Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy ... 5678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 71

Wątek: teatr

  1. #61
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    185

    Domyślnie fotografowanie w teatrze

    zanim przejdę do meritum chciałabym podkreslić, że lekturę watku http://canon-board.info/showthread.php?t=40141 oglądanie galerii Hoffiego i pracowite studiowanie exifów pod zdjęciami Tomasza Golińskiego mam za sobą.

    Mam nadzieję, że nie popełniam dubla, bo w moim odczuciu dokumentowanie np. koncertu i sztuki teatralnej wymaga zróżnicowanego podejścia. Może być to oczywiście tylko moje wrażenie, bo sama raczkuję w temacie, niemniej jest to gałąź fotografii, która najbardziej mnie pociąga. A teraz do adremu

    Mam ostatnimi czasy możliwość fotografowania różnych imprez w salach teatralnych i z mojego ubogiego doświadczenia wynika, iż:
    1. aparat z niskim poziomem szumów na wysokich iso i iso 1600-2000 to minimum. Często oświetlenie jest tak fatalne, że mimo ciemności trzeba utrzymywać kompensację ekspozycji na poziomie -2 EV, bo inaczej skóra jest przepalona i nic później nie da się z tym zrobić.

    2. tryb tylko M, na Av ledwo odratowałam moją pierwszą teatralną dokumentację (przepalenia).
    2.a. takoż biała podłoga i dekoracje działają jak ogromna blenda.

    3. im jasniejsze obiektywy tym lepiej, 50/1,4 ratuje życie. F 2,8 to już ciemnica.

    4. bardzo pomaga monopod, zwłaszcza jak się ma ambicję na robienie zbliżeń z 70-200/2,8 bez IS.

    5. jeślil się fotografuje podczas spektaklu, najlepiej wyłączyć kontrolne wyświetlanie, a już bezwzględnie "pikanie" przy łapaniu ostrości.

    Czy ktoś mający większe doświadczenie w temacie mógłby coś jeszcze dopisać? Byłabym wielce zobowiązana, choć zdaję sobie sprawę, że najwięcej nauczyć się można w praktyce (w której nie ustaję).

    Przy okazji - jaki jest minimalny czas, który pozwala zamrozić ruch? Sama jeszcze do tego nie doszłam.
    Ostatnio edytowane przez katharsis ; 19-10-2009 o 11:40

  2. #62
    Pełne uzależnienie Awatar JaBlam
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Farschafa
    Wiek
    46
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    Z teatrem jak z koncertem. Zdarza sie, ze schodze i do 400 iso, zdarza sie ze i 2000 to za malo.

    W sumie wymienilas wszystko co istotne. Ja robilem kilkukrotnie w teatrze rozrywki w CHorzowie i na deskach teatru na Miodowej w Wawie. Uzywalem 2.8 z IS i nie powiem zeby bylo źle.

    Dodam, ze pomocna jest seria, no i koniecznie wylaczyc lampe wspomagania AF.
    Jarek
    ----------------------------------------
    Moje pstryki na www.jblaminsky.com od 1 lutego 09 -swiat Eli i Kanona zamienilem na swiat Nikkorow...i dzisiaj nadal nie żaluje

  3. #63
    Bywalec Awatar MarcinG
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    35
    Posty
    123

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez katharsis Zobacz posta
    jaki jest minimalny czas, który pozwala zamrozić ruch?
    Zależy jak szybki ruch chcesz zamrozić. Ruch ręki aktora, jakaś figura tancerza, młoda orka rozrywająca fokę...
    Ale żeby samemu nie 'poruszyć' zdjęcia to zawsze mi się wydawało że bezpiecznie jest ustawić czas który = ogniskowa razy 2. Czyli przy 50mm to czas 1/100
    Ostatnio edytowane przez MarcinG ; 19-10-2009 o 12:32

  4. #64
    Pełne uzależnienie Awatar JaBlam
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Farschafa
    Wiek
    46
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    Hmm a ja slyszalem ze jest to mniej wiecej odwrotnosc ogniskowej 50 mm - 1/60 . Jak widac szkoły są różne.
    Jarek
    ----------------------------------------
    Moje pstryki na www.jblaminsky.com od 1 lutego 09 -swiat Eli i Kanona zamienilem na swiat Nikkorow...i dzisiaj nadal nie żaluje

  5. #65
    Uzależniony Awatar Pawel_G
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    40
    Posty
    527

    Domyślnie

    Pikanie af to jedno a klapnięcie migawki to drugie. Raz robiłem zdjęcia podczas spektaklu i niestety migawka na tyle przeszkadzała aktorom że postanowiłem przestać. Tu bardzo moim zdaniem przydaje się cichy tryb LV jaki mam w 50D.

  6. #66
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    185

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel_G Zobacz posta
    Pikanie af to jedno a klapnięcie migawki to drugie. Raz robiłem zdjęcia podczas spektaklu i niestety migawka na tyle przeszkadzała aktorom że postanowiłem przestać. Tu bardzo moim zdaniem przydaje się cichy tryb LV jaki mam w 50D.
    A... święta prawda. Ja mam szczęście być posiadaczką Piątego Marka Drugiego, który też na szczęście ma ten tryb. Jednak tu też nie ma rozwiązania optymalnego: mnie jest dość ciężko ostrzyć ręcznie, a przy LV nie działa AF. Poza tym ekranik świeci dość mocno - choć w sumie tu można zmniejszyć jasność i będzie trochę lepiej. Ja do tej pory korzystałam z opcji B: klapałam lustrem podczas głośnej muzyki, krzyku aktorów albo śmiechu publiczności - nigdy podczas ciszy.

    Dzięki za trafną uwagę.

    Cytat Zamieszczone przez MarcinG
    Zależy jak szybki ruch chcesz zamrozić. Ruch ręki aktora, jakaś figura tancerza, młoda orka rozrywająca fokę...
    Ale żeby samemu nie 'poruszyć' zdjęcia to zawsze mi się wydawało że bezpiecznie jest ustawić czas który = ogniskowa razy 2. Czyli przy 50mm to czas 1/100
    Myślałam o zamrożeniu osobnika biegnącego po ciemnej scenie. Na przykład to zdjęcie:
    Canon Eos 5d MarkII, ogniskowa: 70 mm f: 2.8 iso1600, czas 1/125
    Pani, która podskoczyła jest "zamrożona", osoby biegnące są rozmazane. Ile powinno być, żeby i one "zatrzymały się"?

  7. #67
    Początki nałogu Awatar Troyan
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    317

    Domyślnie

    No ale tego się nie da tak powiedzieć. Na pewno szybciej niż 1/125 s Ja ostatnio robiłem koncert, na 85mm f/1.8 udawało mi się schodzić na 1/60 ale i musiałem walić na 1/200 na dodatek -2/3EV. Za dużo czynników: moc i położenie światła, szybkość i rodzaj ruchu...zadajesz pytanie w rodzaju "jakie ustawienia na chrzciny" czy jakoś tak
    Założyłem sobie FOTOBLOGA

  8. #68
    Zablokowany
    Dołączył
    May 2009
    Wiek
    33
    Posty
    68

    Domyślnie

    masz piątego marka i jedziesz na 1600...nie pitol się,dawaj śmiało 3600,włącz redukcje szumów w body i jechane.albo inaczej-zobacz ile tracisz na tym szkle-byś kupił 50/1.4 i z Iso 1600 robi się 400 albo zostajesz przy Iso 1600 i masz czas 1/500-jest różnica?

  9. #69
    Początki nałogu Awatar ArekLodzPl
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    346

    Domyślnie

    [QUOTE/]Ale żeby samemu nie 'poruszyć' zdjęcia to zawsze mi się wydawało że bezpiecznie jest ustawić czas który = ogniskowa razy 2. Czyli przy 50mm to czas 1/100[/QUOTE]

    W takim razie idąc Twoim tokiem myślenia dla obiektywu 14mm należy zastosować czas ~1/30s a to już może być poruszone. Ten tok myślenia również ma się nijak do teleobiektywów - okazuje się by zrobić zdjęcie 200mm szkłem jest nam potrzebny czas 1/400s a jak wiadomo spokojnie można robić na 1/80.
    Generalnie rzecz sumując dla zamrożenia ruchu postaci wystarcza już 1/250s chyba że fotografujemy bieg, taniec itp to należałoby skrócić do 1/400s

  10. #70
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez katharsis Zobacz posta
    Mam nadzieję, że nie popełniam dubla
    Poćwicz: http://canon-board.info/announcement.php?f=11&a=20

    Ja wpisałem "teatr" i połączyłem Twój wątek z już istniejącym. Pewnie jeszcze kilka by się znalazło.

Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy ... 5678 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •