Gooferek/ po pierwsze, nie znam fotografa,któremu by się kiedyś coś nie przytrafiło.Po drugie, czujesz różnice pomiędzy przeszkadzającym dźwiękiem migawki(na próbie generalnej) a zasłanianiem ludziom podczas spektaklu?
Gooferek/ po pierwsze, nie znam fotografa,któremu by się kiedyś coś nie przytrafiło.Po drugie, czujesz różnice pomiędzy przeszkadzającym dźwiękiem migawki(na próbie generalnej) a zasłanianiem ludziom podczas spektaklu?
Robienie fotoreportażu przez fotoreportera nie wiaże się z liczbą zdjęć. Najlepszi potrafią opisać świetną historię dwoma lub trzema zdjęciami spośród 10 wykonanych - nie 50 spośród 300. Kiedyś fotoreporterzy mieli trzy cztery rolki filmu po 24 klatki i potrafili robić świetne zdjęcia. Moim zdaniem fotograf powinen mieć tzw "oko" co wiąże się również z umiejetnością przewidzenia tego co sie zdarzy. Często możliwość takiego przewidzenia jest wynikiem tego że wie się co się fotografuje, zgłebiło się temat na tyle że jest się w stanie to przewidzieć a ponadto ma sie w takich pracah doświadczenie. Moim zdaniem żeby siebie nazywać fotografem powinno się mieć umiejętność obsługi sprzętu, "oko", doświadczenie, ponadto wiedzieć co się fotografuje - "zgłębić" fotorgafowany obiekt. Inaczej jest to amatorszczyzna. Dla mnie fotoreporter to fotograf robiący reportaże.
Co do obiektywizmu w twoim przypadku to cieżko będzie bo:
śmieszą mnie osoby które same sobie zaprzeczają
śmieszą mnie osoby nie liczące się z innymi
śmieszą mnie osoby które uważją że są kimś lepszym tylko dlatego że mają legitymację
śmieszą mnie ludzie niekompetentni - wykonujący pracę nie mając o niej pojęcia
a ty jakoś wszystko powyższe zawarłeś w swoich postach![]()
o fotografii im więcej wiem tym mniej wiem a efekty coraz gorsze
A czujesz ze nie zaslanialem widzom podczas spektaklu przez wiecej niz 5 sekund przy kazdym zdjeciu?Nie mysl ze stalem jak slup przed scena i pstrykalem fotki, bo wtedy przetracilby mnie jeden i drugi kamerzysta ktorzy filmowali wystep, o samych widzach nie wspomne. Widze znaczaca roznice miedzy staniem pod scena, a kucaniem lub wrecz siedzeniem przed nia, tak zeby nie wystawac poza jej krawedz.
Canon 350D | Canon 50D | Tamron 17-50/2.8 | Canon 50/1.4 | Canon 70-200/4L | Speedlite 580EX+430EX | talia karta![]()
Ech przez tego typu postawy psuje sie tylko wizerunek fotografom.
Drugim czynnikiem jest niestety cyfra ktora daje mozliwosc bezkarnego pstrykania wielu klatek (oczywiscie profi bo w nich migawka ma byc szybka i solidna a nie cicha) i dodajmy do tego jeszcze lampe blyskowa.
I mamy drugi pokaz w tym samym czasie :-)
A najgorsze sa te 8 klatkowe marki, np. na spiewanej poezji, do ktorych podpiety jest fotograf nie za bardzo wierzacy w swoje umiejetnosci. Za to wiare maja mu zapewnic pojemne karty.
Nastepnym razem to ci sceniczni artysci przestana w ogole sobie zyczyc robienia jakichkolwiek zdjec. Tylko tak dalej :-(
[QUOTE=szwayko;288548]A najgorsze sa te 8 klatkowe marki, np. na spiewanej poezji, do ktorych podpiety jest fotograf nie za bardzo wierzacy w swoje umiejetnosci. Za to wiare maja mu zapewnic pojemne karty.
QUOTE]
w sumie to najlepiej byłoby ustawić kilka kamer a potem wycinać klatki z filmów)) - wtedy na 100 % uda się zrobić super ujęcie
bo czy będzie z tego super zdjecie to już inna sprawa![]()
o fotografii im więcej wiem tym mniej wiem a efekty coraz gorsze