Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 124

Wątek: Uniwersalny zoom

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vixen Zobacz posta
    nie przekonam się do zmieniania obiektywów
    W mojej opinii bardzo dużo przez to tracisz. Próbowałaś? Może nie masz odpowiedniej torby/plecaka?

    pytanie nie było "jaki obiektyw kupić" tylko "który z wymienionych"
    Mam informacje o sigmach 18-125 i 200. Budowa dobra, przymknięte do 8 są w miarę ok, na długim końcu przymykanie pomaga mniej. Nie przymknięte są po prostu słabe. Jeśli to światło Cię nie przeraża - to proszę bardzo ale byłaś ostrzegana!

    Skoro 17-70 Ci się nie podoba to znaczy że potrzebujesz dłuższych ogniskowych. W hiperzoomach długi koniec zawsze jest kiepski.

    Parę osób chwaliło Canona 28-105 3,5-4,5

    BTW, jesteś przekonana, że potrzebujesz tak szeroko na krótkim końcu? 2x zdarzyło mi się byc na koncercie i w zasadzie nie zdejmowałem 70-210-ki.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  2. #2
    Vixen
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piast9 Zobacz posta
    W mojej opinii bardzo dużo przez to tracisz. Próbowałaś? Może nie masz odpowiedniej torby/plecaka?
    plecak mam, bardzo fajny, ale jakoś nie widzę się w sytuacji zmieniania obiektywu kiedy ja stoję pod sceną, a za plecami rozbawiony tłum :wink:

    starałam sie dowiedziec jak najwięcej o tego typu obiektywach, mniej wiecej znam ich wady i mimo to chcę taki właśnie obiektyw. oczywiście jak będę miała możliwości to kupię kolejne obiektywy, ale na razie ten wydaje mi się optymalnym wyborem.

    Skoro 17-70 Ci się nie podoba to znaczy że potrzebujesz dłuższych ogniskowych. W hiperzoomach długi koniec zawsze jest kiepski.
    Parę osób chwaliło Canona 28-105 3,5-4,5
    BTW, jesteś przekonana, że potrzebujesz tak szeroko na krótkim końcu? 2x zdarzyło mi się byc na koncercie i w zasadzie nie zdejmowałem 70-210-ki.
    to co bardzo mi sie w kitowym canonie podoba to właśnie szeroki kąt ale to 55mm jest za krótkie, dlatego waham się przy tym 17-70 (w sensie że różnica między 18-55 a 17-70 nie jest warta wydawania ponad 1000,-)

    koncert koncertowi nierówny, na ostatnim wolałabym miec jeszcze szerszy kąt niż 18 bo to nie wystarczało, fakt że to w klubie było i to specyficznym.

    niestety nie stac mnie na kilka przyzwoitych obiektywów, na różne warunki

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vixen Zobacz posta
    starałam sie dowiedziec jak najwięcej o tego typu obiektywach, mniej wiecej znam ich wady i mimo to chcę taki właśnie obiektyw. oczywiście jak będę miała możliwości to kupię kolejne obiektywy, ale na razie ten wydaje mi się optymalnym wyborem.
    Ja też tak myślałem ale okazało się to błedem, przed którym próbuję Cię teraz ustrzec. Całe szczęście obiektyw (Sigma 18-200) udało mi się odsprzedać z niewielką stratą.

    Co do plecaka - ja mam Lowepro Slingshot 100. Wymiana obiektywu w tłumie nie jest przy nim problemem.

    to co bardzo mi sie w kitowym canonie podoba to właśnie szeroki kąt ale to 55mm jest za krótkie, dlatego waham się przy tym 17-70 (w sensie że różnica między 18-55 a 17-70 nie jest warta wydawania ponad 1000,-)
    Na pewno nie dla samej ogniskowej. Gdyby światła Ci brakowało - wtedy tak.

    Chyba Tobie chodzi o inne fotografowanie koncertów niż mi. Chodzi pewnie też o ludzi a nie tylko artystów na scenie. Wtedy szerokość faktycznie się przydaje.

    niestety nie stac mnie na kilka przyzwoitych obiektywów, na różne warunki
    Pomału skompletuj zestaw.

    Kita już masz. Dajesz nim radę, słabe światło mniej przeszkadza przy krótszych ogniskowych. Hiperzoomy, które wymieniłaś, w zakresie 18-55 nie dadzą w zasadzie żadnej poprawy.

    No i teraz powtórzę z upierdliwością godną lepszej sprawy, ze lepiej (dla jakości zdjęć) dokupić drugi, dłuższy obiektyw niż hiperzooma.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  4. #4
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Zresztą 70-200/4 L to nie do takich warunków. Zbytnio zwraca uwagę .
    Może poczekaj jeszcze kilka dni/tygodni. Chodzą słuchy, że canon ma wypuścić coś w interesującym Cię zakresie. Może właśnie takie 18-200 IS.

    PS. Pomysł z 18-200VR i puszką Nikona uważam za na prawdę niezły. Warto wziąć pod uwagę.

    A jeszcze co do tej sigmy 24-135. Nie wiem czy jest wersja DG, bo ta którą miałem bez DG była mało kontrastowa. No i zakres daleki od szerokiego kąta.
    Ostatnio edytowane przez Kolekcjoner ; 15-02-2007 o 03:29
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  5. #5
    Uzależniony Awatar merger
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    wroclove
    Wiek
    41
    Posty
    619

    Domyślnie

    sigma na koncerty moze byc ciutke ciemna i wolna, ale poza tym bardzo lubie to szklo. jak dla mnie daje dobrej jakosci zdjecia i przyzwyczailem sie nawet do jej bzyczenia, do tego stopnia, ze denerwuje mnie teraz brak bzyczenia w nowej 85tce usm :P
    5d | 40d | tokina 10-17 fish | canon 24/1.4L | canon 85/1.8 | canon 135/2L | canon 400/5.6L
    430ex | 2 x sunpak 555 | metz 60 ct-4 | 2 x elfo 500 | elfo 1200 | PW plus II | sekonic L-758DR

    adam chrabąszcz | extreme sport | galeria CB

  6. #6
    ionek
    Guest

    Domyślnie

    2. Sigma 18-200 mm f/3.5-6.3 DC OS

    Tej sigmy nie ma jeszcze w sprzedaży. Poza stabilizacją optyczną podobno ma mieć również polepszoną jakość optyczną. Ma kosztować 150 $ więcej od wersji bez OS czyli jakieś 1700 zł.

    W marcu ma się pojawić również Tamron AF 18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro

    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=4865
    Tamron przekonuje, że w jego filozofii na kompromisy nie ma miejsca i nie mamy powodu by w to nie wierzyć. W konstrukcji zastosowano po jednym elemencie nieskodyspersyjnym LD (ang. Low Dispersion ) i AD (ang. Anomalous Dispersion . ich zadaniem jest eliminacja aberracji chromatycznej. Do tego dochodzą dwie hybrydowe soczewki asferyczne, który są niezbędne by w tak niewielkiej konstrukcji uzyskać takie osiągi bez ryzyka wad optycznych (astygmatyzm, aberracja sferyczna itd.).
    Jeśli z testów będzie wynikało, że te obiektywy oferują dobrą jakość w zakresie 18-50 i nieco gorszą do 125 to warto będzie o nich pomyśleć. Chociaż w takie cuda trudno uwierzyć. Tamron 17-50 ma f/2.8 w całym zakresie a w tych ultrazoomach światło zaczyna się od f/3.5.
    Ostatnio edytowane przez ionek ; 15-02-2007 o 12:02

  7. #7
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie Dla zainteresowanych sigmą 18-200 OS!!!

    Cytat Zamieszczone przez ionek Zobacz posta
    2. Sigma 18-200 mm f/3.5-6.3 DC OS

    Tej sigmy nie ma jeszcze w sprzedaży. Poza stabilizacją optyczną podobno ma mieć również polepszoną jakość optyczną. Ma kosztować 150 $ więcej od wersji bez OS czyli jakieś 1700 zł.

    Info dla zainteresowanych:
    Wg. dystrybutora sigmy w Polsce 18-200/3.5-6.3 DC OS będzie dostępny na przełomie marca i kwietnia br. Cena dystrybutora: 2490 zł .
    Strona z informacją dystrybutora.
    Mocowanie do canona w pierwszej kolejności .
    Ostatnio edytowane przez Kolekcjoner ; 16-02-2007 o 03:03
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  8. #8
    Vixen
    Guest

    Domyślnie

    chyba ostatecznie kupię tę Sigmę, dokupię jakieś gadżety i będę udawać fotografa a na lepsze obiektywy nadal zbierać.

    dziękuję wszystkim cierpliwie czytającym moje wypowiedzi


    teraz będę zastanawiać się czy potrzebuję battery grip i jak wątła kobietka ma utrzymać w rękach ponad kilogramowy aparacik

  9. #9
    Uzależniony Awatar suchyHc
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    45
    Posty
    504

    Domyślnie

    Nie martw się - nabierzesz masy mięśniowej, jak tym pomachasz
    Skasowali mi ;(

  10. #10
    Uzależniony Awatar merger
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    wroclove
    Wiek
    41
    Posty
    619

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vixen Zobacz posta
    chyba ostatecznie kupię tę Sigmę, dokupię jakieś gadżety i będę udawać fotografa a na lepsze obiektywy nadal zbierać.

    dziękuję wszystkim cierpliwie czytającym moje wypowiedzi


    teraz będę zastanawiać się czy potrzebuję battery grip i jak wątła kobietka ma utrzymać w rękach ponad kilogramowy aparacik

    u mnie zaczelo sie podobnie. tylko pierw byla 430ex, a pozniej dylematy - sigma, grip i jakos dalej poszlo - teraz nastepny na liscie jest 5d. strasznie kasozerna ta fotografia
    5d | 40d | tokina 10-17 fish | canon 24/1.4L | canon 85/1.8 | canon 135/2L | canon 400/5.6L
    430ex | 2 x sunpak 555 | metz 60 ct-4 | 2 x elfo 500 | elfo 1200 | PW plus II | sekonic L-758DR

    adam chrabąszcz | extreme sport | galeria CB

Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •