Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski Zobacz posta
Pisałeś że "nearest neighbour" to wyrzucenie co N-tego pixela. Z kolei grupowanie pikseli to uśrednianie sąsiednich pikseli. Istotna różnica: NN nie zmniejsza szumu per pixel, uśrednianie zmniejsza.
Masz rację, mój błąd. Zostaje aliasing

Cytat Zamieszczone przez boss Zobacz posta
W przypadku matryc Foveon (stosowanych m.in. w Sigmach) nie wystepuje problem interpolacji bayerowskiej (sa to matryce 3-warstwowe) i stosowanie hardwaerowej zmiany rodzielczosci ma jak najbardziej sens, gdyz caly proces moze byc (i jest) realizowany bezposrednio przez sterownik matrycy - nie ma zatem koniecznosci jakiegokolwiek pozniejszego postprocessingu
Tyle że taki downsampling na matrycy Bayera w praktyce sprowadza ją do Foveona :-P No, powiedzmy że przy skalowaniu x0.5 trzeba to zrobić z głową, żeby rzeczywiście zredukować szumy w R i G (jakaś konwersja na LAB czy inne takie, żeby móc uśrednić luminancję bez ruszania kolorów). Skalując x0.33 to już w zasadzie rybka

BTW, jeśli ktoś myśli że Foveon to po prostu trzy matryce z równymi rządkami pikseli R G i B, to... niech zajrzy w źródła dcrawa :-P