Nie oczekiwałem po obiektywie tego typu idealnie pionowych pionów. Dlatego nie byłem rozczarowany. Te zniekształcenia geometryczne wziąłem za cechę obiektywu, którą można wykorzystać jak każdą inną. Do klasycznej fotografii architektury z pewnością 17-40 jest lepszy.
Canon 400D | Canon 10-22 USM | Sigma 30/1.4 EX |Speedlite 380 EX | fajny statyw, polary marumi DHG, a do tego
Pentax MX x2 | SMC 24/2,8 | SMC-M 50/1.7 | SMC-M 35/2 | Printzflex 80-200
Tak jest, używam. Na 28mm i pełna dziura jest ostra. Na 80mm do jakichś 4 trzeba przymknąć żeby było dobrze. Także może to jest po prostu lepszy egzemplarz.
Niestety spora CA. Taka zwykła jeszcze ujdzie, ale jest potworna aberracja na obiektach znajdujących się bliżej aparatu niż płaszczyzna ostrości. Jakoś ona się mądrze nazywa ale zapomniałem.
Obiektyw generalnie polubiłem, jak się uważa co się fotografuje to jest ok.
650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0
moje digarty
EOS 30D, Canon EF-s 10-22mm f/3,5-4,5 USM, Canon EF 50mm/1.4 USM, Canon EF 85mm/1.8 USM, Pretec 2GB Cheetah 80x, Hoya UV SuperHMC, Lowepro Slingshot 200 AW.....&.....Sony_DSC-F717, MemoryStickPRO ULTRA II 512mb, Hoya Polar HMC, Hakuba Skylight 1B MC, torba Jeep-bagM, statyw Velbon Ultra Lux iF.
Masz jakies uwagi co do wykonania Sigmy EX? Jezeli chodzi o ostrosc 15-30, to bardzo dobre szklo za bardzo dobra cene (jak sie trafi na dobra kopie). Generalnie jak sie wie jak uzywac to jest to cudne szklo.
Co do porownania z 17-40 dosc popularne jest tu:
http://www.16-9.net/ultrawides/
"The Sigma 15-30mm matches or maybe even outresolves the Zeiss 21mm in the frame centre,
though it can't compare to the Zeiss' edge performance."
"In conclusion, I am hugely disappointed by the second 17-40mm L I have tested in this way, and hugely impressed by the Sigma 15-30mm"
http://www.16-9.net/lens_tests/best19_21.html
Ostatnio edytowane przez arra ; 27-02-2007 o 20:00
www.pbase.com/arra
4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu
Wiesz ja tam nie miałem tej sigmy ale słyszałem o niej nie najlepsze opinie. Być może jest jak mówisz że trzeba trafić na egzemplarz i wiedzieć jak używać. Natomiast serwis który podałeś jest znany z faktu, że dziwnym trafem świetnie im wychodzą w testach obiektywy Sigmy. Także nie wiem czy jest to wiarygodne źródło informacji.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Ja tez nie wiem, z rankingu wynika ze dobrze wypadaja Nikkory, Olympusy i Zeissy
Podobnie nie najlepiej wypada Sigma 12-24 w porownaniu z 15-30, a wiec nie wszystkie Sigmy to fajne chlopaki: http://www.16-9.net/ultrawides/15.html![]()
www.pbase.com/arra
4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu
Odświeżę wątek.
Mój prywatny ranking z uwzględnieniem stosunku cena / jakość.
1. 24L - gigantyczna winieta, obleśny bokeh, mydło na 1/3 kadru przy f/1.4, dystorsja beczkowa i utrata kontrastu pod światło, widoczne CA a to wszystko za jedyne ~4500zł. Zdecydowanie jedna z największych porażek Canona.
2. 50L - bardzo duża winieta i fatalna ostrość przy f/1.2-f/1.4 a także mnóstwo egzemplarzy z wadliwie działającym AFem (notoryczny BF). Od wersji 50/1.4USM różni się głównie ładniejszym bokeh a to wszystko za jedyne ~4400zł. Jeśli można było zrobić takie 85L to czemu 50L Canonowi nie wyszło?
3. 35L - gigantyczna winieta, brzydki bokeh, ogromne CA jak z EF-S17-85 oraz beczka. Uczciwie trzeba powiedzieć że od f/1.4 jest przyzwoicie ostro (na 5D) i obiektyw trzyma kontrast choć kolory często bledną. Czy warto za to zapłacić 4500zł?
A gdybyś nie brał pod uwagę ceny tylko samą jakość??
5d III; eos 5; EF15/2,8; 35L; 50/1,4; 85/1,8; 135L; 430ex; YN600ex; metz 58