Petryczek, zamiast pytać Janusza - przeczytaj "Photoshop 7/7 CE. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty" Dana Margulis'a. Na większość Twoich pytań jest tam odpowiedź.
Petryczek, zamiast pytać Janusza - przeczytaj "Photoshop 7/7 CE. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty" Dana Margulis'a. Na większość Twoich pytań jest tam odpowiedź.
Witam.
Postanowiłem sprawdzić jak to jest z tymi zdjęciami Nevisa ... Ściągnąłem sobie ze stronki oba zdjęcia (przed i po) po czym postanowiłem się pobawić tym "przed" i porównać do "po". Zrobiłem autopoziomy, po czym odpaliłem poziomy raz jeszcze, wybrałem niebieski kanał (niebieskiego było nadal za dużo) i pociągnąłem górnym lewym trójkącikiem dosyć znacznie w prawo, środkowym natomiast dosłownie odrobinkę... Efekt końcowy był BARDZO zbliżony do ściągniętego zdjęcia Nevis_po.jpg ... Zajęło mi to około 6 sekund ... Pozdrawiam.
PS. Zaprezentowane techniki oczywiście postaram się opanować. ;>
tylko, że to jest prezentacja tego co się dzieje ze zdjęciem, sytuacja abstrakcyjna. Ja wolę jednak nie tracić informacji, bo pewnie przy 10 operacji różnica będzie już bardziej widoczna, a po kompresji zupełnie mocno widoczna.
Janusz, a ja mam taką prośbę.
Może dałoby radę te Twoje tutki składać tak, aby można było z tego zrobić pdf?
I byłoby (a) do ściągnięcia (b) do poskładania w książkę![]()
Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy
Ale levele nie są w niczym gorsze od krzywych jeśli chodzi o utratę informacji (levele to tak naprawdę krzywa z maksymalnie trzema punktami i to w konkretnych miejscach - na końcach i gdzieś po środku, a na prawdziwej krzywej punkty ustawiasz gdzie chcesz i może być ich więcej niż 3). Jeesoo co prawda zrobił dwa razy levele, więc dwie operacje mogą być minimalnie gorsze od jednej.
jako że JanuszBody wrócił, a przynamniej zawitał na forum, bardzo bym prosił o odpowiedź na pytania petryczka, z góry dziękuję ;]
350D
Janusz, czytałem Twój #35 o korekcie tonalnej i wszystko super działało jak powtarzałem Twoje kroki. Gorzej natomiast było, gdy próbowałem to zastosować do swoich zdjęć. Największy problem jest w wyborze właściwych punktów kontrolnych. Napisałeś, że wybierasz punkty, o których wiesz, że są neutralnie szare. Czy tylko o takie punkty chodzi, czy również o swiatła i cienie? Domyślam się, że z Twoim doświadczeniem, tylko rzucisz okiem na zdjęcie i już wiesz co i jak. Poradź początkującemu, czym się kierować wybierając te punkty.
przeniesieniedo #35 tam też jest odpowiedz
Cyt:
Wybór właściwych punktów nie jest łatwy. Mają być neutralnie szare czyli białe, szare lub czarne ale nie "wyjarane" białe gdzie RGB = 255,255,255 bo tam nie ma szczegółw i nie smoliście czarne rypu RGB 0,0,0. Takie punkty są zwykle na prawie każdym zdjęciu. Białka oczu np. są wspaniałym miejscem do WB. Biała koszula, szary kamień czy beton, asfalt zwykle nie są już tak rewelacyjne ale jeszcze się nadają choć rezultaty bywają różne. Nie nadają się te punkty które mają zdecydowaną barwę np. prawie biały (ale trochę kremowy) plastikowy kontakt na ścianie raczej się nie nadaje. To prawie robi różnicę.
Nie da się naprawdę określić jakichś ścisłych reguł co jest dobre a co złe.
Temperatura barwowa w pełnym słońcu i w cieniu jest zawsze nieco inna. W cieniu zwykle jest delikatny zafarb - zwykle w słoneczny dzień w cieniu pojawia się lekka dominanta niebieska czy lekko fioletowa.
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
Mnie natomiast nurtuje takie pytanie:
Mamy przykładowo serie 5 zdjęć z jednego pleneru, dajmy na to statek na początku tego wykładu mostek/pokład/na dziobie itp. Zawsze ze słońcem za plecami.
Tu pojawia się moje pytanie: jakim sposobem można "znormalizować WB" w serii owych 5 zdjęć?
Zawsze mam problem z dłubaniem w nieskończoność przy serii. Odchodzę na parę godzin/dni, wracam i dalej widzę różnice. Jestem ekstremalnym, natrętnym "purystą"ciężko się tego wyzbyć.
"Focusing less on your gear and more on what you’re shooting is a great way to develop your eye." Mark Thiessen
Jedziesz "na oko" - zaczynasz od ustawienia WB na 5500K i 0 na suwaku green/magenta. Jeśli jest za zimno - ocieplasz, jeśli jest tinta magentowa - dodajesz zieleni. Proste.
60D | 50 1.8 II | kit 18-55 + Tamron 70-300 | moje foty