2. Sigma 18-200 mm f/3.5-6.3 DC OS
Tej sigmy nie ma jeszcze w sprzedaży. Poza stabilizacją optyczną podobno ma mieć również polepszoną jakość optyczną. Ma kosztować 150 $ więcej od wersji bez OS czyli jakieś 1700 zł.
W marcu ma się pojawić również Tamron AF 18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro
Jeśli z testów będzie wynikało, że te obiektywy oferują dobrą jakość w zakresie 18-50 i nieco gorszą do 125 to warto będzie o nich pomyśleć. Chociaż w takie cuda trudno uwierzyć. Tamron 17-50 ma f/2.8 w całym zakresie a w tych ultrazoomach światło zaczyna się od f/3.5.http://www.fotopolis.pl/index.php?n=4865
Tamron przekonuje, że w jego filozofii na kompromisy nie ma miejsca i nie mamy powodu by w to nie wierzyć. W konstrukcji zastosowano po jednym elemencie nieskodyspersyjnym LD (ang. Low Dispersion ) i AD (ang. Anomalous Dispersion . ich zadaniem jest eliminacja aberracji chromatycznej. Do tego dochodzą dwie hybrydowe soczewki asferyczne, który są niezbędne by w tak niewielkiej konstrukcji uzyskać takie osiągi bez ryzyka wad optycznych (astygmatyzm, aberracja sferyczna itd.).
Ostatnio edytowane przez ionek ; 15-02-2007 o 12:02
5d | 40d | tokina 10-17 fish | canon 24/1.4L | canon 85/1.8 | canon 135/2L | canon 400/5.6L
430ex | 2 x sunpak 555 | metz 60 ct-4 | 2 x elfo 500 | elfo 1200 | PW plus II | sekonic L-758DR
adam chrabąszcz | extreme sport | galeria CB
Brak kasy to polecam manuala na m42Sonnar 200 ze światłem 2.8. Jak nie to z tych obiektywów co były wymieniane do kwoty max 1500 to albo w/w Sigma APO 70-300 tak naprawde 70-200 bo zakres 200-300 jest do makro albo cannon USM 100-300. Musisz sobie zadać pytanie czy warto tracić czas, nerwy, kase na bilety itp sprawy aby przy uzyciu 18-200 obiektywu wrócić z mydlastymi albo poruszonymi fotkami. Jeżeli masz kita cannona zrób sobie w ładny dzień fotkę na 55mm F4.0 oraz na 18mm przesłona F8 i porównaj czy chcesz mieć podobne mydlaste zdjęcia (55mm F4.0) z zooma 18-200. Rada jest taka ludzie z mała ilościa kasy nie powinnli kupować najtańszych rzeczy, tylko te ze średniej półki (albo przecierpieć nić nie kupować i dozbierać kasę na lepszy sprzęt).
PS
W większości przypadków koncerty rozpoczynają się o godz 18.00 oczywiście są wyjątki, światła mało przymkniesz przysłonę Vixen do F8 i jak zrobisz fotkę z czasem 1/125 sek ? ze statywu albo z monopodu ok, sęk w tym czy ci na scenie będą stali jak słup soli bo na ruch fotografowanego działa tylko zwiększenie trybu migawki czli 1/xxxxxx
Ostatnio edytowane przez Delt4 ; 15-02-2007 o 12:59
Cannon 350D 50F1.8, EFS 18-55, 70-200F4 L ,Takumar 28F3.5, Sonnar 135F3.5, Speedlight 430EX
Ostatnio edytowane przez Delt4 ; 15-02-2007 o 13:12
Cannon 350D 50F1.8, EFS 18-55, 70-200F4 L ,Takumar 28F3.5, Sonnar 135F3.5, Speedlight 430EX
na szybko (za chwilę wychodze na zajęcia):
1. nie będę się upierac przy uniwersalnym zoomie skoro aż tak z nim źle (nieostre zdjęcia mnie nie satysfakcjonują, za ciemne też nie) może być tele zoom
2. nie chcę zmieniać canona na nikona, mowy nie ma. zreszta i tak ten obiektyw byłby za drogi jak na moje możliwości
3. miesiąc czy 2 czekania nie zwiększy cudownie stanu mojego konta na tyle żebym mogła kupić canona coś-tam 4.0L
4. o m-42 mogę pomyśleć ale nie do tych warunkówja potrzebuję coś, co ma AF
5. Sigma 24-135mm F2.8-4.5 ASPHERICAL IF - ponawiam pytanie o ten obiektyw. o ile się nie pomyliłam w przeliczaniu to dla niepełnoklatkowej matrycy canona 350d daje zakres 14-83mm. a jasność ma ładną. no i mogłabym sobie analog do niego dokupić![]()
6. canona z kitem mogę "utrzymać" do 1/30-1/20s, to czasem daje efekt chociaz zależy od miejsca koncertu i zespołu. statyw się raczej nie sprawdzi choć na pewno będzie wyglądał zabawnie.