1. #31
    Uzależniony Awatar ErnestPierwszy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    50
    Posty
    734

    Domyślnie

    Witaj. Poczytaj sobie o Picture Style. 30D przewala np. czerwony kolor w niektórych sytuacjach. Warto wtedy przełączyć aparat na "łagodnieszy" styl dla koloru, np. Neutral. Możesz sobie w CF ustawić jakiś "szybki" przycisk zmiany PS.
    Ja już nikogo w rodzinie nie przekonuję, że lustrzanka za chore pieniądze jest lepsza od kompakta. Mój 30D przegrywa we wszystkim z S80 podczas rodzinnych imprezek

    Teraz testuję takie ustawienia:
    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1032&message=18411077

    ..As the exsiting settings (factory) are usable on scenes that
    naturally exhibit low contrast.
    The important thing to understand here is:

    1. What levels of contrast (naturally-occuring) do you face on your
    typical work / scenes?

    2. There *will not* be a single Picture Style that will get the job
    done. I personally use a stack of three styles, with an additional
    two for extreme cases.

    Here they are:

    Standard: 2,-2,-1,0
    ==> For general indoor/outdoor, flash,
    ==> For use with scenes with mid-hi naturally-occurring contrast
    ==> Very good skin tones, IMPRESSIVE RED-color rendering.
    ==> Tonal Reproduction Curve (TRC) used here favors MIDTONES detail,
    for a film-like reproduction of contrast (but still better
    brightness).

    Landscape: 2,-2,-1,0
    ==> For regular use in scenery, landscaping, still-life
    ==> For use with scenes with high naturally-occurring contrast
    ==> Saturation levels in tandem with contrast setting (protects REDs)
    ==> Still very good skin tones (!)
    ==> Tonal Reproduction Curve (TRC) used here favors SHADOW detail.

    Neutral: 2,-2,0,0
    ==> For optimal skin-colors in portraiture, especially on studio.
    ==> For use with scenes with mid-high naturally-occurring contrast
    ==> Excellent skin tones under flash, hot-shoe or stand-alone (via
    STE2).
    ==> Tonal Reproduction Curve (TRC) used here favors SHADOW detail


    UserDef1: -2,-1,0,0,LANDSCAPE
    ==> For use in scenery, landscaping, still-life
    ==> For use with scenes with very-high naturally-occurring contrast
    ==> Rich, saturated colors, without looking "electric".
    ==> Tonal Reproduction Curve (TRC) used here favors SHADOW AND
    HIGHLIGHTS detail.

    UserDef2: -2,-1,0,0,NEUTRAL
    ==> For accurate skin-colors in high-dynamic range portraiture.
    ==> For use with scenes with very-high naturally-occurring contrast
    ==> Neutrally-saturated colors, not under/over-done.
    ==> Tonal Reproduction Curve (TRC) used here favors SHADOW AND
    HIGHLIGHTS detail.

    This applies to the 1DMKIIn, and for the most part, to our 30D. The
    30D washes out colors a bit more, because its overly-sensitive, and,
    if ot EV-comp'd @ -0.3EV, it will de-saturate colors. The 1DMKIIN
    provides a film-like output of contrast, in general, but packs some
    sort of crispness concentrated in mid-tones that the 30D shows as
    being slightly spreaded beyond the midtones, and into the highlights
    (slightly washed).

    In any case, all settings are very, very usable in the 30D, and they
    should provide almost identical results on the 5D.
    Happy shooting!

  2. #32
    Dopiero zaczyna Awatar kook
    Dołączył
    Mar 2006
    Posty
    33

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fotomaniac Zobacz posta
    Chopie jak porównania z G5 wypadają Ci lepiej niż z 30D to naprawdę gratuluję. Ty chyba nie wiesz to to jest lustrzanka i do czego.
    Poczytaj ksiązki na temat fotografii, tylko nie te podłe o fotografii cyfrowej a te lat 60 i 70tych o podstawach fotografii.

    Uczyć się trzeba całe życie.

    Pozdrawiam
    Problemy, o ktorych pisze autor watku, nie maja nic wspolnego z fotografia i fotografowaniem (lustrzanka) jako takim, lecz zwiazane sa ze specyfika obrobki materialu cyfrowego. Mysle, ze nawet genialny fotograf majacy w jednym palcu ksiazki z lat 60 i 70-tych o podstawach fotografii nie zrobilby przy pomocy 30D porzadnego zdjecia, przynajmniej na domyslnych ustawieniach i w jpg-ach, o ile nie wgryzlby sie w cyfrowa strone fotografii. Dlatego tez przytyki pod adresem osob chwalacych digicamy w stylu G5 i odsylanie ich do przedszkola jest nie tylko niesympatyczne, ale i malo celne.
    5D 17-40/4 24/2.8 50/1.4 50/2.5 macro 135/2L 420EX S95

  3. #33
    Dopiero zaczyna Awatar Wawrzyniec Pruski
    Dołączył
    Feb 2007
    Wiek
    58
    Posty
    23

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jac Zobacz posta
    no tak ale dslr na starcie jest lepszy a G5 jest gorszy... ale G5 ma wbudowane algorytmy "poprawy" zdjec, dzieki ktorym wydaje sie ze jest lepszy... jasne nie ;-)

    w dslr korzystasz z lepszego materialu zrodlowego (ktory jest gorszy niz zmanipulowany z G5) i wlasnych sztuczek poprawy jakosci zdjecia, zeby w efekcie koncowym otzymac o niebo lepsze zdjecie niz z kompakta

    poprostu:
    kompakty = zanosisz film do labu i on ci go wywoluje
    lustrzanki = masz ciemnie w domu i sam wywolujesz filmy

    jasne? ;-)
    Jasne, dzięki.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Fotomaniac Zobacz posta
    Chopie jak porównania z G5 wypadają Ci lepiej niż z 30D to naprawdę gratuluję. Ty chyba nie wiesz to to jest lustrzanka i do czego.
    Poczytaj ksiązki na temat fotografii, tylko nie te podłe o fotografii cyfrowej a te lat 60 i 70tych o podstawach fotografii.

    Uczyć się trzeba całe życie.

    Pozdrawiam
    A i takie książki mam i czytałem.
    Dlaczego tyle jadu?
    Ostatnio edytowane przez Wawrzyniec Pruski ; 12-03-2007 o 01:43 Powód: Automerged Doublepost
    EOS 30D | Tamron 17-50 f2,8 XR Di-II Asp | Canon EF 70-200 f4 USM L | Speedlite 430EX | SanDisk Extreme III 2GB | Canon EF-S 18-55 f3,5-5,6 | CANON G5 | ZENIT TTL | Zorki 4 |

  4. #34
    Pełne uzależnienie Awatar DoMiNiQuE
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Ostrów Wlkp.
    Wiek
    43
    Posty
    3 548

    Domyślnie

    Wawrzyniec Pruski, zapoznaj sie z czyms takim jak korekta ekspozycji. Dawaj czesto na plus to fotki nie beada takie "bure" Sprzet masz super i jak tylko nauczysz sie zyc z nim w zgodzie to zobaczysz na co go stac

  5. #35
    Uzależniony
    Dołączył
    Dec 2005
    Posty
    548

    Domyślnie

    Bo jest stosowane mniej agresywne wyostrzanie. To raz.
    No wybacz ale tu sie nie zgodze, inaczej moglbym podciagnac obraz z dsrl do poziomy komapkta a tak sie nie da, podciaganie w postrpdukcji z RAW daje gorsze efekty ... poprostu jak material jest cienki to nic juz nie pomoze

    Dwa - w dSLR trzeba rozsądnie operować głębią ostrości oraz o wiele dokładniej łapać ostrość.
    Chyba raczej chciales powiedziec, trzeba kupic szklo za 3 tysiace. Co i tak przy canonie nie daje zadnej pewnosci.

    Trzy - kłapanie lustra utrudnia utrzymanie nieporuszonego zdjęcia przy dłuższych czasach.
    nie mowimy o poruszonych zdjeciach

  6. #36
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emisiaczek Zobacz posta
    No wybacz ale tu sie nie zgodze, inaczej moglbym podciagnac obraz z dsrl do poziomy komapkta a tak sie nie da, podciaganie w postrpdukcji z RAW daje gorsze efekty ... poprostu jak material jest cienki to nic juz nie pomoze
    Mam odmienne doświadczenia.

    Chyba raczej chciales powiedziec, trzeba kupic szklo za 3 tysiace. Co i tak przy canonie nie daje zadnej pewnosci.
    Nie mam szkieł za 3 tysiące ale przy starannym celowaniu z focusem nie mam kłopotu. To naprawdę trzeba robić dokładnie, no chyba że się leci na f/8 czy f/11.

    Przekadrowanie, zła ocena wielkości sensora w stosunku do znaczkow na matówce czy nawet poruszenie się fotografa czy obiektu pomiędzy zmierzeniem ostrości a zrobieniem zdjęcia mogą tu sporo psuć.

    Jest to uwaga ogólna, wątkodawca, jak sądzę po pokazanych fotkach, nie opanował po prostu technik obróbki zdjęcia bądź ma jakieś dziwne wymagania.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  7. #37
    Dopiero zaczyna Awatar vasco
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    londynowo
    Posty
    39

    Domyślnie

    Ja jakis rok temu tez przesiadlem sie z G5 (oraz slajdow) na 30d i musze przyznac ze na poczatku nie widzialem duzej roznicy. Niestety DSLR-em trzeba nauczyc sie robic zdjecia i, jak wspomnieli juz inni, chodzi przede wszystkim o obrobke rawa. Jpg-i z 30d nie sa zle ale nie zachwycaja. Zrob kilkaset zdjec, zapoznaj sie ze sprzetem, poczytaj o histogramie, WB, rawach, obrobce itd... (polecam tutoriale Janusza Body na tym forum) i zacznij tlumaczyc swoje 20-letnie 'analogowe' doswiadczenie na 'cyfrowe'. To nie boli ale zajmuje duzo czasu, ja przez ostatnie kilka miesiecy przeczytalem terabajty roznych porad i teraz ucze sie je wykozystywac
    I wtedy zobaczysz roznice, uwiez mi jest kolosalna. G5 to dobry kompakt ale przy DSLR to po prostu zabawka

    PS I kup dobry monitor, a jezeli juz taki masz to go wyreguluj.
    Pozdrawiam!

    Daniel

  8. #38
    Dopiero zaczyna Awatar kook
    Dołączył
    Mar 2006
    Posty
    33

    Domyślnie

    Na poczatek najlepiej ustawic aparat no robienie RAW + JPG (L). Potem pobaw sie wywolywaniem RAWa, najlepiej na poczatek w jak najprostszym sofcie, typu dostarczany z aparatem Raw Image Task. Mozesz w nim dowolnie eksperymentowac z picture styles, z balansem bieli, podciagnac ekspozycje itp. Na koniec zapisz to jako jpg-i i porownaj z jpg-ami, ktore wyszly prosto z aparatu. Zaloze sie, ze bardzo szybko przejdziesz na same RAWy.
    5D 17-40/4 24/2.8 50/1.4 50/2.5 macro 135/2L 420EX S95

  9. #39
    Coś już napisał
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    52

    Domyślnie

    EOS 30d robi śliczne zdjęcia w JPG - głównie dzięki PICTURE STYLES - tylko trzeba umieć z tego korzystać!Jeśli wszystko dobrze ustawisz to praktycznie żadna obróbka nie jest Ci już potrzebna.Pamiętaj tylko aby używać P.S. z podglądem na histogram RGB ,który pomoże Ci dobrac nie tylko optymalne kolory ale także balans bieli i zakres tonalny zdjęcia.

    Na dobry początek ustaw sobie ostrzenie na 0 , poózniej sobie podostrzysz w photoshopie elements filtrem unsharpen mask ,ktory daje obrazki ostre jak żyletki.

    RAWy też są ok ale mają jeden minus - strasznie dużo szumu wychodzi przy nich nawet na niskich czułościach - można go oczywiscie ładnie usunąć ale to sie odbija kosztem zdjęcia.Ja osobiscie uzywam RAWÓW tylko przy robienu zdjęć nocnych.

    Podsumowując nie martw się dotychczasowymi rezultatami , tylko eksperymentuj i szukaj optymalnych ustawień a zobaczysz ze z czasem Twoje zdjęcia będą Ci się coraz bardziej podobać :-)

  10. #40
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez storczyk Zobacz posta
    RAWy też są ok ale mają jeden minus - strasznie dużo szumu wychodzi przy nich nawet na niskich czułościach - można go oczywiscie ładnie usunąć ale to sie odbija kosztem zdjęcia.Ja osobiscie uzywam RAWÓW tylko przy robienu zdjęć nocnych.
    Tylko to nie jest minus RAW-ów ale ich cecha. To są surowe pliki bez odszumiania. Można sobie je odszumiać za pomocą programu i osiągać lepsze efekty niż z jpg-ów z aparatu. A myślisz że JPG-i z aparatu też nie są odszumiane kosztem jakości - tak samo.
    Ostatnio edytowane przez Kolekcjoner ; 12-03-2007 o 22:17
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

Strona 4 z 10 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •