Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 27 z 27

Wątek: Co wybrać do EOSa 400D

  1. #21
    Bywalec Awatar Poohutch
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    44
    Posty
    156

    Domyślnie

    Drodzy forumowicze, pierwszy raz zwacam się do Was z pytaniem, bo głowa mi już puchnie. Mam już szeroki obiektyw 12-24 do mojego 400D - to był pierwszy zakup, bo z ogniskowych w tym zakresie korzystam zawsze najwięcej. Do tego 50/1,8, który jest ze mną od wielu lat i przydaje się do najróżniejszych zastosowań. Na długim końcu planuję 70-200/4 - miałem już to szkiełko i jest doskonałe.

    W środku jest problem. 17-40 miałem już i nie chcę. Jest to solidny obiektyw, ale rozdzielczość obrazu pozostawia wiele do życzenia (jak za tę cenę), a swiatło i zakres ogniskowych są takie sobie.

    W środku chciałem coś 2,8, bo warto mieć jasny obiektyw czy to portret, czy
    koncert, czy inna impreza. Po lekturze niezliczonych wypowiedzi na różnych forach zawęziłem wybór do dwóch szkiełek tamrona 17-50 i tamrona 28-75. Ten szerszy pokrywa się w zakresie najczęściej używanych ogniskowych z tokiną, co ma tę zaletę, że nie trzeba aż tak często zmieniać tych obiektywów, brakuje jednak tych 75/2,8. Ze względu na fakt, że na koncert czy do portretów chyba ten trochę dłuższy będzie lepszy, stanęło na tym dłuższym tamronie, który myślę zostanie kiedyś do pełnoklatkowca.

    Co myślicie, który zestaw lepszy?

    12-24/17-50/70-200 czy 12-24/28-70/70-200

    jest jeszcze opcja 12-24/28f1.8/50f1.8/100f2, ale na razie wymyśliłem, że stałki będę kupował jako dodatek do zoomów, a nie zamiast nich. Z zoomów raczej nie mogę zrezygnować ze względu na konieczność szybkiego reagowania na wydarzenia.

    Z góry dzięki za odpowiedzi.
    Canon 400D | Canon 10-22 USM | Sigma 30/1.4 EX |Speedlite 380 EX | fajny statyw, polary marumi DHG, a do tego
    Pentax MX x2 | SMC 24/2,8 | SMC-M 50/1.7 | SMC-M 35/2 | Printzflex 80-200

  2. #22

    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    32
    Posty
    5

    Domyślnie

    Możecie powiedzieć jak współgra 70-300 IS USM z 400D ?
    400D+kit+70-300 APO
    my photos

  3. #23
    merlin9274
    Guest

    Domyślnie

    Witam,
    od czasu rozpoczęcia tego wątku mój fotozestaw się już troszkę rozwinął... i niestety, może wywoła to Wasze oburzenie ale...
    Ładowanie ciemnych szkieł (f4 i ciemniejsze) do aparatu 400D i liczenie na szybkość, jakość i Bóg wie co jeszcze to moim zdaniem loteria, bo efekty daleko będą od zadowalających - przynajmniej w trudnych warunkach oświetleniowych.
    W 2007 zakupiłem 400D i jednak postawiłem na 17-40/4 i 24-105/4 i nadszedł czas testowania - koncert i focenie przy świetle zastanym. Niestety efekty które uzyskałem na pewien czas zniechęciły mnie do focenia tego typu imprez. Niewiele w sumie fotek było z trafioną ostrością. Nawet centralny punkt AF w 400D nie radził sobie. Zmobilizowało mnie to do zakupu 40D... a to już zupełnie inna bajka. Ten został do dziś.
    Zatem jeśli chodzi o 70-300 to podstawowe pytanie chyba jest do jakiego typu fotografii chcesz go używać i czego po nim oczekujesz. Ja osobiście z tym czego doświadczyłem na własnej skórze odnośnie 400D bym się poważnie zastanawiał nad tym zestawem.

  4. #24

    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    32
    Posty
    5

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez merlin9274 Zobacz posta
    Zatem jeśli chodzi o 70-300 to podstawowe pytanie chyba jest do jakiego typu fotografii chcesz go używać i czego po nim oczekujesz. Ja osobiście z tym czego doświadczyłem na własnej skórze odnośnie 400D bym się poważnie zastanawiał nad tym zestawem.
    400D (+kit) posiadam od prawie 2 lat; do tego Sigma 70-300 APO.
    Sprzętu potrzebuję do spotting'u, fotografii samolotów.
    Dlatego pytanie o 70-300 IS USM. Zależy mi wreszcie na stabilizacji oraz poprawie jakości powyżej 200mm.
    Faktycznie, 400D jest dość słaby, ale kupno zestawu obecnie przewyższa moje możliwości finansowe.
    Ostatnio edytowane przez all-bert ; 24-01-2010 o 18:15
    400D+kit+70-300 APO
    my photos

  5. #25
    merlin9274
    Guest

    Domyślnie

    No to specyficzny rodzaj fotografii. Nie mniej daje się odczuć róznicę pomiędzy IS a jego brakiem. Miałem okazję testować oba obiektywy. W moim odczuciu powyżej 200mm jakość obrazu przy wyłaczonym IS jest zbliożona. Zatem z IS zmiany w komforcie pracy i jakości powinieneś szybko i łatwo zauważyć.

  6. #26
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2005
    Wiek
    55
    Posty
    2 320

    Domyślnie

    all-bert,
    W porównaniu do Sigmy 70-300, którą posiadasz EF 70-300/IS Canona, jak wiesz, ma stabilizację - jest ona naprawdę efektywna. Dodatkowo obiektyw Canona posiada USM, więc AF jest w nim dość szybki, lecz nie tak szybki jak na przykład w EF 70-200.

    Jak na warunki amatorskie to b. dobry obiektyw do fotografowania w warunkach dobrego oświetlenia. Należy się jednak liczyć z tym, że jeśli obiekt przesuwa się bardzo szybko to AF tego obiektywu może sobie nie poradzić. W mojej galerii masz przykład jego zastosowania wraz z 40D do fotografowania Tour de Pologne - akurat wtedy taki obiektyw miałem przy sobie, bo tak naprawdę to byłem pod Mińskiem Maz. i fotografowałem ptaki jak sobie przypomniałem, że TdP startuje za moment w środku Warszawy
    Ostatnio edytowane przez KMV10 ; 24-01-2010 o 18:31

  7. #27

    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    32
    Posty
    5

    Domyślnie

    merlin9274, KMV10, dziękuję za odpowiedź.
    400D+kit+70-300 APO
    my photos

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •