W A3+ ultymatywną jakość oferują następujące drukareczki:
Epson R2880
Canon Pixima Pro 9500 MkII
HP Pro B8850/9180
W A3+ ultymatywną jakość oferują następujące drukareczki:
Epson R2880
Canon Pixima Pro 9500 MkII
HP Pro B8850/9180
@furzyk: jeśli wydrukujesz jakieś zdjęcia na papierze foto, to będę bardzo zobowiązany za przykładowy skan. Pozdrawiam!
teraz mam szczyt sezonu i kupa roboty ze slubami i studiem wiec jak tylko bedzie chwilka to porownam zdjecie z pliku ze zdjeciem z labu oraz zdjeciem z drukarki.
śluby, studio - Poznań
5dmkII, 12-200mm w 5 szklach
Super, jestem bardzo ciekaw wyników. Pozdrawiam!
No wiec zrobilem kilka wydrukow czarnobialych na A4 lecz szczerze - nie chcialo mi sie odpalac drugiego kompa i ich skanowac (skaner do tego mam zepsuty i robi paski poprzeczne). Generalnie na tych zamiennikach na papierze mabitech A4 nie wyszlo to dobrze. Po usunieciu kolory ze zdjecia, dodaniu kontrastu i ok 3 godzinnym robieniu probek z roznym ustawieniem suwakow na zdjeciu w jasnych partiach wchodzilo za duzo magenty (np na albie i twarzy chlopca) a w cieniach wylazi zielen. Nijak nie jestem w stanie tego zmienic tak zeby tusze dobrze oddawaly odcienie szarosci. Na oryginalach z kolei na ustawieniach suwakow na zero kolor wychodzil lekko rozowy na fotkach czb lecz nie operowalem suwakami bo szybko sie tusz skonczyl. Z kolei na zamiennikach przy wylaczeniu kalibracji kolorow z poziomu sterownika (zdjecie czb) dominuje kolor niebieski i tez nie jest to fotka czb.
Czy zna moze ktos sposob zeby ip4700 do czb wykorzystywal WYLACZNIE czarny tusz ? Mysle, ze to by zalatwilo problem - moze bylaby ciut gorsza jakosc lecz przynajmniej w odcieniach czb. O ile z kolorem oko ludzkie jest w stanie stolerowac wieksze niedociagniecia o tyle czb po prostu musi byc czb i paradoksalnie o wiele trudniej jest ustawic poprawne odwzorowanie odcieni szarosci.
śluby, studio - Poznań
5dmkII, 12-200mm w 5 szklach
Dzięki za relację, furzyk. Widzę, że z jakością zamienników różnie bywa. Nie wiem, czy jest sens inwestować w domowy lab. Chyba pozostanę przy tradycyjnej metodzie...
jak na moj gust - profesjonalny lab mozna olac jesli sie kupi... jakies noritsuDomowe atramentowki to zbyt wiele zachodu z zamiennikami, cissami (wiecznie czytam o problemach) - jak nie oryginal to zamiennik nie trzymajacy koloru. Osobiscie nie kupowalem drukarki zeby robic masowke dla klienta lecz zeby czasem druknac sobie zdjecie do prawka, paszportu, etykiete do etui dvd, wydrukowac plyte dla mlodych itp. Masowy druk zostawiam labowi.
śluby, studio - Poznań
5dmkII, 12-200mm w 5 szklach
Profesjonalny lab można olać, jeśli się kupi dobrą drukarkę pigmentową z kasetami o dużej pojemności. Noritsu to zbyt wiele zachodu z chemią, kasetami z papierem, serwisem, potwornymi rachunkami za prąd, a do tego jakość w porównaniu z atramentówkami jest dość biedna, ilość mediów na których można odbijać to trzy podłoża na krzyż, a w dodatku proces mokry zatruwa środowisko naturalne.
na pewno masz racje, ja sie az tak nie znam lecz pewnie taki sprzet i tak sporo kosztuje wiec ile by trzeba drukowac (na wlasne potrzeby) zeby sie koszt zwrocil.
śluby, studio - Poznań
5dmkII, 12-200mm w 5 szklach