Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Wątek: Off-Camera Shoe Cord vs. Lumiquest SoftBox

  1. #1
    Bywalec Awatar gzak
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Warszawa - Sandomierz
    Wiek
    51
    Posty
    239

    Domyślnie Off-Camera Shoe Cord vs. Lumiquest SoftBox

    Hej!
    Tak sie zastanawiam nad zakupem jednego z powyższych... :smile:
    Chodzi mi o fotografię portretową przy użyciu lampy błyskowej. Nie podobają mi sie efekty uzyskiwane z lampy (580ex) założonej na aparat (nawet z posiadanym Stofen OmniBounce'm), szczególnie, gdy jest mało światła zastanego, a nie ma od czego odbić światła (np. ciemny kościół).

    Zastanawiam się więc nad zakupem albo Off-Camera Shoe Cord 2/3 (aby lampę ze Stofenem móc trzymać w ręce te pół metra od aparatu) lub dyfuzora Lumiquest SoftBox (aby założyć go na lampę zamontowaną na aparacie).

    Co Waszym zdaniem da lepsze efekty - to pierwsze rozwiązanie, czy drugie?
    Wiem, ze można zastosować oba rozwiązania, ale załóżmy, że mogę kupić tylko jedno z tych ustrojstw?
    Grzechu
    http://www.gzak.net - Ostatnie galerie: Warszawa 2007 , USA 2007 cz. 3 , Toskania 2011
    Żelastwo: 5d, 24 2.8, 85 1.8, 70-200 F4, 28-75 2.8, 21M, 190CLB, 420EX, 580EX, E-PL3

  2. #2
    Początki nałogu Awatar SdoubleU
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Poznań, Poland
    Wiek
    60
    Posty
    437

    Domyślnie

    Nie używałem Lumiquesta i nie wiem jaki daje efekt, ale jest na pewno wygodniejszy niż Off-Camera Shoe Cord. Dla mnie kabelek jest rozwiązaniem niezbyt wygodnym. Utrzymanie aparatu w jednej ręce i operowanie lampą w drugiej nie jest łatwe a o zmianie parametrów to już w ogóle ciężko mówić. Byłoby na pewno wygodniej gdyby do kabelka zastosować jeszcze specjalne mocowanie do lampy - pozwalające na zamocowanie jej z boku aparatu. Tylko, że z takim dodatkowym osprzętem 30D robi się dość duży.
    Natomiast efekt zastosowania lampy z innej pozycji jest bardzo dobry, zmienia całkowicie jakość oświetlenie, daje większe możliwości dopasowania do konkretnych potrzeb.
    SdoubleU
    ---------------------------
    Canon :-D

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Zielony
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    przystanek Warszawa
    Wiek
    41
    Posty
    2 928

    Domyślnie

    Pamiętaj gzak (bo nie wiem czy wiesz), ale SoftBox przynosi jedynie dobre efekty (widoczne) z bliskiej odległości.
    Zastanów się nad szyną do mocowania lampy bo nie wyobrażam sobie trzymania w lewej ręce lampy na kablu z softboxem. Weź tu zmień ogniskową etc. Na forum jest sporo opinii o działaniu softbox'a. Opinie te są w większości pozytywne z wyjątkiem wyglądu - albo rybki albo akwarium panie :wink:
    Jak nie chcesz wydawać kasy na stosunkowo drogi Lumiquest to poszukaj bo są gdzieś 'tuturiale' jak zrobić softbox domowym sposobem. Zaoszczędzisz tym samym i możesz kupić kabel - jeśli stwierdzisz, że to konieczne.
    Jedyny minus domowej robótki to to, że nie można tego składać.
    Chyba, że odpowiednio pokombinujesz i zrobisz sobie składane.

    PS. Trzeba też wziąć pod uwagę, że lampa na stopce = 100% poprawnie wykorzystane wspomaganie AF.

    PS2. Osobiście nie posiadam Softboxa. Miałem robić samoróbkę, ale jakoś olałem temat.
    Okazyjnie oryginał pożyczałem od pewnego moda

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar Mac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Gdańsk/Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    2 063

    Domyślnie

    Osobiście mam podobny problem ale moje wygodnictwo skłania mnie do Lumiquesta, trochę kosztuje ale nie kupuje się tego codziennie więc można odżałować te kilka złotych.
    EOS 5D/BG-E4, EOS-300V, EF 16-35/2.8L | EF 24-105/4L IS | EF 70-200/2.8L| EF 100-400/4.5-5.6L IS | EF 15/2.8 Fisheye | EF 35/1.4L | EF 135/2L| EF 100/2.8L IS Macro | EF MP-E 65/2.8 Macro | Lensbaby Composer | 580 EX II | MR-14EX | PowerShot SX1 IS, Gitzo 1540, 682B
    Onanizm sprzętowy NIE, dobra jakość TAK.

  5. #5
    Początki nałogu Awatar SdoubleU
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Poznań, Poland
    Wiek
    60
    Posty
    437

    Domyślnie

    Zajrzyj na aukcje Cichego, widziałem że ostatnio poszerzył asortyment właśnie o Lumiquesta. Forumowicze mają u niego chyba jakiś rabat.
    SdoubleU
    ---------------------------
    Canon :-D

  6. #6
    Bywalec Awatar gzak
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Warszawa - Sandomierz
    Wiek
    51
    Posty
    239

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zielony Zobacz posta
    Pamiętaj gzak (bo nie wiem czy wiesz), ale SoftBox przynosi jedynie dobre efekty (widoczne) z bliskiej odległości.
    Zastanów się nad szyną do mocowania lampy bo nie wyobrażam sobie trzymania w lewej ręce lampy na kablu z softboxem. Weź tu zmień ogniskową etc.
    Chodzi mi właśnie o zdjęcia z małych odległości. Przy większych odległościach nie ma takich problemów z przepaleniami, cieniami itp. więc wtedy softboxa mi nie trzeba.
    Co do trzymania lampy w ręce to myślę, ze jakoś bym sobie poradził. Pstrykam głównie stałkami, więc przynajmniej z problem z ustawianiem ogniskowej odpada. Ustawienie przysłony/korekcji jedną ręką też nie jest trudne, szczególnie, ze mam hand-strapa...
    Zastosowanie szyny na lampę byłoby na pewno wygodniejsze, ale szyna IMHO daje wciąż za małą odległość lampy od obiektywu. Główną zaletą takiego uchwytu jest jednak możliwość ustawienia światła nad aparatem przy robieniu zdjęć portretowych...

    Znalazłem kilka takich klatek z filmu "Nikon Speed Of Light", gdzie Joe McNally fotografuje z lampą w ręku:


    Cytat Zamieszczone przez Zielony Zobacz posta
    PS. Trzeba też wziąć pod uwagę, że lampa na stopce = 100% poprawnie wykorzystane wspomaganie AF.
    No tak, to jest mocny argument za softboxem. Przyznam się, że nie pamiętałem o tym...

    Cytat Zamieszczone przez SdoubleU Zobacz posta
    Zajrzyj na aukcje Cichego, widziałem że ostatnio poszerzył asortyment właśnie o Lumiquesta. Forumowicze mają u niego chyba jakiś rabat.
    Wybieram się wkrótce za Ocean, wiec BHPhoto będzie chyba jeszcze lepszym rozwiązaniem ;-)

    W każdym bądź razie dzięki wszystkim za podpowiedzi...
    Grzechu
    http://www.gzak.net - Ostatnie galerie: Warszawa 2007 , USA 2007 cz. 3 , Toskania 2011
    Żelastwo: 5d, 24 2.8, 85 1.8, 70-200 F4, 28-75 2.8, 21M, 190CLB, 420EX, 580EX, E-PL3

  7. #7
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zielony Zobacz posta
    Zastanów się nad szyną do mocowania lampy bo nie wyobrażam sobie trzymania w lewej ręce lampy na kablu z softboxem. Weź tu zmień ogniskową etc.
    I po to wlasnie sa stalki do portretowania . Jak nie trzeba zmieniac ogniskowej to da rade.

    A bardziej na temat - zastosowanie obydwu akcesoriow nieco sie rozni. Softbox sluzy do rozpraszania swiatla lamy przy strzelaniu a wprost.
    Off-shoe cord sluzy do kierunkowania swiatla z lampy tak by nie zawsze walic nia na wprost (np doswietlanie cieni z jednej strony obiektu).
    Jesli jestes pewien ze bedziesz zawsze walic na wprost i nie bedziesz mial zbednych zrodel swiatla/slonca generujacego z boku przezkadzajace cienie - bierz tylko softbox.
    W innym przypadku bierz off-shoe cord ale... nadal bedziesz mial ostre swiatlo z lampy, tyle ze nie bedzie ono na wprost ... tak wiec rozsadek nakazuje wziac oba.
    Ale jesli nie masz stalki/sprawnego zoomowania w nogach to rzeczywiscie czasem latwo sie pogubic bez statywu i rak brakuje - wtedy flash bracket to kolejny przydatny wydatek na ktory jeszcze sie nie zdecydowalem (a off-shoe i softboxa mam i nawet czasem uzywam).

  8. #8
    Bywalec Awatar gzak
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Warszawa - Sandomierz
    Wiek
    51
    Posty
    239

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    A bardziej na temat - zastosowanie obydwu akcesoriow nieco sie rozni. Softbox sluzy do rozpraszania swiatla lamy przy strzelaniu a wprost.Off-shoe cord sluzy do kierunkowania swiatla z lampy tak by nie zawsze walic nia na wprost (np doswietlanie cieni z jednej strony obiektu).
    Wiem, ze oba urządzenia dają różne efekty... Oba jednak w jakimś sposób poprawiają oświetlenie modela/lki, które wg mnie najgorsze jest w przypadku mocno skupionego źródła światła ulokowanego blisko obiektywu...
    Wydaje mi się, że dzięki Off-shoe cord można uzyskać lepsze efekty, zdjęcia bardziej przestrzenne, trójwymiarowe... Niestety domyślam się również, ze ich uzyskiwanie poprzez trzymanie w jednej ręce lampy do najwygodniejszych sposobów nie należy...
    8)

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    (a off-shoe i softboxa mam i nawet czasem uzywam).
    W takim razie napisz co częściej używasz? Kabla czy softboxu?
    Grzechu
    http://www.gzak.net - Ostatnie galerie: Warszawa 2007 , USA 2007 cz. 3 , Toskania 2011
    Żelastwo: 5d, 24 2.8, 85 1.8, 70-200 F4, 28-75 2.8, 21M, 190CLB, 420EX, 580EX, E-PL3

  9. #9
    Uzależniony Awatar Viracocha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    853

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gzak Zobacz posta
    Wiem, ze oba urządzenia dają różne efekty... Oba jednak w jakimś sposób poprawiają oświetlenie modela/lki, które wg mnie najgorsze jest w przypadku mocno skupionego źródła światła ulokowanego blisko obiektywu...
    Wydaje mi się, że dzięki Off-shoe cord można uzyskać lepsze efekty, zdjęcia bardziej przestrzenne, trójwymiarowe...
    Dobrze Ci się wydaje. Tylko odsunięcie lampy od osi aparatu pozwoli wydobyć modelunek obiektu. Co z tego, że zmiękczysz światło (zakładając softbox), jeśli nadal będziesz walił lampą na wprost. Ja bardzo lubię softbox, ale umieszczony z boku (a najlepiej dwa, z dwóch boków).
    Lampa na aparacie to rozwiązanie chyba najwygodniejsze, ale też najgorsze z możliwych. W reporterce ma sens, ale już w portrecie, to chyba tylko jako doświetlenie cieni.

  10. #10
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gzak Zobacz posta
    W takim razie napisz co częściej używasz? Kabla czy softboxu?
    Softbox zmiekcza swiatlo, kabel je kierunkuje doswietlajac z wymaganej strony.
    Czesciej uzywam softboxu by miec miekkie swiatlo a obiekt i tak i tak znajduje sie na wprost, czesto przy oswietleniu sztucznym, zewnetrznym, rownomiernym (pomieszczenia, wystawy, grupy itp).
    W plenerowych portretach jesli nie udaje mi sie umiescic dziewczyny w neutralnym pod wzgledem cieni swietle to albo kreatywnie wykorzystuje cienie albo siegam po cord+softbox.

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •