ale na jakiej drukarce? Zestaw Papier->Tusz->Drukarka(profile) jest istotny. To nie jest tak, że się do drukarki wkłada nieprofilowany papier i jazda. To musi być spójny system inaczej wyniki są nieprzewidywalne.
Jak drukujesz na firmowym papierze producenta drukarki to pewnie masz wszystko OK. Profile trzeba porobić albo poszukać generycznych w necie.
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
Powoli, powoli
W systemie masz kilka profili zestawu Papier->Tusz->Drukarka ale TYLKO dla papieru i tuszu producenta. Wszystkie one siedzą w: (dla winXP)
WINDOWS->system32->spool->drivers->color
dla mojej drukarki (i5000) maja np. nazwe CNB6dCA0.icc
To są profile do ZESTAWU jak wyżej i NIE PASUJĄ do innego papieru. Inne tusze to już katastrofa - niestety. Nieoryginalny papier i tusze-podróbki można używać (sam tak robię np. używam papieru Ilforda) ale trzeba wydać parę złotych na profesjonalne oprofilowanie TEGO papieru i TEGO tuszu. (Ilford publikuje swoje generyczne profile dla niekórych drukarek) Inaczej zawsze będziesz miał problemy.
Tak jak Ty robisz po prostu się nie da. Może Ci się udać dopasować któryś z profili Canona - ale to bardzo hipotetyczne i zwykle droższe (tracisz papier i tusz na nieudane próby) od zrobienia tego "raz a dobrze".
Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 01-03-2007 o 13:02
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
Profile Tetenala bardzo dobrze dzialały z papierami Emteca i Epsona - co ciekawe - nawet lepiej niż oryginalne profile Epsonamoze z tym papierem też nie bedzie zle - kwestia kilku prob - tzn. podpinania roznych profili.
W PS spróbuj tez przy obrobce wlaczyc wyswietlanie - monitor RGB. Wtedy czasami okazuje się, że zdjęcie naprawdę jest blade, tylko zle wyświetlanie na monitorze je nasyca![]()
5d | Canon 16-35 2.8 L | Canon 24-70 2.8 L | Canon 70-200 4 IS L | Canon 85 1.8 USM | Speedlite 580 ex | Omnibounce STOFEN | LumiQuest Soft Screen | transcend 8 GB | kingstone 1 GB ELITE PRO & 2 GB ULTIMATE | Marumi DHG CPL 67, 77, 82 mm | statyw Velbon Sherpa 750R | Lowepro Staelth Reporter 200 AW | Śjakaś inna Lowepro | Military PRO LIMA :] Sporo planów na przyszłość... m.in. 135 L
Pomysłowy Dobromir
Prawidłowo przy obróbce (na koniec) mozna sobie podejrzeć co wyjdzie na papierze z danym profilem ustawiając View->Proof Setup->Custom profil używany do druku. Kropka. Koniec. Zdecydowanie nie monitor RGB bo profil monitora zupełnie nic tu nie ma do rzeczy. Howgh. Aaaaa... i monitor też warto oprofilować - nawet jeśli to tylko Adobe Gamma to i tak lepiej niż nic.
Gamut papieru jest inny niz gamut monitora. http://www.canon-board.info/showthread.php?t=8520
Można przypadkowo trafić na zbliżony profil i mieć akceptowalne rezultaty - tylko, że robienie jednego profesjonalnego profilu kosztuje coś pomiędzy 60-80 złociszy. Jak policzyć papier,tusze i czas zmarnowany na próby to...
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
A sprawdziło Ci się kiedyś to co podejrzałeś z tym co wydrukowałeś? Bo mi na epsonie - nigdyNa cyfrowej konice minolcie - mimo, że kosztuje 100 tysięcy i ma swoje własne profile - również nie :]
Uwierz mi, że wyświetlanie właśnie w trybie Monitor RGB jest najwierniejsze temu, co wyjdzie na wydruku, pod warunkiem, że przy samym wydruku nie wrzucisz nagle zupełnie innych profili. Pracuję w tym od 7 lat - mam troszkę doświadczenia![]()
5d | Canon 16-35 2.8 L | Canon 24-70 2.8 L | Canon 70-200 4 IS L | Canon 85 1.8 USM | Speedlite 580 ex | Omnibounce STOFEN | LumiQuest Soft Screen | transcend 8 GB | kingstone 1 GB ELITE PRO & 2 GB ULTIMATE | Marumi DHG CPL 67, 77, 82 mm | statyw Velbon Sherpa 750R | Lowepro Staelth Reporter 200 AW | Śjakaś inna Lowepro | Military PRO LIMA :] Sporo planów na przyszłość... m.in. 135 L
to i ja o cos spytam?
Ostatnio od forumowego kolegi dowiedzialam sie ze mozna miec zainstalowany tylko jeden profil-albo drukarki albo papieru.
Ktorego lepiej uzywac?
Mam zaistalowany profil drukarki (epson R220), tusze oryginalne, papier canona (gramatura 270) i kodaka (gram-230), ustawiena PS prawidlowe a na wydruku kolory to jakies siakiej takie...
Pomozcie prosze bo jak mam cos drukowac to mnie cholera trafia
pzdr
Gdyby to była religia to przyjął bym to stwierdzenie "na wiarę". Tylko to nie religia a nauka.
1. Real World Color Management – Bruce Fraser, Chris Murphy & Fred Bunting (ulazało się po polsku w Helionie)
2. The Art od Digital Fine Art Printing - Uwe Steinmueller (do nabycia na stronach Uwe)
3. Adobe Photoshop CS - Profesjonalne techniki obróbki obrazów i PRZYGOTOWANIA DO DRUKU - David Blatner i Bruce Fraser (Helion)
4. Mastering Digital Printing - Harald Johnson
Proszę nie używaj argumentu w stylu "pracuję w tym od 7 lat to się znam" bo to łatwo odwrócić. Wiesz ilu laboludków pracuje w labach od 20 lat i ma ZERO pojęcia na temat Color Management? To że uprawiam seks od 40 lat wcale nie oznacza, ze jestem dobrym kochankiem. Maszynka za 100 tyś dolców też nie pomoże jak operator do d...
Acha... i zeby była jasność pełna to mnie się wydruki sprawdzają z tym co widzę w proofie
EDIT: kjoanna http://www.canon-board.info/showthread.php?t=8520 - nie ma profilu drukarki jest profil na zestaw drukarka->tusz->papieri to jest silnie zależne - nie ten papier albo nie ten tusz i kaplica
![]()
Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 01-03-2007 o 14:53
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.