Jakby komuś przyszło do głowy wypróbować tą "ciekawostkę prawną", to znalazłem coś takiego:
"Na początek:
nie jest to art. 63 Ustawy o Miarach i Wagach,
tylko Dziennik Ustaw z 2001 r. Nr 63 poz. 636 Prawo o miarach (zwanym też
prawo o miarach i wagach-ze względu na wyjątkowość wag)
-( ktoś powie że się czepiam ale wbrew pozorom w tym przypadku Nr 63 a
Art 63 to dwie różne rzeczy - ponieważ dopiero tenże Dz. U. nr 63 składa
się z rozdziałów i artykułów- i tak sie składa że tych Art. jest tylko 34
(ponumerowanych od 1 do 34)
Więc mniemam że przedmówca miał na myśli cały Dz. U. Nr 63 poz. 636
Ustawy Prawo o miarach
Drugi błąd w tekście o którym piszę jest taki że jest w nim mowa o GUMiW
(glowny urzad miar i wag) - w polsce nie ma takiego - ale jest Główny
Urząd Miar - przypuszczam że to niewielka pomyłka
znalazłem więc ten Dz. U na stronie Głównego Urzędu Miar
http://www.gum.gov.pl
i zmusiłem się i go przeczytać ( 5 razy skrolowany ekran) -wiec troche
tego jest
Faktycznie, lagalizacje muszą mieć przyrządy pomiarowe -
przyrząd pomiarowy - urządzenie, układ pomiarowy lub jego elementy,
przeznaczone do wykonania pomiarów samodzielnie lub w połączeniu z jednym
lub wieloma urządzeniami dodatkowymi; wzorce miary i materiały odniesienia
są traktowane jako przyrządy pomiarowe zasilanie według tej ustawy jest
urządzeniem dodatkowym i nie musi mieć legalizacji - wyjątkiem są tylko
urządzenia wagowe w których legalizacji podlega cały przyrząd pomiarowy,
łacznie z zasilaniem jeżeli nie nie pochodzi ono z sieci 230V.
Radar podaje wynik w km/h - czyli wynik lub jego składowa nie jest w
jednostkach masy więc radar nie jest urządzeniem wagowym a więc jego
zasilanie nie musi mieć legalizacji. "
Całość z: http://forum.opel24.com/w-razie-zatr...rem-vt9128.htm