Cytat Zamieszczone przez Foto Epoka Zobacz posta
Pytasz o dodatkowe koszty - najważniejszy jest sprzęt. Musisz mieć dodatkowe aku, poza tym minimum 2 karty pamięci, no i na czarną godzinę zamienny aparat - trzeba pamietać, że są to chwile które już nie wrócą, więc na wypadek jakichkolwiek awarii trzeba mieć w zanadrzu drugi sprawny i sprawdzony aparat.
Przydało by się jeszcze ochronić aparat przed deszczem (też wychodzą piękne zdjęcia).
Tak, sprawy sprzętu i bycie przygotowanym na wszelkie możliwe wpadki to podstawa, ale traktuje to jako inwestycję (o ochronie aparatu nie pomyślałem ??: ). Moje pytanie odnośnie dodatkowych wydatków zmierza do tego jaki będzie okres amortyzacji. Chciałbym mieć ogólne pojęcie po ilu sesjach wyjde na swoje. No to zależy oczywiście od tego ilu będę miał chętnych na moje usługi i muszę brać pod uwagę, że w między czasie dalej będę inwestować w sprzęt. Ale chciałem zrobic sobie uśrednioną kalklację, taki mały biznes plan jakie realne zarobki mogę osiągnąć, amortyzując jednocześnie sprzęt. (skąd ja znam takie fachowe słowa )

Cytat Zamieszczone przez Foto Epoka Zobacz posta
No i skoro dopiero zaczynasz no to musisz mieć się czym pochwalić więc min. 3 albumy twoich osiągnięć - nie tylko ślubnych!! młodzi często patrzą jak fotograf sprawdza się też w innych sytuacjach i dobrze byłoby mieć jakiś album z poprzedniego ślubu żeby pokazać co i jak dokładnie dostaną.
i jeszcze pewnie wiele innych rzeczy, których w tej chwili nie mogę sobie przypomnieć.
Właśnie darmowe sesje miałyby też na celu zgromadzenie przykładów, aby pokazać następnym, no i na stronę internetową.
Niechciałbym być uznany za kogoś kto się czepia drobiazgów, można oczywiście zacząć od razu i uczyć się na własnych błędach, ale podchodzę to tego jak do biznesu i chciałbym już na starcie mieś przybliżone pojęcie ile z tego mogę wyciągnąć jak się przyłożę.
Dzięki za odpowiedz.