Pokaż wyniki od 1 do 10 z 2028

Wątek: Canon EOS 1D Mark III

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu Awatar Arek Piekarz
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Jelenia Góra
    Wiek
    37
    Posty
    334

    Domyślnie

    Nie chcę was zmartwić, ale na oficjalnej stronie 1D Mark III napisano, że 14 bitów służy lepszym (gładszym) przejściom kolorów, a nie zwiększeniu zakresu tonalnego, czyli stosunkowi maksymalnej i minimalnej wartości sygnału, jaki może odtworzyć matryca. IMHO Canon na pewno pochwaliłby się większym zakresem, gdyby go osiągnął. Ale ostatnie słowo należy do posiadaczy nowego Marka ;-)
    40D + 17-55/2.8 IS USM + 85/1.8 USM + 580EX + Stofen
    Pretec 4 GB x133 + Kingston 1 GB x50 + Manfrotto 728B
    Lowepro Stealth Reporter D400 AW + Lowepro Nova 2 AW

    Moje zdjęcia na Jelonce.com, plfoto i galerii ZSO nr 1 im. S. Żeromskiego w Jeleniej Górze
    Mój fotoreportaż z XV Finału WOŚPu i zdjęcie tygodnia na fotopolis.pl

  2. #2
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arek Piekarz Zobacz posta
    Nie chcę was zmartwić, ale na oficjalnej stronie 1D Mark III napisano, że 14 bitów służy lepszym (gładszym) przejściom kolorów, a nie zwiększeniu zakresu tonalnego, czyli stosunkowi maksymalnej i minimalnej wartości sygnału, jaki może odtworzyć matryca. IMHO Canon na pewno pochwaliłby się większym zakresem, gdyby go osiągnął. Ale ostatnie słowo należy do posiadaczy nowego Marka ;-)
    W kwestii rozpiętości tonalnej wśród większości producentów DSLR (z wyjątkiem fufu) panuje swoisty pakt o nieagresji i tajemnicza zmowa milczenia. Dlatego fakt, że Canon się nie chwali o niczym nie świadczy.

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    SoCal
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arek Piekarz Zobacz posta
    Nie chcę was zmartwić, ale na oficjalnej stronie 1D Mark III napisano, że 14 bitów służy lepszym (gładszym) przejściom kolorów..
    To jest oczywiste, tylko konkretnie w tym przykladzie, nie wydaje ci
    sie, ze powiedzmy prosto, "pelny bialy" konczy sie wczesniej w 14-bitowej
    wersji i zaczynaja sie szarosci?
    Powiedzmy, ze skala jest od 1 do 100 i w 12-bitowym kolorze
    "pelny czarny" konczy sie na 32 i dochodzi do "pelnego bialego" na 80.
    Czy skok do 14-tu bitow oznacza, ze mam wieksza skale przejsc tonalnych
    tylko miedzy 32 a 80 "ustanowione" przez 12-bitowa skale, czy tez
    mamy wiecej przejsc miedzy 1 a 100, czyli "pelny czarny" konczy sie
    wczesniej a "pelny bialy" zaczyna pozniej?

  4. #4
    Coś już napisał
    Dołączył
    May 2006
    Posty
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arek Piekarz Zobacz posta
    Nie chcę was zmartwić, ale na oficjalnej stronie 1D Mark III napisano, że 14 bitów służy lepszym (gładszym) przejściom kolorów, a nie zwiększeniu zakresu tonalnego, czyli stosunkowi maksymalnej i minimalnej wartości sygnału, jaki może odtworzyć matryca. IMHO Canon na pewno pochwaliłby się większym zakresem, gdyby go osiągnął. Ale ostatnie słowo należy do posiadaczy nowego Marka ;-)
    Jest dokładnie tak jak napisałeś - sprawdziłem empirycznie Większą o 18% rozpiętość uzyskuje się kosztem szumów w cieniach, ale w mkIII i tak nie są one najgorsze :wink:



    Cytat Zamieszczone przez darimarc Zobacz posta
    Myślę, by spokojnie poczekać kilka dni... fotoit próbuje pewnie wykorzystać nerwówkę związaną z opóźnieniem dystrybucji modelu Ja miałem obiecaną realizację zamówienia na koniec kwietnia, na początku maja pewnie bym się na cenę w fotoit pod warunkiem natychmiastowego odbioru skusił... ale jak już tyle czekam to jeszcze te pare dni spokojnie przeżyję na starym 1D a potem znów porównam ceny
    Nie ma opóźnienia w dystrybucji, tylko na polskę jest bardzo mało tych modeli. Sprawdź ceny na świecie i wyjdzie Ci że....u nas są najtańsze :-(



    Ale są też dobre wieści - tym razem ze strony Adobe: nowy Camera RAW 4.1 obsługuje już mkIII i dostępny jest pod:
    http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html
    Ostatnio edytowane przez Olgierd ; 31-05-2007 o 08:23 Powód: Automerged Doublepost

  5. #5
    Drogos
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arek Piekarz Zobacz posta
    Nie chcę was zmartwić, ale na oficjalnej stronie 1D Mark III napisano, że 14 bitów służy lepszym (gładszym) przejściom kolorów, a nie zwiększeniu zakresu tonalnego, czyli stosunkowi maksymalnej i minimalnej wartości sygnału, jaki może odtworzyć matryca. IMHO Canon na pewno pochwaliłby się większym zakresem, gdyby go osiągnął. Ale ostatnie słowo należy do posiadaczy nowego Marka ;-)
    nie wiem ..tobie chodzi chyba o glebie dynamiczna (dynamic range) ...a przejscia kolorow to wlasnei zakres tonalny ...zamiast miec 4096 przejsc tonalnych w kazdym kanale (12 bitow) bedziesz mial ich 16384 dla 14 bitow i to jest dla mnie najwazniejszy i jedyny powod zeby ten aparat kupic ...

  6. #6
    Początki nałogu Awatar Arek Piekarz
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Jelenia Góra
    Wiek
    37
    Posty
    334

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Drogos Zobacz posta
    nie wiem ..tobie chodzi chyba o glebie dynamiczna (dynamic range) ...a przejscia kolorow to wlasnei zakres tonalny ...zamiast miec 4096 przejsc tonalnych w kazdym kanale (12 bitow) bedziesz mial ich 16384 dla 14 bitow i to jest dla mnie najwazniejszy i jedyny powod zeby ten aparat kupic ...
    "Dynamic range" to nie głębia, a właśnie zakres dynamiki i o niego mi chodzi ;-)

    Właśnie znalazłem w Canon 1D Mark III White Paper taki zapis:
    "Dynamic range at low ISO speeds is about the same with the 1D Mark III as it is with the EOS-1D Mark II and Mark II N despite the 1D Mark III’s increased resolution."

    Ale teraz można tylko gdybać, trzeba poczekać na rzetelne testy.
    40D + 17-55/2.8 IS USM + 85/1.8 USM + 580EX + Stofen
    Pretec 4 GB x133 + Kingston 1 GB x50 + Manfrotto 728B
    Lowepro Stealth Reporter D400 AW + Lowepro Nova 2 AW

    Moje zdjęcia na Jelonce.com, plfoto i galerii ZSO nr 1 im. S. Żeromskiego w Jeleniej Górze
    Mój fotoreportaż z XV Finału WOŚPu i zdjęcie tygodnia na fotopolis.pl

  7. #7
    Drogos
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arek Piekarz Zobacz posta
    "Dynamic range" to nie głębia, a właśnie zakres dynamiki i o niego mi chodzi ;-)

    Właśnie znalazłem w Canon 1D Mark III White Paper taki zapis:
    "Dynamic range at low ISO speeds is about the same with the 1D Mark III as it is with the EOS-1D Mark II and Mark II N despite the 1D Mark III’s increased resolution."

    Ale teraz można tylko gdybać, trzeba poczekać na rzetelne testy.
    glebia, zakres zwal jak zwal ...DR to jedno, DR w wyzszym iso to drugie a przejscia tonalne i kolor to jeszcze cos innego caly czas sie upieram ze 14 bitow to najbardziej obiecujaca funkcja mark III i zadne testy tutaj nie sa potrzebne ..prosta matematyka jesli ktos ma watpliwosci to proponuje w ps'ie pobawic sie przez dluzsza chwile na pliku w trybie 8 i 16 bitowym ...mark III ma zakres tonalny zblizony do srednich formatow ktore maja 16 bitowy zapis ale ponoc hardware'owo matryca odbiera 14 bitow a podczas zapisu zamienaine to jest na 16

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •