Strona 10 z 11 PierwszyPierwszy ... 891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 106

Wątek: Makro: odwrotne mocowanie obiektywu

  1. #91
    MK_RasputiN
    Guest

    Domyślnie

    Mnie udało się zrobić tą fotkę: http://img371.imageshack.us/my.php?image=srubki8zh.jpg
    za pomocą Heliosa 44M-4 z trzema pierścieniami. Niestety przy tej ilości pierścieni GO jest bardzo mała- śrubka w tle była około 1 cm od pierwszego planu.

  2. #92
    Pełne uzależnienie Awatar Jac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    W-wa/Bielany
    Posty
    4 813

    Domyślnie

    watek sie odswiezyl :-) a tu prosze jakies pytania byly... prace trwaja nad przeniesieniem automatyki z powodu niewywiazywania sie 'dostawcow podzespolow' :-) Kavoo wie o co chodzi :-)... jak zamawialem plytki to mi zrobili wiecej niz zamowilem bo sie pomylili i dwa komplety (na jednej kliszy) po dwie plytki kazdy dalo im osiem plytek :-)... wiec jak by co to mam dwa komplety plytek do sprzedania po kosztach czyli po 40 zl trzeba pamietac jeszce o tym ze do budowy potzrbny jest pierscien z przeniesieniem automatyki soligora oraz pierscionki od tokarza... ktore sa w tej chwili brakujacym ogniwem :-(

  3. #93
    KubaN
    Guest

    Domyślnie

    No ja dzisiaj próbowałem robić 2-złotówkę na 350D i odwróconym kicie... nawet nieźle się to prezentuje... niestety GO bardzo małe, 1 mm itp trzeba próbować...

  4. #94
    Pełne uzależnienie Awatar mattnick
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    Wałbrzych
    Wiek
    42
    Posty
    1 735

    Domyślnie



    helios44-2=pierścienie=Vivitar Tele Converter=m42/eos=canon 350d

    Zrobione na f/4

    Powiększenie jest całkiem, całkiem...pół 20 gr mi się w kadrze nie zmieściło na szerokość również...ostrzenie na ok 5 cm
    Ostatnio edytowane przez mattnick ; 17-11-2006 o 01:50
    30D, C 17-40 f4 L, 50 f1.8, 70-200 f4 L, 430 ex, oraz -=iii=<)
    CZYTAĆ I PAMIĘTAĆ !!!!

  5. #95
    Uzależniony Awatar esteper
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Vava
    Wiek
    37
    Posty
    635

    Domyślnie

    Sorry że się wtrące, ale piszecie tu o bardzo małej GO. To tu macie sample ode mnie ze słonego H2 + Raynox DCR-250. 100% kadru tylko zmniejszone.

    Ostatnio edytowane przez esteper ; 17-11-2006 o 11:29

  6. #96
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2006
    Posty
    33

    Domyślnie

    Prosze mi powiedzic jaki jest najlepszy zestaw do zdjec makro. Chodzi mi o canona s3is. Chcialbym kupic raz,ale dobrze.
    Z gory dziekuje.

  7. #97
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    295

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski Zobacz posta
    Z dobrze ustawioną lampą można trochę poprawić GO mocno domykając przesłonę.

    BTW. Gdzieś widziałem fotę sklejoną z kilku(nastu) w celu powiększenia GO. Jakaś martwa mucha, kompakcik, koleś strzelił X fotek i fotoszopował. Efekt niezły. Jak znajdę link, to podrzucę.
    Tak się składa mikrofotografie, aby uzyskać dużą głębię ostrości. Do tego służy specjalistyczne oprogramowanie (np. Automontage firmy Syncroscopy), ale można też korzystać z innych programów, np. Helicon Focus lub CombineZ (ostatni jest darmowy!). Technikę składania z stosu wykorzystać można również w makrofotografii, ale wymaga to wykonania serii zdjęć z tej samej pozycji, jednak różniących się położeniem punktu ostrości (ostrzenie manualne). W praktyce do żywych obiektów (np. owady) techniki tej raczej nie da się zastosować (a szkoda!). Przypuszczam, że już w niedalekiej przyszłości pojawią się takie aparaty (lub obiektywy), które umożliwią automatyczne wykonanie serii zdjęć, z których następnie zostanie złożony obraz wynikowy o bardzo dużej GO. Przy okazji wrzucę kilka fotek wykonanych techniką składania z wykorzystaniem zautomatyzowanego mikroskopu stereoskopowego.
    Swoją drogą znacznie ciekawsze efekty w porównaniu z tradycyjną „jednoobiektywową” fotografią można uzyskać wykonując stereopary. Do ich oglądania niezbędne są albo specjalne okulary stereoskopowe lub, gdy wykonaliśmy stereoparę metodą anaglifową, okulary z filtrami czerwonym i cyjan. Wygodniejszym, ale niestety jak dotąd bardzo drogim rozwiązaniem do oglądania obrazów w trójwymiarze są monitory autostereoskopowe LCD. W innym wątku (o tabletach graficznych — tu link: http://www.canon-board.info/showthre...981#post276981 ) zamieściłem fotkę, gdzie na drugim planie widoczny jest taki monitor autostereoskopowy, a na nim wyświetlony jest trójwymiarowy obraz obserwowanego wówczas przeze mnie chrząszcza (obraz z specjalnej kamery stereomikroskopowej).
    Tu przykładowy obrazek wynikowy (fragment pokrywy chrząszcza z rodziny biegaczowatych w powiększeniu roboczym 150x; wymiary w naturze: około 1,5 x 2 mm) złożony ze stosu 27 obrazków cząstkowych: http://img216.imageshack.us/img216/3540/plpkrkr3.jpg
    Sprzęt: stereomikroskop Leica MZ 16A z obiektywem planapo 1x i stereomikrofotokamerą IC 3D.
    Oprogramowanie: LAS 2.5.1

    W uzupełnieniu:
    Mocne przymykanie przysłony, niezależnie od tego czy będziemy fotografować z lampą, czy nie tylko w teorii zwiększy GO. W praktyce zwykle okazuje się, że w takich przypadkach dochodzi do ugięcia światła na krawędziach przysłony i w efekcie uzyskuje się obraz rozmyty. Przymknięcie przysłony do wartości 22 powinno być górną granicą, ale lepiej jest zjechać w dół o przynajmniej jeden stopień.

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski Zobacz posta
    Ale do pierścieni i mieszka nie potrzebny jest obiektyw makro. Makro w obiektywie sprowadza sie chyba tylko do tego, że większy jest zakres regulacji ostrości, czyli jest to to samo co daje pierścień lub mieszek.

    Chyba, że konstrukcja obiektywów makro jest jakoś wyspecjalizowana dodatkowo.
    Tak, jest wyspecjalizowana, a polega to na odmiennym korygowaniu obiektywów makro względem normalnych. Pierwsze korygowane są „do bliży”, a drugie „do nieskończoności”. Z tego powodu jeżeli zwykłym obiektywem chcesz wykonać dobre makro w skali odwzorowania powyżej 1:1 powinieneś mocować go na mieszku lub pierścieniach odwrotnie. Zaleca się odwracanie obiektywu już od skali odwzorowania 1:2.

  8. #98
    Sekal
    Guest

    Domyślnie

    Wlasnie zastanawiam sie jakie efekty bym uzyskal z mieszkem z prznoszona automatyka EOS oraz szklem 70-200/2.8L.
    Jak by wygladala GO oraz maksymalne powiekszenie.

  9. #99
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    295

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sekal Zobacz posta
    Wlasnie zastanawiam sie jakie efekty bym uzyskal z mieszkem z prznoszona automatyka EOS oraz szklem 70-200/2.8L.
    Jak by wygladala GO oraz maksymalne powiekszenie.
    Odpowiedź jest prosta: krotność długości ogniskowej jest punktem wyjścia do obliczenia skali odwzorowania, i tak przy ogniskowej 70 mm skalę odwzorowania 1:1 uzyskasz przy 70 mm wyciągu. Analogicznie dla 200 mm skala 1:1 to 200 mm wyciągu. Obiektyw ustawić należy do dali (nieskończoności). GO dla poszczególnych skal odwzorowania, wartości przesłony i długości ogniskowych możesz odczytać z tabel. Ale nie jest to dobry pomysł podłączać do mieszka zoom 70-200 ! Ten obiektyw, podobnie jak i inne zoomy nie za bardzo się nadaje do makro. Jak wcześniej pisałem, aby uzyskać zadowalający efekt musiałbyś obiektyw zamocować w pozycji „retro”.
    Ostatnio edytowane przez Pogonus ; 13-02-2007 o 23:50

  10. #100
    Sekal
    Guest

    Domyślnie

    Zawsze moze podpiac do mieszka 50/1.8

    Czemu sie ta 70-200 zbytnio nie nadaje ??
    Ostatnio edytowane przez Sekal ; 14-02-2007 o 00:04

Strona 10 z 11 PierwszyPierwszy ... 891011 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •