Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 29 z 29

Wątek: Canon : 24 f/1.4 L v 35 /1.4 L v 16-35 f/2.8 L

  1. #21
    Pełne uzależnienie Awatar McKane
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    46
    Posty
    2 015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Nie, nie mam żadnego. W ogóle robiłem to bez świadomości tego faktu ale dzięki że jesteś i mi to wyjaśniłeś. Obiecuję poprawę .
    Tak wlasciwie to liczylem na to ze po prostu wyjasnisz dlaczego tak robiles a nie inaczej i moze czegos sie naucze ale widze ze wybrales nieco inna bramke ... a szkoda.
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

    Najnowsze fotografie cegiel znajdziesz w mojej galerii http://canon-board.info//showthread.php?t=11296

  2. #22
    Pełne uzależnienie Awatar Nemeo
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Silesia
    Posty
    1 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wini Zobacz posta
    1. Odpada, zobacz zdjęcia na forum, ostatnio ktoś pokazywał - plastik-fantastik
    Zawsze mi się wydawało że to dobre szkło ?

  3. #23

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nemeo Zobacz posta
    W najbliższym czasie będę dokupować do mojego zestawu, body 5D lub 3D i chcę wymienić canona 10-22 na jakiś szeroki kąt, mam do wyboru następujące szkła :

    1. Canon 16-35 f/2,8 L USM
    2. Canon 35 /1,4 L USM
    3. Canon EF 24 f/1.4 L USM

    Co powinienem wybrać ?
    Chodzi mi o szkło które będzie współpracowało z 5D / 3D i 20D.
    Kazde z tych szkiel bedzie wspolpracowalo z wymienionym sprzetem. Wszystko rozbija sie o to co konkretnie bedziesz focil? Nie mam zdania na temat #1 i #3, moge natomiast cos powiedziec o 35 f/1.4. Zycie zmusilo mnie ( a raczej rodzaj zlecen mojego edytora) aby zainwestowac w to szklo i powiem ze jest warte kazdego centa. Jego jedyna wada jest taka ze czsami jest za szeroki a innym razem za waski. Czesto fotografuje koncerty symfoniczne gdzie nie ma mowy o uzyciu flesza.Tydzien temu np. robilem impreze taneczna( The Best of Dance Chicago), fotografow wpuscili tylko na probe generalna ( kilka godz. przed impreza) i bardzo prosze- ale bez fleszy. Generalnie ciemno i bardzo ciemno, nawet do tego stopnia ze jedna z solistek tanczyla przy dwoch swiecach. Jak wszystkim wiadomo sceny tanca sa scenami dynamicznymi, jak w takiej sytuacji zamrozic ruch gdy mam ISO 1600, swiatlo f/1.4 i wychodzi mi czas 1/60? Wiem, niektorzy powiedza - a po co mrozic?, rozmazane tez piekne, moze i tak ale zalezy do jakiej publikacji.
    Tak wiec raz jeszcze , zalezy co bedziesz focil. W mojej sytuacji wiekszosc scen byla za ciemna na f/2.8. Marzy mi sie taki zoomik 16-50 f/1.2 L USM ( to tak a pro po PMA)
    Ponizsza fotka zostala zrobiona 1D, nic przy niej nie majstrowalem aby pokazac poziom szumow przy ISO 1600 w tak slabych warunkach.
    Serdecznie pozdrawiam i zycze trafnych wyborow.:-)
    http://

  4. #24
    Początki nałogu Awatar Wini
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    W-wa
    Posty
    460

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nemeo Zobacz posta
    Zawsze mi się wydawało że to dobre szkło ?
    nie bierz moich impresji zbyt poważnie :-)
    Wini

  5. #25

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez McKane Zobacz posta
    Tak w jednym z watkow o architekturze dyskutowalem z Oskarkowym o obiektywach. Wg niego TSE mocno winietuje na 5d co mnie osobiscie nieco zmartwilo bo to byl w przyszlosci moj docelowy zestaw.
    Pozwole sie z tym nie zgodzic ze TS-E mocno winietuje. Po prostu na obiektywie
    i nawet w instrukcji jest jasno napisane, ze powyzej pewnych maksymalnych
    wysuniec (zanzaczonych na pozialce na czerwono) obiektyw zaczyna winietowac. I bez znaczenia czy podepniemy do cyfry czy do analoga prawde mowiac. Osobiscie dosc pozytywnie oceniam to szklo i wspolprace z moim 5D.
    Trzeba tylko unikac extremalnych korekcji perspektywy poza granice zalecane
    przez Canona. Taka jest prawda. A jak ktos chce zeby mu nie winietowalo to
    sorry zostaje tylko sredni i wielki format i to w dodatku tylko analog.
    Jedyne co mi w tym szkle doskwieralo to swiatlo tak naprawde F3.5 z drugiej jednak strony na 5D zapodaje sobie ISO 800 lub nawet 1200 i problem
    przestaje istniec.

    Tak nawiasem mowiac moje szklo jest mi juz niepotrzebne i pozbywam sie
    TS-E 24mm F3.5L w stanie jak nowka. Na jego miejsce przyjdzie 34 F1.4L

    Roger

    Roger
    Marcin "Roger" Pojałowski
    GG: 27797

  6. #26
    Pełne uzależnienie Awatar McKane
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    46
    Posty
    2 015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rogeros Zobacz posta
    Pozwole sie z tym nie zgodzic ze TS-E mocno winietuje. Po prostu na obiektywie
    i nawet w instrukcji jest jasno napisane, ze powyzej pewnych maksymalnych
    wysuniec (zanzaczonych na pozialce na czerwono) obiektyw zaczyna winietowac. I bez znaczenia czy podepniemy do cyfry czy do analoga prawde mowiac. Osobiscie dosc pozytywnie oceniam to szklo i wspolprace z moim 5D.
    Trzeba tylko unikac extremalnych korekcji perspektywy poza granice zalecane
    przez Canona. Taka jest prawda. A jak ktos chce zeby mu nie winietowalo to
    sorry zostaje tylko sredni i wielki format i to w dodatku tylko analog.
    Jedyne co mi w tym szkle doskwieralo to swiatlo tak naprawde F3.5 z drugiej jednak strony na 5D zapodaje sobie ISO 800 lub nawet 1200 i problem
    przestaje istniec.

    Tak nawiasem mowiac moje szklo jest mi juz niepotrzebne i pozbywam sie
    TS-E 24mm F3.5L w stanie jak nowka. Na jego miejsce przyjdzie 34 F1.4L

    Roger

    Roger
    Jak widac co uzytkownik to inna opinia. W necie znalazlem kilka wypowiedzi potwierdzajacych ale z drugiej strony nikt tam nie pisal jak skrajne zastosowal ustawienie.
    Poza tym co wyraznie pokazal ostatnio inny watek na forum to co dla jednego fotografa jest winieta jest zupelnie pomijalne dla drugiego.
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

    Najnowsze fotografie cegiel znajdziesz w mojej galerii http://canon-board.info//showthread.php?t=11296

  7. #27

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez McKane Zobacz posta
    Jak widac co uzytkownik to inna opinia. W necie znalazlem kilka wypowiedzi potwierdzajacych ale z drugiej strony nikt tam nie pisal jak skrajne zastosowal ustawienie.
    Poza tym co wyraznie pokazal ostatnio inny watek na forum to co dla jednego fotografa jest winieta jest zupelnie pomijalne dla drugiego.
    Prawda. Ja natomiast wychodze z zalozenia, ze skoro w instrukcji napisali, ze
    po przekroczeniu tych krytycznych wartosci wysuniecia obiektywu pojawia sie
    winieta to sie pojawia i juz. I czy sobie szklo podepniemy do analogo czy cyfry
    FF winieta musi byc taka jest prawda. Natomiast pilnujac sie z tym shiftowaniem
    problem nie zachodzi. No ale wystarczy spojrzec w instrukcje zeby to wiedziec i
    nie dyskwalifikowac z tego powodu szkla...
    Natomiast faktem jest ze jak idziemy na maksa to winieta robi sie spora.
    Ale niema chyba w malym obrazku szerokiego shifta, ktory by nie robil tej
    winiety w zadnym znanym mi systemie. Wiec dyskusja nad tym raczej niama
    sensu Nastepny krok to sredni format tam jest tak jak powinno byc.
    I juz tak zupelnie serio to te shifty dla malego obrazka to sa substytuty.
    Owszem, pieronsko fajnie sie tym foci i mozna robic cuda, ale ograniczenia
    sa spore. Teraz to bym chcial dorwac shifta 90mm na jakis czas...

    na tym zdjeciu zreszta widac o czym mowa, na podzialce zaznaczone
    sa wyraznie skrajne wartosci na czerwono:

    Marcin "Roger" Pojałowski
    GG: 27797

  8. #28
    Pełne uzależnienie Awatar oskarkowy
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    2 513

    Domyślnie

    Roger, być może miałem do zabawy jakiś uszkodzony egzemplarz. Ale powyżej tych "krytycznych" wartości, to pojawiała się nie winieta, tylko regularne zaciemnienie obrazu. Oczywiście jak szkło jest "na wprost" i f/5.6, to w ogóle nie winietuje. Tylko chyba nie do takich zastosowań się je kupuje.
    Nemeo, ja do Twoich potrzeb wziąłbym 35L. Szczególnie do tych architektur.
    Jarek

  9. #29

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez oskarkowy Zobacz posta
    Roger, być może miałem do zabawy jakiś uszkodzony egzemplarz. Ale powyżej tych "krytycznych" wartości, to pojawiała się nie winieta, tylko regularne zaciemnienie obrazu. Oczywiście jak szkło jest "na wprost" i f/5.6, to w ogóle nie winietuje. Tylko chyba nie do takich zastosowań się je kupuje.
    Nemeo, ja do Twoich potrzeb wziąłbym 35L. Szczególnie do tych architektur.
    Jarek to wez jeszcze zerknij do instrukcji przy jakiej przyslonie powinno sie uzywac tego Shifta przy skrajnych wychyleniach. Co najmniej F10 minimum.
    Wtedy to jest winieta a nie zaczernienie. Dokladnie podobnie jak na analogu.
    Zreszta jak sie wezmie do reki to szklo, maxymalnie wysunie korekcje i zerknie
    od tylu co sie dzieje z tylna soczewka to sprawa od razu staje sie jasna.
    Po prostu lipne ograniczenia malego obrazka chyba nie do przeskoczenia
    przy takiej a nie innej kostrukcji bagnetu, komory aparatu.

    Roger
    Marcin "Roger" Pojałowski
    GG: 27797

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •