Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 61

Wątek: Zaczynanie z ślubami

  1. #31
    naan
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pinio Zobacz posta
    Hmmm a sprzęt?
    A sprzęt jest nieważny.

    Na forum pełno jest wątków gdzie ktoś pyta jaki sprzęt na śluby i zaczyna się dyskusja. Celowo unikam tej kwestii, aby nie zaczęło się kolejne bicie piany, jeden poleci to, ktoś inny że jednak lepiej tamto itd...

    Pomijam kwestię techniczną sprzętu i umiejętności, interesują mnie finanse. Początkowa inwestycja jest oczywista, bo bez dobrego sprzętu można zapomnieć. Będzie to kilka tysięcy, zależnie czy kupujemy wszystko czy tylko unowocześniamy posiadany już sprzęt.

    Temat który rzuciłem to koszty i przychody jednej sesji zdjęciowej? Jakie możemy osiągnąć średnie zyski?
    Po ilu sesjach sprzęt się zwróci to na oko każdy sam sobie obliczy. Jak zaczyna się biznes trzeba mieć przynajmniej orientacyjną świadomość jak to wszystko będzie na siebie pracować.

    Zrobiłem w poprzednim poście małe wyliczenie, ale czy jest ono sensowne? Może coś jeszcze trzeba uwzględnić?
    Ostatnio edytowane przez naan ; 19-06-2007 o 07:46

  2. #32
    Pełne uzależnienie Awatar marekb
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Wadowice,Kraków
    Posty
    2 273

    Domyślnie

    a po co ty chcesz płacić księdzu...??!!

    za miejsce płatne na plener to u mnie młodzi płacą i za mnie też (daje opcje darmowych plenerów );

    sprzet natomiast jest b ważny i ponadto sprzęt (zwłaszcza puszka) też się zużywa

    natomiast 4śluby po 500 na czysto to 2 tys za cięzką robotę

  3. #33
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    okolice Kalwarii Zebrzydowskiej / Ireland
    Posty
    370

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez naan Zobacz posta
    Powiedzmy kasuje 1000zł. Robię odbitki np. 50 zdjęć 15x21 po około 2 zł za sztukę to -100zł, do tego oczywiście album za średnio -50 zł, powiedzmy że trafiłem na ksiądze u którego "co łaska" to -100zł, a na benzynę wydam z -50zł. To razem -300zł, czyli dla mnie 700zł, a jak będzie trzeba jeszcze zapłacić za możliwość fotografowania w jakimś np. dworku jakieś -200, to na rękę zostaje 500zł. Jak będzie dobra promocja (no głównie dzięki dobrym zdjęciom) i uda się zająć 4 weekendy, to w miesiącu można wyciągnąc bez problemu przynajmniej 2000zł.
    Chyba warto.
    Oczywiście moje wyliczenia są przybliżone i za każdym razem sumy inaczej się rozłożą, ale chyba moje rozumowanie jest sensowne, no chyba że nie biorę pod uwagę jakiś innych istotnych kosztów.
    Wliczanie tych 200zł za zrobienie zdjęć np. w jakimś dworku to nie Twoje koszty. Jeżeli masz dla młodych suuuuper plener za który trzeba zapłacić dodatkową wcześniej wspomnianą kasę wówczas powinieneś im powiedzieć że będzie ich to kosztowało więcej, choćby o te 200zł. Możesz też tą kwotę podzielić pomiędzy Ciebie a młodych jak wydaje Ci się to dużo, w moich rejonach za zdjęcia w dworku wołają 400zł. Jak będziesz dobry i sporo ludzi będzie chciało abyś robił im zdjęcia to pamiętaj że plener ślubny może być robiony również w tygodniu a nie tylko w dniu ślubu, a to oznacza że możesz mieć większą liczbę klientów w miesiącu co zwiększa twój dochód :grin: .

    Powodzenia.

    A właśnie, marekb ma racje, za co Ty chcesz płacić księdzu?
    Ostatnio edytowane przez Kabu ; 19-06-2007 o 08:39

  4. #34
    Pełne uzależnienie Awatar marekb
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Wadowice,Kraków
    Posty
    2 273

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kabu Zobacz posta
    w moich rejonach za zdjęcia w dworku wołają 400zł.
    Kabu, w jakim dworku wołają 400 za zdjęcia..?? czy to za możliwość robienia czy robią...?? Paszkówka...?? Zakrzów...??

  5. #35
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    okolice Kalwarii Zebrzydowskiej / Ireland
    Posty
    370

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    Kabu, w jakim dworku wołają 400 za zdjęcia..?? czy to za możliwość robienia czy robią...?? Paszkówka...?? Zakrzów...??
    W Paszkówce wołali albo kolacja albo nocleg, a jak ani jedno ani drugie to 400zł, za tą samą kasę wołają w Pałacu Radziwiłów na Balicach. Jak byłem na targach ślubnych to mówili że za free a tu o. Nie ma nic za free 8) Nie wiem ile w tym prawdy ale podobno Kasztelanka w Paszkówce jest na sprzedaż. Będę może tam w tym tygodniu to jak będziesz zainteresowany to podam Ci za ile i czy jest możliwość teraz robienia tam zdjęć.
    Ostatnio edytowane przez Kabu ; 19-06-2007 o 08:44

  6. #36
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Białystok
    Posty
    32

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez naan Zobacz posta
    Oczywiście moje wyliczenia są przybliżone i za każdym razem sumy inaczej się rozłożą, ale chyba moje rozumowanie jest sensowne, no chyba że nie biorę pod uwagę jakiś innych istotnych kosztów.
    Takie sobie to rozumowanie. O kilku sprawach koledzy już napisali, ale podsumowując:
    - wyrabiasz pozwolenie na robienie zdjeć w miejscach kultu ....(ja rocznie płacę 100 zł ale kwoat zalezna od diecezji) ...więc co łaska odpada
    - odbitki po 2 zł ? ...troche drogo. U mnie zdecydowanie mniej na dobrym papierze. Dużo zalezy od tego jak sie dogadasz z labem i ile zdjęć oddajesz do wołania. Ja mam inne ceny niż klienci detaliczni
    - miejsca plenerowe.... zdecydowanie płaca Młodzi, więc koszt odpada
    - paliwo... ja w kalkulowuję w cenę zlecenia 100 km. Jeżeli dysans jest większy dorzucam do zlecenia za kilometrówkę. Młodzi się na to godzą bez problemu
    - album za 50 zł..... zalezy na ile zdjęć ale ja zdecydowanie więcej płace za albumy przy czym jest to opcja dodatkowa poza podstawową cena uslugi. Młodzi dostają do wyboru kilku producentów, ja najczęściej wyklejam taki album. Nie godzę się na wyklejanie wszystkich albumów. Zależy mi zeby moje zdjęcia znalazly się w ładnym albumie. To jest najlepsza reklaa mojej pracy. Coraz częśćciej skladam fotoalbumy dobrej jakości. Oczywiście wszystko to dodatkowe pieniądze
    - UWAGA, w swojej kalkulacji zapomniałeś o bardzo ważnej rzeczy . Policz sobie podatki i ZUS !!!


    To z grubsza wszystko. Jest jeszcze parę aspektów tego biznesu ale jak poczytasz sobie troche rózne wątki, zaczniesz świadczyć usługi to sam do tego dojdziesz. Powodzenia.
    -

  7. #37
    naan
    Guest

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi. Widzę że w miarę logicznie podszedłem to kalkulacji i uwzględniłem najważniejsze koszty.
    Wliczyłem księdza ponieważ w innych wątkach wyczytałem, że to zależy od księdza jednym wystarcza licencja z kurii, a innym zależy tylko na datku.
    Z plenerem to po prostu tak, że muszę mieć kilka ciekawych propozycji do wyboru dla pary, oczywiście najlepiej darmowych, a jak chcą gdzieś, gdzie trzeba płacić to chyba muszę sam ustalić do jakiej kwoty ja płacę.
    Byłem np. ostatnio w Koszalinie i koło muzeum są takie chaty (taki mały skansen) i akurat para miała tam sesję, na cenniku jak sobie przypominam było 20 zł za możliwość robienia fotek, no to jeszcze przyzwoicie.
    Co do moich wyliczeń to ceny są uśrednione, otworzyłem na szybko jakąś stronę z cenami odbitek i akurat były po 1.99 to zaokrągliłem do 2zł, to oczywiście kwestia rozeznania gdzie i po ile, no i można się potargować jako stały klient. Cenę albumu też znalazłem na szybko, chodzi tylko o orientacyjną wycenę, można to też zostawić parze, niech sobie kupią co im się podoba.
    No i oczywiście podatki i ZUS. :-(
    Ale już mam ogólny obraz i wygląda to zachęcająco.

  8. #38
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Białystok
    Posty
    32

    Domyślnie

    Piszesz, że to wygląda zachęcajaco... ale przy Twoje kalkulacji toja nie widzę nic zachecającego. Jżeli zakladasz że masz 4 śluby / mieś i dalej liczysz że zostaje ci 500 zł ze slubu x 4 = 2000 zł

    ...potem zauważasz że trzeba zapłacić ZUS więc - ok. 700 zł (o ile jest to Twoja pierwsza działalność masz promocję przez 2 lata czyli ok. 280 zł)
    - podatek VAT + podatek dochodowy... no z grubsza to bedzie ok 150 zl od zlecenia (masz jakieś koszty więc podstawa się obniża) czyli 4x150 = 600 zł

    Czyli: 2000 zl - 280 - 600 = 1120 zł / mies

    a w skali roku: Zlecenia masz powiedzmy przez 6 pełnych miesięcy czyli 1120 zł x 6 mies = 6720 zł

    uwaga ZUS płacisz przez równiez przez kolejne 6 mieś. czyli 6x280 = 1680 zł

    Czyli w skali roku Twoj biznes to 6720 - 1680 = 5040 zł ....hm

    ...ma, nadzieję że nie zniecheciłem

  9. #39
    Pełne uzależnienie Awatar marekb
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Wadowice,Kraków
    Posty
    2 273

    Domyślnie

    sądzę, że jak doliczysz ZUS (chyba teraz ok 800zł ), koszty amortyzacji sprzętu, fakt, w adwencie i poscie jestes praktycznie bezrobotny, oraz że w miesiacach w których nie ma litreki "R" zapotrzebowanie spada- nie wyjdzie to przy tej cenie aż tak różowo...??

  10. #40
    naan
    Guest

    Domyślnie

    Tak doliczenie podatków i zusu, podcina trochę skrzydła. Przy moich obliczeniach oszacowałem 500zł wliczając księdza i plener, jeśli to odpadnie to zostanie po 800zł. No, ale też pytanie czy w każdym miesiącu uda się zdobyć klientów na weekend (większość ślubów jest jednak w soboty).
    Na początku i tak nie ma sensu rejestrować działalności i wykonywać pierwsze zlecenia na podstawie zwykłej umowy. Bo czy trzeba od razu wystawiać faktury za usługę? Przypuszczam że i tak większość wykonuje fotki na ślubach jako dodatkową fuchę.

Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •