Pokaż wyniki od 1 do 10 z 36

Wątek: Tła i oświetlenie

Widok wątkowy

  1. #9
    Uzależniony
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    782

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez minek Zobacz posta
    Kartonowe różni się tym, że jest go kilkanaście metrów - zadepczą szpilkami - ucinasz i odwijasz następny kawałek.
    Jest równe i gładkie, wszystkie oprócz czarnego są rewelacyjne, bez porównania z syntetycznymi. Czarne kartonowe za dużo światła odbija i nigdy nie jest porządnie czarne.
    No i właśnie oto chodzi, kartonowce za 180zł rolka (nie pamiętam ile tam jest metrów) gnie się, drze itd. ja będę ucinał i w końcu tło pójdzie w diabły. I kolejne 180zł a budżet trochę ograniczony!
    Pracowałem obecnie (dla użytku mniej profesjonalnego oczywiscie) na papierze, mam dostęp do papieru o wymiarach 1,8m X (dowolna dlugosc), jest on idealnie biały (LWC - kredowy), i pracowało mi się nie powiem, bardzo dobrze, ale w pewnym momencie zaczął się gnieść itd, i już tak dobrze nie było.

    1) Zdjecie - Biały papier kredowy + halogen 500 Ws + 250 Ws
    W Adobe Photoshop podciągnięte krzywe i poziomy (celowo) dla uzyskania takiego kontrastu!


    Cytat Zamieszczone przez minek
    Zaś jeśli chodzi o softbox / parasolka. Parasol za dużo światła wypuszcza po bokach i z tyłu i trudniej jest kontrolować takie światło.
    No dobra, skoro parasolka puszcza za dużo światła po bokach, to jakby je połączył z softboxem (w celu uniknięcia ostrych cieni na tle spowodowanych właśnie ucieczką światła po boku) to jakby to mogło się sprawowac?
    I co sądzisz o używaniu rolet, (takich do okien) jako teł przyf/2.8, gdzie faktura rolety nie będzie widoczna?


    Cytat Zamieszczone przez minek
    Aha i żadne światło żarowe bo Ci się po prostu wszytko rozpuści (może oprócz parasolek na długich patykach).
    Ale rozpuszcza sofrboxy i makijarze na pyskach.
    Żarówki byłyskowe do pakszotów może się nadają. Do ludzi są 1) za słabe - trzeba blisko umieszczać światło co daje nierówne oświetlenie, 2) nie mają pilotów i tak na prawdę nie wiesz co fotografujesz.
    Własnie widzialem ostatnio softbox w którym zamiast lampy błyskowej znajdowała się w oprawce żarówka (zwykła, http://allegro.pl/item160565198_duza...najtaniej.html ) chyba taka i podobno nie rozpuszcza się softbox, gdy się zrobi odpowiednie oddawanie ciepła przez nią.
    Skoro żarówki błyskowe są za słabe do fotografowania ludzi, to co polecasz?



    crater - a można wiedziec czemu Ci się ta agrowłóknina tak pogniotła?? Mi papier cienki bo gramatury 120 mniej się gniótł niż Tobie agrowłóknina
    A jakby ją odpowiednio nawłókł na grubą, (cieżką) rurkę (PCV - lub bardziej trwałą) to oprócz wygody zyskałbym to, że tło nie wygniatałoby się przy zwijaniu.
    Wiesz może czy agrowłóknine można dostac w innych kolorach niż czarny i biały?
    Ogółne oświetlenie Twoich zdjec mi się podoba na agrowłókninie I odnośnie białej agrowłókniny nie mam wogóle zastrzeżeń Jest takie tło jakie chciałbym właśnie miec

    Dodam, ze zdjęcia robiłbym na f/2.8 więc głębia byłaby rozmyta, więc może te załamania na tle (agrowłókninie czy syntetyku) nie byłyby aż tak duże.


    minek - ciekawi mnie jeszcze to:

    http://allegro.pl/item162914467_scre...dgumowane.html

    Producent przedstawia przykładowe zdjęcia, które są bardzo ładne, pod względem tła oczywiscie,
    Poniżej daje jednak adnotacja w postaci FAQ:

    TKANINA ZAGIĘŁA SIĘ PODCZAS PRACY CZY MOŻNA JĄ JAKOŚ WYPRASOWAĆ?

    TKANINKI NIESTETY PRASOWAĆ NIE MOŻNA ALE PROSTUJE SIĘ SAMA ZAWSZE WTEDY GDY SWOBODNIE ZWISA Z RURY ROBOCZEJ LUB KIEDY NAWINIĘTA JEST NA RURĘ
    Tak więc wszystkie zagięcia według producenta rozprostują się same.
    Ostatnio edytowane przez Olszewski ; 04-02-2007 o 11:42
    40D/BG-E2N | 17-40/4.0 L | 85/1.8 USM | 430 EX |
    Ktoś naruszył Twoje prawa?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •