Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Wątek: Obiektywy architektura jakość

  1. #1
    Dopiero zaczyna Awatar Synthax
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    38

    Unhappy Obiektywy architektura jakość

    Witam wszystkich,
    niedawno nabyłem pierwsze body SLR Canona 350. Jako pierwszy obiektyw zamontowałem Tamrona 28-200. Zaznaczam, ze interesuje mnie fotografia architektury. I po zgraniu zdjeć Londyńskiej architektury byłem zdruzgotany ich fatalną nieostrą jakością.

    Mam równiez dostep do poniższych obiektywów

    canon 50|1,8 II

    canon 35-105 3,5-4.5

    canon 28-80 3.5-4.5DC

    canon 28-105 3,5-4.5usm

    Tokina 20-35 3,5-4

    Który wybrac lub co innego nabyć żeby zauważyć poprawe jakości. O dziwo mam wrazenie że poprzednie zdjecia z Canona S50 wygladaja lepiej, gdyby nie deformacje optyczne, ostrosc i barwy sa znacznie lepsze.

    Dziekuje za wskazówki i pozdrawiam

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar snow
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Świdnik/Lublin
    Wiek
    42
    Posty
    1 145

    Domyślnie

    Jeżeli masz na stanie to Canon 50/1.8
    Jeżeli zamierzasz kupić to Tamron 17-50/2.8
    40d + m42 58-500 + EF 18-75

    "osiagnales szczyt w lizaniu viteaza" - by dan7770

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Synthax Zobacz posta
    Witam wszystkich,
    niedawno nabyłem pierwsze body SLR Canona 350. Jako pierwszy obiektyw zamontowałem Tamrona 28-200. Zaznaczam, ze interesuje mnie fotografia architektury. I po zgraniu zdjeć Londyńskiej architektury byłem zdruzgotany ich fatalną nieostrą jakością.
    Jeśli chodzi o obiektyw, to gorzej wybrać się nie dało. Ale to w sumie pocieszenie, bo teraz może być już tylko lepiej :-)
    Przy okazji pytanie: czy nie brakowało Ci pola widzenia? no chyba że fotografowałeś detale architektoniczne...? :-)

    Cytat Zamieszczone przez Synthax Zobacz posta
    Mam równiez dostep do poniższych obiektywów
    canon 50|1,8 II
    canon 35-105 3,5-4.5
    canon 28-80 3.5-4.5DC
    canon 28-105 3,5-4.5usm
    Tokina 20-35 3,5-4
    Który wybrac lub co innego nabyć żeby zauważyć poprawe jakości.
    50/1,8 na pewno da poprawę jakości, ale martwi mnie jego użyteczność przy fotografowaniu architektury.
    Typowo do architektury (całej, nie detali) wybrałbym któryś z ultraszerokich zoomów, czyli Canon 10-22, Sigmę 10-20 lub Tokinę 12-24
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  4. #4
    Dopiero zaczyna Awatar Synthax
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    38

    Domyślnie Brakowało

    Oj brakowało. Ale gdzieś usłyszałem że ogniskowa ok 50 daje najlepsze piony. Wiec kosztem mniejszego pola widzenia wolałem pseudo shift. A czy ma ktoś z was doswiedczenie z szhiftem i cyfrówkami? Słyszałem o Araxie, znacznie tańszy od Canona... Ale z drugiej strony moze w to miejsce mozna kupić naprawde ostre szkło z szerokim katem?

    np Tokina 17/3.5 AT-x Pro AF?
    Ostatnio edytowane przez Synthax ; 27-02-2007 o 12:46

  5. #5
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Synthax Zobacz posta
    Mam równiez dostep do poniższych obiektywów

    canon 50|1,8 II

    canon 35-105 3,5-4.5

    canon 28-80 3.5-4.5DC


    canon 28-105 3,5-4.5usm

    Tokina 20-35 3,5-4...
    Nie wiem co rozumiesz prze pojęcie "mam dostęp" ale każdy spisze się lepiej od tego Tamrona, choć kupując szkło do architektury nie wybrałbym żadnego z nich, z racji na brak szerokiego przy zastosowaniu z cyfrową lustrzanką z cropem.
    Ja ze swoim 300D, z wymienionych używałem:

    canon 50|1,8 II - obiektyw omówiony na forum na wszelkie możliwe sposoby, streszczając: jak AF trafi w punkt jest bardzo ostro, ale niestety nie zawsze trafia, raczej do portretu, martwych natur niż do architektury, jeśli już to do większych detali

    canon 28-105 3,5-4.5usm - precyzyjny i szybki AF, niezła ostrość po lekkim domknięciu przysłony, niezły do architektonicznych detali (wygodny zakres ogniskowych), do fotografowania większych części lub całych obiektów jest ewidentnie za wąski
    Ostatnio edytowane przez MacGyver ; 27-02-2007 o 12:53
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  6. #6
    Początki nałogu Awatar Fan nr 1
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Bielsko Biała
    Wiek
    53
    Posty
    284

    Domyślnie

    W szerokich ujęciach można używać kita da Ci lepszą jakość obrazu niż ten tamron

  7. #7
    Dopiero zaczyna Awatar Synthax
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    38

    Domyślnie

    dostep oznacza wypożyczenie z kolekcji Ojca

    Chciałem jeszcze zapytac czy rzeczywiscie stałoogniskowe sa lepsze niż zoomy typu 12-24? Czy lepiej wyrać stałek typu 17 czy ten zoom?

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar popmart
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    51
    Posty
    1 721

    Domyślnie

    w twoim przypadku użyteczny będzie KIT przymknięty do F 6.3 - 9 (ewentualnie 11)

    i pozamiatane jak nauczysz się z niego korzystać poszukasz lepszego

    pa

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Synthax Zobacz posta
    A czy ma ktoś z was doswiedczenie z szhiftem i cyfrówkami?
    Oj, niestety.
    U mnie za shifta służy PhotoShop :-)

    Cytat Zamieszczone przez Synthax Zobacz posta
    Ale z drugiej strony moze w to miejsce mozna kupić naprawde ostre szkło z szerokim katem?
    np Tokina 17/3.5 AT-x Pro AF?
    To dobre szkło, ale szerokości to mu jeszcze trochę brakuje.
    Znasz to zjawisko:

    http://www.dpreview.com/reviews/canoneos5d/page12.asp

    Dlatego zaproponowałem Ci jeszcze krótsze szkła od 10, 12mm
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  10. #10
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popmart Zobacz posta
    w twoim przypadku użyteczny będzie KIT przymknięty do F 6.3 - 9 (ewentualnie 11)
    i pozamiatane jak nauczysz się z niego korzystać poszukasz lepszego
    Na początek to całkiem rozsądny wybór, zwłaszcza że cena tego szkła jest właściwie symboliczna.

    Cytat Zamieszczone przez Synthax Zobacz posta
    dostep oznacza wypożyczenie z kolekcji Ojca
    Jeśli tak, i nie stanowi to problemu, popróbuj każdego - własne doświadczenia są cenniejsze od najlepszych porad :-)
    Chciałem jeszcze zapytac czy rzeczywiscie stałoogniskowe sa lepsze niż zoomy typu 12-24? Czy lepiej wyrać stałek typu 17 czy ten zoom?
    Tak, uogólniając stałki są lepsze optycznie od zoomów, a tak na prawdę to wszystko zalezy od tego jaka stałka i jaki zoom ;-)
    Ja bym polecał 12-24 bo będzie dużo wygodniejsza... no i szersza, to 12-14 mm czasami bardzo się przydaje.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •