Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Wątek: Balans bieli tylko wg wzorca w 300D

  1. #11
    Bywalec Awatar pejot
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    B-stok
    Wiek
    46
    Posty
    204

    Domyślnie

    pejot
    o to mi chodziło - trzecia odpowiedź w wątku Mr. Green
    No i teraz jasne! Czytałem od drugiego wątku, skąd miałem wiedzieć, że są powiązane?

  2. #12
    Coś już napisał Awatar kml
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    z księżyca
    Posty
    74

    Domyślnie

    Qrcze ja zawsze mam problem z balansem bieli i jest to JEDYNA wkurzająca mnie rzecz w DIGITALu. To znaczy nie zawsze ale jeżeli chodzi o zdjecia w pomieszczeniach i np z lampą (550ex) to zawsze mi coś nie pasuje :/ a najczęściej zdjęcia są jakieś za czerwone :/
    gietrzy, czy da sie gdzieś to u nas kupić ?? http://www.rawworkflow.com/products/whibal/index.html i dlaczego są tam różne odcienie , biel i czerń ?
    Rzecz druga to balans bieli w studiu z czym mam równierz małe problemy .. (10d) są jakieś dobre sposoby na ustawienie balansu bieli w studiu ??

    help !

  3. #13
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pejot
    p.s. Zdjęcia w świetle zachodzącego słońca... z natury swojej mają pomarańczowy, ciepły odcień. W żadnym wypadku bym tego nie usuwał ze zdjęcia- bo tak powinno być, bo tak ja to widzę. Z drugiej strony, znam ludzi do tego stopnia "zafascynowanych" korekcją barw, że właśnie ten pomarańczowy nalot w pierwszej kolejności by usuwali...
    Tak offtopicznie - przypomniales mi zdjecia moje Izy w swietle zachodzacego slonca. Bylo pare opinii "a skora to powjnna byc naturalna a nie pomaranczowa" "a bialka to powinny byc biale a nie zolte" ... eh to chyba wlasnie to o czym mowisz - specjalnie zostawilem taki kolor bo takie bylo oswietlenie w otoczeniu i tak to moje oczy widzialy... a sa wlasnie tacy co na sile "bo skora musi mie ctaki kolor a nie inny" .

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kml
    gietrzy, czy da sie gdzieś to u nas kupić ?? http://www.rawworkflow.com/products/whibal/index.html i dlaczego są tam różne odcienie , biel i czerń ?
    Obejrzyj video tutorial

    Jasnoszary - WB w rawie
    Biały - biała pipeta w oknie Levels w PShopie
    Czarny - czarna pipeta
    Ciemnoszary - białoczarna

    Zapomniałem dopisać, że biały, czarny, ciemnoszary używamy do jpega.


    Cytat Zamieszczone przez kml
    Rzecz druga to balans bieli w studiu z czym mam równierz małe problemy .. (10d) są jakieś dobre sposoby na ustawienie balansu bieli w studiu ?? help !
    No w studio to bajka
    Mierzysz kolorymetrem temp. barwową (Kelvin) lamp studyjnych i wpisujesz w aparat lub przy obróbce w rawie

  5. #15
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Jeszcze napisz gietrzy ile taki kolorymetr kosztuje .

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    Jeszcze napisz gietrzy ile taki kolorymetr kosztuje .
    Nie więcej niż studio, poza tym nikt nie musi kupować. Od tego są fora by pytać. Ja nie mam urządzenia a mam temp. lamp 550/580.

    Vitez jeszcze jeden link dla Ciebie.
    To oczywiście a propos Twojej poprzedniej wypowiedzi.

  7. #17
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Chcialem tylko zasugerowac ze taniej wyjdzie kupic zarowy (halogen czy blysk) o okreslonej w dokumentacji technicznej przez producenta temperaturze barwowej niz kupowac byle jakie i do nich kolorymetr 8)

  8. #18
    Coś już napisał Awatar kml
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    z księżyca
    Posty
    74

    Domyślnie

    gietrzy, ten tutoral jest super tylko szkoda że słabo czaje ENG :/
    nie ma jakiegoś polskiego odpowiednika tych kart ?? bo ten balans bieli mnie dobija !

    co do kolorymetru to ile on kosztuje ? a jeżeli jest bardzo drogi to nie ma innych sposobów na ustawienie barwy ??

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kml
    gietrzy, ten tutoral jest super tylko szkoda że słabo czaje ENG :/
    nie ma jakiegoś polskiego odpowiednika tych kart ?? bo ten balans bieli mnie dobija !
    Ano nie ma
    Cytat Zamieszczone przez kml
    co do kolorymetru to ile on kosztuje ?
    Vitez !
    Możesz mnie zabić :wink: FAQ! Cholera leniwy jestem z natury i tego co Ty napisałeś już mi się nie chciało , bo wydawało mi się oczywiste (kupno lamp do których jest podana temp K).
    kml
    Moja wina , nie kupuj kolorymetru. Myślałem, że możesz poprosić "kolegę z drugiego studia" lub zapytać na forum kogoś kto ma identyczne i kolorymetr.
    Cytat Zamieszczone przez kml
    a jeżeli jest bardzo drogi to nie ma innych sposobów na ustawienie barwy ??
    1. WhiBall
    2. wzorzec (np. IT 8, Gretag ColorChecker DC) i plugin inCamera -tu z G3 mam baardzo miłe wspomnienia
    3. kupno lamp z temp w Kelvinach podaną w specyfikacji lamp.

    Zobacz .mov na russellbrown.com odnośnie CameraRaw. Fotograf z Hollywood Greg Gorman używa Gretaga i to ColorChecker nie ColorCheckerDC w studio.
    Jeszcze możesz sam spróbować skalibrować swój aparat przy pomocy Gretag ColoChecker metodą Bruce Fraser'a (adobe/forums/pshop-Windows/cameraraw forum). Jest do tego skrypt automatyzujący gdzieś w Sieci.

    Jednak jeśli chodzi o pracę w studio pkt. 3 to właściwie standard. Najlepsza rada. To właśnie dlatego mamy w korpusach możliwość wpisania temp K. Najlepiej taką jak producent lamp podaje w specyfuikacji :wink:

  10. #20
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2004
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    50
    Posty
    51

    Domyślnie

    czy w 300D po podpięciu 580ex aparat sam wykryje temperature błysku czy trzeba mu ją jakoś podać?
    Eos 33V; Eos IX;EF 28-135 IS usm; 24-85usm; Speedlite EX580; i torba z bajerami. Zenit/helios; Zorki; PS A630

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •