Strona 3 z 13 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 124

Wątek: Uniwersalny zoom

  1. #21
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez merger Zobacz posta
    sigma na koncerty moze byc ciutke ciemna i wolna
    Tyle, że rozmawiamy tu o alternatywie do hiperzooma przymykanego do 8.

    Cytat Zamieszczone przez gwozdzt Zobacz posta
    Jednak gwoli ścisłości, uszczelniany to on niestety nie jest:
    http://photonotes.org/articles/begin...s.html#weather
    O...
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  2. #22
    ionek
    Guest

    Domyślnie

    2. Sigma 18-200 mm f/3.5-6.3 DC OS

    Tej sigmy nie ma jeszcze w sprzedaży. Poza stabilizacją optyczną podobno ma mieć również polepszoną jakość optyczną. Ma kosztować 150 $ więcej od wersji bez OS czyli jakieś 1700 zł.

    W marcu ma się pojawić również Tamron AF 18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro

    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=4865
    Tamron przekonuje, że w jego filozofii na kompromisy nie ma miejsca i nie mamy powodu by w to nie wierzyć. W konstrukcji zastosowano po jednym elemencie nieskodyspersyjnym LD (ang. Low Dispersion ) i AD (ang. Anomalous Dispersion . ich zadaniem jest eliminacja aberracji chromatycznej. Do tego dochodzą dwie hybrydowe soczewki asferyczne, który są niezbędne by w tak niewielkiej konstrukcji uzyskać takie osiągi bez ryzyka wad optycznych (astygmatyzm, aberracja sferyczna itd.).
    Jeśli z testów będzie wynikało, że te obiektywy oferują dobrą jakość w zakresie 18-50 i nieco gorszą do 125 to warto będzie o nich pomyśleć. Chociaż w takie cuda trudno uwierzyć. Tamron 17-50 ma f/2.8 w całym zakresie a w tych ultrazoomach światło zaczyna się od f/3.5.
    Ostatnio edytowane przez ionek ; 15-02-2007 o 12:02

  3. #23
    Uzależniony Awatar merger
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    wroclove
    Wiek
    41
    Posty
    619

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piast9 Zobacz posta
    Tyle, że rozmawiamy tu o alternatywie do hiperzooma przymykanego do 8.
    ta. wiem o czyms przymknietym do f8 to w ogole na koncerty trzeba zapomniec.
    5d | 40d | tokina 10-17 fish | canon 24/1.4L | canon 85/1.8 | canon 135/2L | canon 400/5.6L
    430ex | 2 x sunpak 555 | metz 60 ct-4 | 2 x elfo 500 | elfo 1200 | PW plus II | sekonic L-758DR

    adam chrabąszcz | extreme sport | galeria CB

  4. #24
    Dopiero zaczyna Awatar Delt4
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    40

    Domyślnie

    Brak kasy to polecam manuala na m42 Sonnar 200 ze światłem 2.8. Jak nie to z tych obiektywów co były wymieniane do kwoty max 1500 to albo w/w Sigma APO 70-300 tak naprawde 70-200 bo zakres 200-300 jest do makro albo cannon USM 100-300. Musisz sobie zadać pytanie czy warto tracić czas, nerwy, kase na bilety itp sprawy aby przy uzyciu 18-200 obiektywu wrócić z mydlastymi albo poruszonymi fotkami. Jeżeli masz kita cannona zrób sobie w ładny dzień fotkę na 55mm F4.0 oraz na 18mm przesłona F8 i porównaj czy chcesz mieć podobne mydlaste zdjęcia (55mm F4.0) z zooma 18-200. Rada jest taka ludzie z mała ilościa kasy nie powinnli kupować najtańszych rzeczy, tylko te ze średniej półki (albo przecierpieć nić nie kupować i dozbierać kasę na lepszy sprzęt).
    PS
    W większości przypadków koncerty rozpoczynają się o godz 18.00 oczywiście są wyjątki, światła mało przymkniesz przysłonę Vixen do F8 i jak zrobisz fotkę z czasem 1/125 sek ? ze statywu albo z monopodu ok, sęk w tym czy ci na scenie będą stali jak słup soli bo na ruch fotografowanego działa tylko zwiększenie trybu migawki czli 1/xxxxxx
    Ostatnio edytowane przez Delt4 ; 15-02-2007 o 12:59
    Cannon 350D 50F1.8, EFS 18-55, 70-200F4 L ,Takumar 28F3.5, Sonnar 135F3.5, Speedlight 430EX

  5. #25
    Uzależniony Awatar Blindseeker
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    45
    Posty
    522

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Delt4 Zobacz posta
    Brak kasy to polecam manuala na m42 Sonnar 200 ze światłem 2.8.
    Albo trochę dłuższego Sonnara 300 / f4. Tyle że oba obiektywy są dość ciężkie, a na koncercie to raczej ze statywu sie nie popstryka.

  6. #26
    Dopiero zaczyna Awatar Delt4
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    40

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Blindseeker Zobacz posta
    Albo trochę dłuższego Sonnara 300 / f4. Tyle że oba obiektywy są dość ciężkie, a na koncercie to raczej ze statywu sie nie popstryka.
    Z monopodu da radę Sonnar 200 F2.8, natomiast wynalazek 18-200 przy 200 na F8 nic nie pomoże. Waga najmniejszy problem solidna konstrukcja mozna w razie czego parę głów rozbić sonnarem i nadal będzie działać. Problem w 18-200 aby nie było mydła f8 to światło.
    Ostatnio edytowane przez Delt4 ; 15-02-2007 o 13:12
    Cannon 350D 50F1.8, EFS 18-55, 70-200F4 L ,Takumar 28F3.5, Sonnar 135F3.5, Speedlight 430EX

  7. #27
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Blindseeker Zobacz posta
    Albo trochę dłuższego Sonnara 300 / f4. Tyle że oba obiektywy są dość ciężkie, a na koncercie to raczej ze statywu sie nie popstryka.
    Tjaa albo MTO 500 .
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  8. #28
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Tjaa albo MTO 500 .
    A tak w ogóle to koledzy z tymi Sonnarami chyba wątek pomylili, bo tu szukamy uniwersalnego zooma do 350D a nie długiej stałki do Pentacon Sixa
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  9. #29
    Vixen
    Guest

    Domyślnie

    na szybko (za chwilę wychodze na zajęcia):

    1. nie będę się upierac przy uniwersalnym zoomie skoro aż tak z nim źle (nieostre zdjęcia mnie nie satysfakcjonują, za ciemne też nie) może być tele zoom

    2. nie chcę zmieniać canona na nikona, mowy nie ma. zreszta i tak ten obiektyw byłby za drogi jak na moje możliwości

    3. miesiąc czy 2 czekania nie zwiększy cudownie stanu mojego konta na tyle żebym mogła kupić canona coś-tam 4.0L

    4. o m-42 mogę pomyśleć ale nie do tych warunków ja potrzebuję coś, co ma AF

    5. Sigma 24-135mm F2.8-4.5 ASPHERICAL IF - ponawiam pytanie o ten obiektyw. o ile się nie pomyliłam w przeliczaniu to dla niepełnoklatkowej matrycy canona 350d daje zakres 14-83mm. a jasność ma ładną. no i mogłabym sobie analog do niego dokupić

    6. canona z kitem mogę "utrzymać" do 1/30-1/20s, to czasem daje efekt chociaz zależy od miejsca koncertu i zespołu. statyw się raczej nie sprawdzi choć na pewno będzie wyglądał zabawnie.

  10. #30
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vixen Zobacz posta
    5. Sigma 24-135mm F2.8-4.5 ASPHERICAL IF - ponawiam pytanie o ten obiektyw. o ile się nie pomyliłam w przeliczaniu to dla niepełnoklatkowej matrycy canona 350d daje zakres 14-83mm. a jasność ma ładną. no i mogłabym sobie analog do niego dokupić
    Przelicza się odwrotnie tzn. mnoży się przez x1.6 a nie dzieli.

Strona 3 z 13 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •