Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Wątek: Rozsądny wybór szkieł do fotografii na 400D

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu Awatar sadaman
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Tychy
    Wiek
    48
    Posty
    294

    Domyślnie Rozsądny wybór szkieł do fotografii na 400D

    Witam
    Trochę ostatnio na CB podpytywałem odnośnie wstępnych zakupów różnych szkieł...ich możliwości a także tego co oferują w swojej klasie.
    W rezultacie na te chwilę na żadne z tych szkieł się nie zdecydowałem głównie dla z uwagi na to że są to szkła standartowe w sensie niewiele odbiegające jakością od kita - testowałem wczoraj 28-105 f3.5-4.5 Canona II - jak dlamnie rozczarowanie (Nie zauważyłem aby ostrzył przed obiektem lub poza nim, jednak jakość zdjęć muszę przyznać że była średnia...słaby kontrast, niezbyt ostre raczej mydlane / w takiej sytuacji wole Kita )

    Zatem proszę o podpowiedzi w kwesti moich wyborów:

    Co do obecnie posiadanych obiektywów to wiadomo jest CANON 17-40, oraz SIGMA 70-200 APO.

    1. 17-40 raczej zostaje z uwagi na swoje zalety oraz jakość zdjęć, aczkolwiek nie ukrywam że chodzi mi po głowie jego pozbycie się, by zakupić coś na szeroki kąt w stylu CANON 10-22 lub TOKINA 12-24 / chciałbym uniknąć dublowania się zakresów w przedziale od 17 do 24mm. Z drugiej jednak strony budżet nie pozwala mi na inwestycje w 24-105 Canona tak by idealnie wszystko się pokrywało, natomiast Tamrony szaleja z AF wrrr, a jak narazie wszystkie jakie testowałem z tej stajni prezentowały w tej kwestii dno...BEZ URAZY.

    2. Innym rozwiązaniem jest pozostanie przy 17-40 i pokrycie dziury w zakresie 40-70mm, alternatywą dlamnie był Canona 28-105 / jednak okazał się złym wyborem.
    Dlatego zastanwiam się mocno nad uzupełnieniem tej dziury stałką.
    Do wyboru mam zakup plastikowego Canona 50 1.8, ewentualnie 50 1.2 w znacznie lepszym wykonaniu lub Canon 85mm (podobno najlepsza stałka).
    Pytanie tylko czy stałka oprócz tego że zaoferuje mi znakomitą jakość zdjęć do portretu, podoła także zdjęciom w plenerze nie koniecznie portretowym.

    3. Co do tych 85mm / posiadam obecnie 70-300 Sigmy która ten zakres pokrywa - lecz domyślam się że jakością zdjęć w żaden sposób nie dorówna stałce Canona.
    Jednak - i tu także pytanie o radę - zamierzam zmienić w niedalekiej przyszłości SIGME na CANONA 70-200 f4.
    Czy obiektyw ten także nie dorównuje jakością stałce 85mm?
    No i czy wogóle warto pozbywac się Sigmy dla o ponad 100% droższego Canona.

    Na koniec aby uporządkować ten wątek.
    Chodzi mi po głowie konfiguracja
    1. Szeroki kąt Canon lub Tokina + pozostaje 17-40 + tele pozostaje Sigma
    2. 17-40 plus stałka 50 lub 85mm + zostaje SIgma lub zmiana na Canona 70-200mm

    Może trochę zawiłe to co napisałem, jednakże proszę o wyrozumiałość i przyradzenie.
    Interesuje mnie robienie zdjęć w tzw biegu czyli podczas spacerów - szybkie strzały, krajobraz, przyroda, zwierzątka, ptaszki, makro, archtektura, portret, zdjęcia nocą.

    Dodam że w przyszłości - jeśli będzie mnie stać - zapewne przejde na FF
    Dziękuję za odpowiedzi
    Ostatnio edytowane przez sadaman ; 29-01-2007 o 09:24
    Pucha i słoki

  2. #2
    Uzależniony Awatar TomS
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Strzelin
    Wiek
    38
    Posty
    880

    Domyślnie

    Ja bym wybrał 2 opcje. Zostawił 17-40, zmienił na 70-200 a ze stałek to już zależy tylko od ciebie która ogniskowa ci bardziej pasuje.

  3. #3
    Początki nałogu Awatar ecki74
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Mikołów
    Wiek
    50
    Posty
    289

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TomS Zobacz posta
    Ja bym wybrał 2 opcje. Zostawił 17-40, zmienił na 70-200 a ze stałek to już zależy tylko od ciebie która ogniskowa ci bardziej pasuje.
    Ja również pozostawiłbym 17-40 (jak by ni ebyło to L-ka) do tego wziąłbym 70-200 L/4 - a stałka no ta 50 1.8 wg mnie jest niczego sobie można nią zrobic niezłe zdjęcia a tobie w pewnym zakresie zapełniłoby dziurę między 40 - 70. Lecz myślę że tak stałka nie jesty tylko do zapychania 40-70 lecz robienia fajnych zdjęc portretowych.
    CANON-owe zabawki + parę zoom-ów ; coś stałego i błysk

    uczę się robić ... zdjęcia i stronkę ... www.ecki74.za.pl

  4. #4
    Początki nałogu Awatar sadaman
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Tychy
    Wiek
    48
    Posty
    294

    Domyślnie cięzko

    Ecki74 napisał:
    Ja również pozostawiłbym 17-40 (jak by ni ebyło to L-ka) do tego wziąłbym 70-200 L/4 - a stałka no ta 50 1.8 wg mnie jest niczego sobie można nią zrobic niezłe zdjęcia a tobie w pewnym zakresie zapełniłoby dziurę między 40 - 70. Lecz myślę że tak stałka nie jesty tylko do zapychania 40-70 lecz robienia fajnych zdjęc portretowych.
    Wiem że robi bardzo fajne zdjęcią ta 50-tka, ostatnio ją stestowałem w mieszanym sztucznym oświetleniu zwykłe żarówki i retęciówki - i na 50 fotek strzelanych na szybko około 10 było przestrzelonych - zatem jak sądze to dobry wynik jak na takie szkło?!
    I myślę że to byłby dobry wybór fatycznie - tylko jak zawsze pozostaje pytanie czy lepiej dołożyć i być może zyska się 50-ke lepiej wykonaną?
    Z drugiej strony jednak jest 85mm - które podobno znacznie bardziej nadaje się do portretu ale jednocześnie nie zapełnie nim dziury a nawet zdubluje już posiadany zakres
    Pucha i słoki

  5. #5

    Domyślnie

    To, że 50-ka zapcha ci dziurę 40-70, to teoria, która nie sprawdza się w praktyce. To zakres 64-125, optymalny dla krótkiego tele reporterskiego i optimum portretu. Z zoomem siłą rzeczy poszerzysz w dół do 24-28 i będzie to obiektyw, który będziesz miał 80% czasu na body. Mój wybór w grupie amatorskiej: 28-70 3,5-4,5 II (najlepsza ostrość, niestety silnik AF) - rzadki, ale jest aktualnie do kupienia http://canon-board.info/showthread.php?t=18855, albo 24-85 (USM, 24 mm). 17-40 to piękny zakres i bardzo dobra jakość obrazu - można go zamienić na coś w zakresie 10-20, ale bez pośpiechu i z rozwagą.

  6. #6
    Uzależniony Awatar TomS
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Strzelin
    Wiek
    38
    Posty
    880

    Domyślnie

    sadamam napisał:
    Z drugiej strony jednak jest 85mm - które podobno znacznie bardziej nadaje się do portretu ale jednocześnie nie zapełnie nim dziury a nawet zdubluje już posiadany zakres
    Wg mnie wszystko zależy czy bardzo ci przeszkadza ta dziura. Ja początkowo miałem taką samą dziurę i dopiero przeszkadzało mi to jak robiłem wesele znajomym (w szczehólności w kościele).

  7. #7
    Początki nałogu Awatar ecki74
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Mikołów
    Wiek
    50
    Posty
    289

    Domyślnie

    Przy wyborze stałki nie zawsze trzeba brac pod uwagę tzw wypełnienie dziury , gdyż tak jak pisałem nie wydaje mi się aby to był do takiego traktowania. Dla mnie jedną z jego podstawowych funkcji to właśnie portret.
    CANON-owe zabawki + parę zoom-ów ; coś stałego i błysk

    uczę się robić ... zdjęcia i stronkę ... www.ecki74.za.pl

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar paweleverest
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    51
    Posty
    1 138

    Domyślnie

    patrząc na twoją stopke ja bym jednak bral i zbierał na 24-105 4,0L IS - sprzedaj kita bedzie juz 150 zł do przodu

  9. #9

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez paweleverest Zobacz posta
    patrząc na twoją stopke ja bym jednak bral i zbierał na 24-105 4,0L IS - sprzedaj kita bedzie juz 150 zł do przodu
    Jasne, że jest dobre rozwiązanie. Ciągle mnie jednak gnębią pytania: Czy istnieje życie bez L-ek? Czy da się spędzić młodość z kitem? ;-) . Używane (innych nie ma) 28-70 3,5-4,5 jest 11x tańsze od 24-70L. Oczywiście, 24-70L jest w 100% warte swojej ceny. Jasne, trzeba by zdefiniować, co jest rozsądnym zestawem do cropa - dla mnie jest to EF 16-35 + EF 24-70L + EF 70-200/2.8 (15k PLN, lekko licząc). Jeśli komuś nie zależy na świetle, a bardziej na UWA, to optymalny jest EF-S 10-22, EF 24-105 i EF 70-200/4 (8k PLN). Ale rozsądnym nazwałbym zestaw EF-S 18-55 + EF 24-85 + EF 100-300 (2k PLN), przy czym pierwszym do wymiany (np. na 17-40) byłby kit.

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez slawi_3000 Zobacz posta
    Jasne, trzeba by zdefiniować, co jest rozsądnym zestawem do cropa -
    dla mnie jest to EF 16-35 + EF 24-70L + EF 70-200/2.8
    Jeśli komuś nie zależy na świetle, a bardziej na UWA, to optymalny jest EF-S 10-22, EF 24-105 i EF 70-200/4
    Ale rozsądnym nazwałbym zestaw EF-S 18-55 + EF 24-85 + EF 100-300
    Tu ładnie widać coś, co od pewnego czasu zauwazam, a mianowicie, ze zmorą cropa jest konieczność używania trzech szkieł.
    Dla pełnej klatki zdecydowanie wystarczą dwa: 24-coś tam oraz 70-coś tam.
    W moim przypadku bedą to 24-85 + 70-210, oba f/3,5-4,5 USM, ale zestawów można wykombinować mnóstwo:
    24-105L + 70-200L (jeden z czterech)
    24-70L + 70-200L j.w.
    24-105L + 100-400L
    i dopóki nie będziemy potrzebować UWA to w większości przypadków obchodzimy się dwoma obiektywami typu spacerzoom i telezoom :-)
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •