Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 78

Wątek: COs zamiennego dla Canona 17-40L

  1. #21
    Początki nałogu Awatar jatzzek
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    46
    Posty
    355

    Domyślnie

    Co do jakosci Tammiego to ja nie mam zadnych zastrzezen. Ma dobry kontrast, ladne kolorki, nie zauwazylem problemow w pracy pod swiatlo, no i ma swietna ostrosc (rowna dla kazdej ogniskowej). Nawet aberracja chromatyczna, ktorej tak sie balem po testach na optyczne.pl nie daje mi sie we znaki (bo aberracje rozne moga byc...bardziej kolorowe lub mniej ). Powiem nawet cos niepopularnego: na przyslonie 4.0 i wiekszych nie odnajduje bledow AF i to na kazdej ogniskowej. Na 2.8 rzeczywiscie przy 17mm dla obiektow odleglych bardziej niz 1m czasami ma wpadki (czasami to znaczy ze jak zrobie 6 prob to mi 1-2 wychodzi nieostro). Dla zakresu 30-50mm wlasciwie nie ma wpadek na 2.8. Wszystko o czym tu pisze dotyczy slabych warunkow oswietleniowych (swiatlo zarowe) i tematu, ktory nie ma nic wspolnego z tablica testowa. Nie jestem pewien, czy Canon 17-40L nie mialby podobnych problemow gdyby mial F2.8 (ale o to trzeba juz zapytac posiadaczy Canona 16-35L). Chcialem tez przypomniec, ze w warunkach studyjnych (czyli swiatla pod dostatkiem) w testach Arka na optyczne.pl Canon 17-40L mylil sie w 10% przypadkow (dla porownania Tamron 17-50 w 5.8%). Wiem teraz pojawia sie glosy, ze testy tablic w warunkach studyjnych o niczym nie swiadcza... bez przesady o czyms swiadcza ale nie o wszystkim.
    Wracajac do zagadnienia: w fotografii, ktora sie zajmuje jednak priorytetem jest SZYBKOSC AF w warunkach slabego swiatla (oczywiscie przy przyzwoitej celnosci). Tamron jednak w slabym swietle potrzebuje, tzw. zlapania na dwa spusty (lapie przy pierwszym przycisnieciu ale wtedy ilosc bledow jest znacznie wieksza). Czyli trzeba poprawiac. To zabiera cenny czas. No i nie lapie sie "decisive moment".
    Dlatego wlasnie zastanawiam sie nad kupnem Canona 17-40L, u ktorego szybkosc AF jest ponoc znakomita. Jestem w stanie nawet zaplacic cene pogorszenia ostrosci w stosunku do Tamrona 17-50. Nie wiem czy jestem w stanie zaplacic cene zaciemnienia o 1EV - to juz zalezy jak znakomity jest ten AF Canona. Wlasnie dlatego chcialem go pomacac.
    Ostatnio edytowane przez jatzzek ; 08-01-2007 o 18:56
    why waste your time looking for proof?
    what if the answer is never the truth?

  2. #22
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    kiedyś było takie hasło ,,towar macany należy do macanta'' - uważaj ha ha
    Ale zgadzam się w twoimi opiniami co do Tamrona. Poproszę tego C 17-40 z 2,8 i dołączę do grona jego zwolenników
    Napisz mi na PM jak już wymacasz tę elkę. Z góry dzięki.

  3. #23
    Pełne uzależnienie Awatar borkomar
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Płock
    Wiek
    45
    Posty
    1 083

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gwozdzt Zobacz posta
    Tu dotknąłeś sedna sprawy.
    Jest na to jedna prosta rada: FullFrame. Wtedy bierzesz 24-xx i do tego 70-xxx i w zasadzie masz problem z głowy. Przy cropie niestety większość męczy się z trzema szkłami: 17-40, 24-xx i 70-xxx.
    A jak się dobrze zastanowić to kwota jaką trzeba dać za takie 30D + 17-40 zbliza sie powoli do ceny fulfrejma, przy zakupie którego mozna sobie 17-40 odpuscić.
    No tak ale ja puszki nie mam zamiaru jeszcze zmieniać.Jak nauczę się w pełni wysysać ostanie krople potu z 350D to wtedy będzie FF - czyli jakiś rok czy dwa.A to, że z ff nie ma takich dylematów to zdaję sobie z tego sprawę.
    5D + L

  4. #24
    Pełne uzależnienie Awatar JaBlam
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Farschafa
    Wiek
    46
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    to ja jeszcze w innym temacie ... czy ta sigma 70-200 2.8 za ponad 3 kawalki jest porownywalna z Canonem 70-200 2.8? czy to zupelnie 2 inne bajki i dalej inwestowac w Ele? 70-200 2.8 moge miec nowke ze sklepu za 4200. Drogo?
    Jarek
    ----------------------------------------
    Moje pstryki na www.jblaminsky.com od 1 lutego 09 -swiat Eli i Kanona zamienilem na swiat Nikkorow...i dzisiaj nadal nie żaluje

  5. #25
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JaBlam Zobacz posta
    to ja jeszcze w innym temacie ... czy ta sigma 70-200 2.8 za ponad 3 kawalki jest porownywalna z Canonem 70-200 2.8?
    Jest dobra, to jeden z ich najbardziej udanych obiektywów - taki "sigmowy tamron 28-75/2.8" Natomiast porównywalna - niespecjalnie, to jednak inna liga.

  6. #26
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gwozdzt Zobacz posta
    Tu dotknąłeś sedna sprawy.
    Jest na to jedna prosta rada: FullFrame. Wtedy bierzesz 24-xx i do tego 70-xxx i w zasadzie masz problem z głowy. Przy cropie niestety większość męczy się z trzema szkłami: 17-40, 24-xx i 70-xxx.
    A jak się dobrze zastanowić to kwota jaką trzeba dać za takie 30D + 17-40 zbliza sie powoli do ceny fulfrejma, przy zakupie którego mozna sobie 17-40 odpuscić.
    No otóż to i dlatego cały czas się zastanawiam czy jest sens pchania się w takie szerokie szkło. Zresztą ja czekam do początku marca z wszelkimi zakupami .
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  7. #27
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Somewhere in Europe
    Posty
    348

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez borkomar Zobacz posta
    nie wiem czy pozbyć się 28-75 na rzecz 17-50 czy tez dokupić 17-35
    Ja dokupiłem 17-35 i nie żałuję.
    Tamron 17-35 SP AF Di LD IF f/2.8-4 to naprawdę dobre szkło. No i taka opcja jest nieco tańsza ;-)

    M@riusz
    Canon EOS 30D | Canon EOS 7D | Tokina 11-16 AT-X 116 Pro DX f/2.8 | Tamron 17-35 SP AF Di LD IF f/2.8-4 | Tamron 28-75 SP AF XR Di LD IF f/2.8 | Tamron 70-200 f/2.8 Di LD Macro | Canon EF 50 f/1.8 | Speedlite 430 EX | Velbon Sherpa 600R | Velbon RUP 4 | Naneu Pro C300

  8. #28
    Pełne uzależnienie Awatar JaBlam
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Farschafa
    Wiek
    46
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    No i Mam dylemat. za 4200 moglbym dostac nowy Canon 70-200 2.8 L albo za te 4000 kupic 70-200L ale F4 i np tego tamrona 17-55 lub inny szeroki. No i co mam teraz poczac? Chcialbym uzywac tej Lki na koncertach ale czy nie okaze sie za ciemna? Niby nawet na 800 ISO 30D nie ma szumu no ale...

    CO poradzicie?
    Jarek
    ----------------------------------------
    Moje pstryki na www.jblaminsky.com od 1 lutego 09 -swiat Eli i Kanona zamienilem na swiat Nikkorow...i dzisiaj nadal nie żaluje

  9. #29
    Pełne uzależnienie Awatar Skipper
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Niemcy a czasem inne kraje
    Wiek
    52
    Posty
    1 112

    Domyślnie

    70-200 2.8 jst dosc spory ciezki i nie kazdy to lubi najlepiej sam sie przekonaj czy waga Ci bedzie odpowiadała. f4 jesli chodzi o wielkosc i wage moim zdaniem jest idealny, a na koncertach to czasem sie trzeba troche "nacwiczyc" z godzine albo dłuzej i rece moga nie wytrzymac, ale jesli Ci waga nie przeszkadza to bierz 2.8 wiecej swiatłą to zawsze wiecej swiatła

    BTW ten tamron jest 17-50 nie 55 (bo zaraz bedą sie czepiac) i pamietaj ze on tylko na cropa wiec musisz liczyc sie ze stratą przy odsprzedazy jesli najdzie Cie fantazja kupic sobie puszke FF
    fotografuje ludzi, nie zwierzęta... nie jestem fotografem żywności

    EOS Digital 17-200; f/1.4; f1.8; f/4; L; IS; Speedlite 580EX + Apple

  10. #30
    Pełne uzależnienie Awatar JaBlam
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Farschafa
    Wiek
    46
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    ale mowisz o tym ze...17-50 jest przy Canonie faktycznie 17-50? Skonstruowany spejcalnie uwzgledniajac cropa? Bo w takim wypadku to byloby dobrze! Co do odprzedazy. W sumie dopiero druga puszka Canona, na razie napewno nie bede mial FF to jestem swiecie przekonany. Wiem ze 2.8 to wiadomo ze swiatlo ale tez 2 razy drozej. Nie foce zawodowo na koncertach, nie zawsze jest mi az taka duza ogniskowa potrzebna (ostatnio nawet 80 okazala sie za dluga focac ze sceny. Jak ta 4 sprawuje sie przy powiedzmy : normalnych warunkach? Ech te dylematy fotograficzne.!
    Jarek
    ----------------------------------------
    Moje pstryki na www.jblaminsky.com od 1 lutego 09 -swiat Eli i Kanona zamienilem na swiat Nikkorow...i dzisiaj nadal nie żaluje

Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •