Strona 8 z 203 PierwszyPierwszy ... 6789101858108 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 2028

Wątek: Canon EOS 1D Mark III

  1. #71
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    3 608

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomalxx Zobacz posta
    Skoro jednak crop 1,6 w amatorskim segmencie rulez , to chcę solidny (mam na myśli jakość zdjęć) standardowy zoom 15-60 3,5-4,5 USM, a nie żonglerka obiektywami serii L aby pokryć ten zakres.
    Takiego obiektywu nie będzie, bo i po co? Za kilka lat już nikt nie będzie pamiętać o cropie. A Canon doskonale zarabia na szkłach L. Zwłaszcza z IS

  2. #72
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomalxx Zobacz posta
    Nie chodzi mi aż tak bardzo o body (chociaż, nie ma co mówić, liczyłem na FF w granicach 5-6kPLN). Skoro jednak crop 1,6 w amatorskim segmencie rulez , to chcę solidny (mam na myśli jakość zdjęć) standardowy zoom 15-60 3,5-4,5 USM, a nie żonglerka obiektywami serii L aby pokryć ten zakres.
    Dokładnie o to chodzi.
    Albo dwucyfrowe fullFrame pod 24-85, albo zoom 15-coś tam/3,5-4,5 USM + powiększenie wizjera w następcy 30D.
    Mnie rownież brakuje takiego szkiełka od 24mm (realnie).

    Cytat Zamieszczone przez tomalxx Zobacz posta
    Ale aby założyć taki wątek musimy mieć "wiarygodny przeciek" ;-) . Tako rzecze władza (Vitez w zamkniętym wątku)
    Zaraz sam poprzenosi :-)
    Byle nie do pralni i byleśmy warnów przy tym nie oberwali ;-)
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  3. #73

    Domyślnie

    a wiadomo juz kiedy bedzie w sprzedazy? cena 4k$ na wyjsciu, calkiem niezle

  4. #74

    Domyślnie

    Małe pocieszenie dla muflona: prymitywne auto ISO jest wbudowane jako jedna z opcji Safety Shift - prymitywne, bo w pełni zautomatyzowane, ale zawsze to jakiś początek.

  5. #75
    Początki nałogu
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Kaczogród
    Wiek
    49
    Posty
    450

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez caravaggio Zobacz posta
    Widzisz gdzies w moim poscie, zebym napisal ze obsluguje TYLKO uklad AF? Moze powinienem napisac swoj post jeszcze raz po angielsku, zebys wszystko zrozumial?
    Powtarzam - dwa procesory stosuje sie TYLKO w reporterskiej serii 1D po to, zeby obsluge AF obiektywu wydzielic do drugiego czipa i tym samym maksymalnie przyspieszyc jego dzialanie. Wez sobie instrukcje obslugi dowolnego 1D i poczytaj madralo, a potem posmiej sie sam z siebie :P

    Dlatego tez odpisalem ci, ze twoje przewidywania odnosnie dwoch procesorow w 1Ds to zwykla bzdura, bo jest to korpus o zupelnie innym przenaczeniu, nie wymagajacym tak szybkiego autofocusa jak seria reporterskich jedynek :P
    Oj, cos sie tu placza pojecia. WYdaje mi sie ze jest jak ponizej:

    W taki 400D, 30D mamy dwa "procesory", czy uklady. Procesor graficzny, czyli DIGIC, oraz glowny procesor aparatu, ktory steruje wszystkim, obsluguje menu, przysiski, direct printy, AF(!!), i insze. DIGIC to detykowany procesor graficzny do "robienia jpg-ow"

    Do tej pory w 1D reporterskiej byly 3 uklady. DIGIC graficzny, glowny procesor aparatu i dodatkowo procesor nadzorujacy prace AF, bo potrzeba do tego widac duzej mocy obliczeniowej i glowny precesor rady nie daje.

    W 1DMIII sa de facto 4 procesory. A zmiana polega na wlozeniu dodatkowego DIGIC'a, czyli procesora graficznego. Jeden procesor graficzny nie wyrabialby z 10 kl/s i podwyzszona rozdzielczosci do 14 bitow na kanal z nowego A/C.

    I cale spekulacje o wkladaniu dwoch procesor do 1Ds MKIII dotycza wlasnie DIGIC'a, bo spodziewac sie w nim mozna zarowno wiekszej ilosci piskeli jak i 14 bitow. Zgaduje, ze pojedynczy DIGIC tez tam nie wyrobi, wiec rzosadnie jest zakladac ze powtorza rozwiazanie z 1DMKIII.

    W tym wszystkim mozliwe jest (nie wiem nie sprawdzalem), ze 1Ds w tej chwli posiada jeden glowny procesor aparatu do AF i pozostalych rzeczy i jeden DIGIC. A 1Ds MK3 bedzie mial 2 DIGIC'e i glowny procesor aparatu.


    Marcin
    Ostatnio edytowane przez mjastrzebski ; 22-02-2007 o 12:33
    Chciałbym mieć więcej czasu na fotografowanie.

  6. #76
    Początki nałogu Awatar jatzzek
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    46
    Posty
    355

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon Zobacz posta
    Zieeeew.... no i góra urodziła mysz Po raz kolejny Canon pokazał, że najważniejsza dla nich jest.... nie, bynajmniej nie jakaś "grupa fotografów" ale kasa :-D

    - 14-bit sensor? Pentax ma 22 :-P :-P :-P A Sigma Foveona :-P bla bla bla
    Muflon zamieszales teraz. Pentax K10D ma standardowa 12 bitowa matryce rejestrujaca (mamy wiec 4096 poziomow na kolor). Konwerter A/D uzyty w Pentaxie K10D faktycznie jest 22 bitowy i na ten temat bylo wiele dyskusji. No bo po co wykonywac obliczenia na 22 bitach skoro i tak RAW data z matrycy ma 12 bitow informacji... w jakis sposob dodaje sie 10 bitow nadmiarowej informacji ale co w niej jest i z czym to sie je to tego nikt nie wie. W kazdym razie na samplach nie widac przewagi 22 bitowego konwertera A/D nad standardowymi 12 bitowymi (moje osobiste zdanie).

    Canon z 14 bitowa matryca naprawde wprowadza nowa jakosc bo masz dzieki niej 16384 poziomow na kolor! W efekcie masz bardzo plynne przejscia tonalne no i zwiekszona rozpietosc tonalna. To jest naprawde duza roznica.

    Chociaz musze przyznac, ze jest pewna konfuzja. Bo w przytoczonym pdf http://www.jirvana.com/pdfs/EOS_1D_M..._WP_070221.pdf mozna znalezc fragment:

    "Their workload is increased by the fact that the new sensor captures 14-bit depth color rather than 12."

    co sugeruje uzycie 14 bitowej matrycy rejestrujacej, ale mozna znalezc tez taki fragment:

    "14-bit A/D conversion for fine gradation"

    i teraz pytanie, czy chodzi o 14 bitowa matryce + 14 bitowy konwerter A/D, czy o 12 bitowa matryce + 14 bitowy konwerter A/D. Drugie z cytowanych zdan nie daje odpowiedzi na to pytanie, a pierwsze z cytowanych zdan sugeruje ze prawdziwa jest odpowiedz 14 bitowa matryca + 14 bitowy konwerter A/D.
    Ostatnio edytowane przez jatzzek ; 22-02-2007 o 12:40
    why waste your time looking for proof?
    what if the answer is never the truth?

  7. #77
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Sopot
    Posty
    216

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jotes25 Zobacz posta
    Takiego obiektywu nie będzie, bo i po co? Za kilka lat już nikt nie będzie pamiętać o cropie. A Canon doskonale zarabia na szkłach L. Zwłaszcza z IS
    Co do tego, ze takiego obiektywu nie będzie to masz 99% racji (niestety :-( ). Nie mogę się zgodzić ze stwierdzeniem, że za kilka lat cropa nie będzie. Dzisiejsze nowości wskazują, że dopóki konkurencja nie wykona skoku technologicznego (lepsza matryca), to Canon będzie się bawił w APS-C jeszcze baaaardzo, bardzo długo. Chociażby ze względu na miłośników fotografii ptaków w segmencie amatorskim.

    Skoro jednak decyduje się na cropa 1,6 w XXXD/XXD to niech do jasnej ... wreszcze wypuści na rynek jakiś porządny, standardowy, w miarę jasny zoom zaczynający się od 24mm (ekwiwalent FF).

    Najgorsze jest to, że tak jak napisałeś, Canon podciąłby sobie gałąź, na której sam siedzi (sprzedaż eLek) ...

  8. #78
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jatzzek Zobacz posta
    i teraz pytanie, czy chodzi o 14 bitowa matryce + 14 bitowy konwerter A/D, czy o 12 bitowa matryce + 14 bitowy konwerter A/D.
    Myślę że jedno i drugie. Co i tak jest tylko marketingowym blah-blah Bo dla mnie matryca może być nawet sześcio-i-pół bitowa a przetwornik półtora - ważne co z tego wychodzi. A ja coś kurde na samplach tych powalających wcześniejsze konstrukcje przejść tonalnych i szumów jakoś nie widzę. Inna sprawa, że Canon z reguły dawał sample takie sobie ;-)

    Cytat Zamieszczone przez tomalxx
    Najgorsze jest to, że tak jak napisałeś, Canon podciąłby sobie gałąź, na której sam siedzi (sprzedaż eLek) ...
    A że nie są w ciemię bici (co dziś po raz kolejny udowodnili), to... patrz punkt pierwszy

  9. #79
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2006
    Wiek
    61
    Posty
    121

    Domyślnie

    Nikt do tej pory nie zauwazyl, ze doszedl nowy format zapisu plikow - sRAW, czyli smallRAW o rozdzielczosci 2,5Mpx?
    "Dzięki pewnemu forum dyskusyjnemu dowiedziałem się, jak wielu idiotów jest na świecie" - caravaggio, 1963-???? ;-)

  10. #80
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez caravaggio Zobacz posta
    Nikt do tej pory nie zauwazyl, ze doszedl nowy format zapisu plikow - sRAW, czyli smallRAW o rozdzielczosci 2,5Mpx?
    Dobre. Fajnie by było, jakby się to przyjęło.
    W ewentualnym następcy piątki chętnie widziałbym powiedzmy m(edium)RAW 6MPix i sRAW 3MPix :-)

    Ciekawe jak to jest realizowane? Rozdzielczości 10MPix vs. 2,5 MPix sugerowałyby jakieś uśrednienie z czterech sasiadujących pixeli lub zaangazowanie 1/4 ogólnej liczby pix.
    Ostatnio edytowane przez gwozdzt ; 22-02-2007 o 13:11
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

Strona 8 z 203 PierwszyPierwszy ... 6789101858108 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •