jak w tytule: interesuje mnie, w jakich warunkach najcześciej używacie sposobów pomiaru światła oferującego przez 350d tzn: 1. pomiaru wielosegmentowego, 2. skupionego i 3. centralnie ważonego oraz do czego służy albo jak korzystać z korekcji balansu bieli za pomocą tej siatki na LCD (WB SHIFT/BKT). Tylko proszę nie odsyłajcie mnie do ksiązki obsługi, bo ją przeczytałem i ona nie wnosi za wiele do wiedzy początkującego: prosze o konkretne odpowiedzi.
rodzaj pomiaru światła i i korygowanie balansu bieli...
Zwiń
X
-
rodzaj pomiaru światła i i korygowanie balansu bieli...
70D, C. EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM, C. EF 50mm f/1,8 STM, C. 100mm 2.8L Macro IS USM, C. EF 70-200mm f/4 L IS USM, C. Speedlite 430EX II, Velbon sherpa 600R, Marumi Super DHGTagi: Brak
-
Moim zdaniem póki nie masz kontrastowej sceny to praktycznie wszystko jedno. A jak scena jest kontrastowa, to na żadnym z ogólnych pomiarów nie można polegać i trzeba użyć skupionego (z braku spota) i próbować ustawić się na jakiś średni obiekt i blokować ekspozycję. Niemniej jednak u mnie zwykle kończy się to tym, że się wkurzam i przechodzę na M.
Balansem bieli się w ogóle nie przejmuję ponieważ bawię się w RAW-y.650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0
-
Zamieszczone przez kawo Zobacz wpisjak w tytule: interesuje mnie, w jakich warunkach najcześciej używacie sposobów pomiaru światła oferującego przez 350d tzn: 1. pomiaru wielosegmentowego, 2. skupionego i 3. centralnie ważonego oraz do czego służy albo jak korzystać z korekcji balansu bieli za pomocą tej siatki na LCD (WB SHIFT/BKT). Tylko proszę nie odsyłajcie mnie do ksiązki obsługi, bo ją przeczytałem i ona nie wnosi za wiele do wiedzy początkującego: prosze o konkretne odpowiedzi.70D, C. EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM, C. EF 50mm f/1,8 STM, C. 100mm 2.8L Macro IS USM, C. EF 70-200mm f/4 L IS USM, C. Speedlite 430EX II, Velbon sherpa 600R, Marumi Super DHG
Komentarz
-
To napisz co jest niejasne bo ja np. nie wiem co potrzebujesz abym dopowiedział w kwestii pomiaru światła.650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0
Komentarz
-
Zamieszczone przez kawo Zobacz wpissłuchajcie czy tutaj nie ma kogoś kto w prosty spoób odpowiedziałby na moje pytania?!!!!!!! ...
Troche realizmu i cierpliwosci.
Wez sprzet w reke, wyjdz w teren i porob zdjecia tych samych motywow na roznych sposobach pomiaru, sam zobaczysz roznice. Poczytaj czym sie one charakteryzuja plus odrobine wiedzy z dowolnej ksiazki foto o naswietlaniu i bedziesz sam wiedzial wszystko.
Co do korekty WB na wykresie - jak dla mnie zbedny gadzet, robie na RAWach i mam na stale przyjeta temperature barwowa w ustawieniach aparatu (na 5200K)
Komentarz
-
Zamieszczone przez kawo Zobacz wpissłuchajcie czy tutaj nie ma kogoś kto w prosty spoób odpowiedziałby na moje pytania?!!!!!!! juz sam nie wiemczy nie wiecie o co pytam czy wam sie nie chce odpowiedzieć.... tym bardziej dzieki koledze powyzej ze jemu sie chciało cokolwiek napisać...
EOS Digital 17-200; f/1.4; f1.8; f/4; ; IS; Speedlite 580EX + Apple
Komentarz
-
już gdzies tu było, że zanim zapytasz przeczytaj dokładnie instrukcje, tam masz opisane do czego jaki pomiar światła, WB jw w RAW-ach robię8)
Komentarz
-
Ja robię tak.
Zawsze pstrykam na matrycowym. Nie po to kupujesz 350D z procesorem Digic II, żeby przejmować się blokowaniem ekspozycji, chyba że lubisz się tym bawić. Ja po paru próbach stwierdziłem że matrycowy jest nieomylny.
Co do "tej siatki" to ja się tym wogóle nie bawię tylko koryguję kolorystykę poprzez gotowe wzorce balansu bieli.
Np. Przy strzelaniu lampą zdecydowanie lepiej nastawić W/B na - błysk.
Naturalniej wygląda skóra - nie jest blada.
Przy zachodzie słońca ustawiam na - pochmórno (chmurka) - dodajesz tym zabiegiem czerwonej dominanty, słońce jest bardziej krwiste a model bardziej opalony.
Wszystko to kwestia upodobań i prób.
Ja zrobiłem kiedyś tak, że pstrykałem tą samą scenę z różnymi gotowymi nastawami W/B i porównywałem z AUTO W/B.
Jedno jest pewne.AUTO W/B w 350D działa doskonale w normalnych warunkach oświetleniowych tzn. światło dzienne niezależnie czy jest pochmurno czy słonecznie
Pozdrawiam.
PS. Siatką bym się bardzo nie przejmował bo kolorystykę zdjęcia i tak precyzyjnie zmodyfikujesz nawet w najprostszym programie komputerowym..nie mówiąc już o Photo Shopie.
PS. Lepiej mieć dobrą kolorystykę zdjęcia i później modyfikować niż nienaturalną np. pożółconą i starać się naprawić to zdjęcie - zawsze będzie strata na jakości w tym drugim przypadkuOstatnio edytowany przez Fakungio; 5599.Canon 50D + EF 24-105 f/4 L+ Sigma 50mm 1.4 EX DG
Komentarz
-
Zamieszczone przez Fakungio Zobacz wpisJa robię tak.
Zawsze pstrykam na matrycowym. Nie po to kupujesz 350D z procesorem Digic II, żeby przejmować się blokowaniem ekspozycji, chyba że lubisz się tym bawić. Ja po paru próbach stwierdziłem że matrycowy jest nieomylny.Pozatym nie macie wrazenia ze sporo fotek jednak wychodzi nieco niedoswietlonych?? Opieram sie na 400D ale koleś też to potwierdza z 350D - Bardzo czesto zdarza mi sie rozjasnianie w kompie.
K.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Fakungio Zobacz wpisJ
Np. Przy strzelaniu lampą zdecydowanie lepiej nastawić W/B na - błysk.
Naturalniej wygląda skóra - nie jest blada.
Co do metod pomiaru światła to proponuje, tak jak koledzy, porobić ten sam motyw na różnych trybach. Tylko nie może to być równomiernie oświetlona scena bo nie zauważysz żadnych różnic. Najlepiej wieczorem w ciemnym pokoju popstrykaj palącą się świeczkę, a najlepiej taki domek co się małą świeczkę wkłada do środka, wtedy zobaczysz różnicę, bo tak na sucho to ciężko opisać.
W większości sytuacji jest tak jak napisał Fakungio, matrycowy jest optymalny do większości zastosowań.
Pozdrawiam
Komentarz
-
Zamieszczone przez kawo Zobacz wpissłuchajcie czy tutaj nie ma kogoś kto w prosty spoób odpowiedziałby na moje pytania?!!!!!!! juz sam nie wiemczy nie wiecie o co pytam czy wam sie nie chce odpowiedzieć.... tym bardziej dzieki koledze powyzej ze jemu sie chciało cokolwiek napisać..."Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Komentarz
-
Zamieszczone przez kawo Zobacz wpissłuchajcie czy tutaj nie ma kogoś kto w prosty spoób odpowiedziałby na moje pytania?!!!!!!! juz sam nie wiemczy nie wiecie o co pytam czy wam sie nie chce odpowiedzieć.... tym bardziej dzieki koledze powyzej ze jemu sie chciało cokolwiek napisać...
Komentarz
-
Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz wpisKolego już w drugim poście objeżdżasz ludzi że nikt nie udziela Ci odpowiedzi. Weź pod uwagę że wiele z rzeczy o które pytasz tyczą sie podstaw fotografii w ogóle i nie ma szans wyjaśnić tego w dwóch zdaniach jednoznacznie. Po prostu poczytaj trochę na ten temat, porób zdjęć, poeksperymentuj, poszukaj i na tym forum i w innych miejscach w necie, a nie oczekuj że ktoś Ci przedstawi gotowe rozwiązania. O tym kiedy i jak stosować różne pomiary światła możnaby napisać niejedną książkę. O WB to samo.niepotrzebnie sie uniosłem ... ale jakby nie było to jest to forum dla początkujących i chyba wolno o wszytsko pytać...
wiem ze podstawowe sprawy niektrórych bardziek doswaidczonych nudzą. ..mimo wszystko dzieki za wszystkie odp. przeczytałem juz co nieco na temat pomiaru światła, ale to nie to samo co ktoś napisze w praktyce.
no, a tak na marginseise to jak sie was troche opśtyka to zaraz sie kilka ładnych osp. znalazło70D, C. EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM, C. EF 50mm f/1,8 STM, C. 100mm 2.8L Macro IS USM, C. EF 70-200mm f/4 L IS USM, C. Speedlite 430EX II, Velbon sherpa 600R, Marumi Super DHG
Komentarz
-
Zamieszczone przez kawo Zobacz wpisale jakby nie było to jest to forum dla początkujących i chyba wolno o wszytsko pytać.
no, a tak na marginseise to jak sie was troche opśtyka to zaraz sie kilka ładnych osp. znalazło.
Komentarz
Komentarz