Wez pod uwage szkla, ktore masz zamiar uzywac. Moze one pomoga w podjeciu decyzji jaka puszke wybrac (C czy N).
Wez pod uwage szkla, ktore masz zamiar uzywac. Moze one pomoga w podjeciu decyzji jaka puszke wybrac (C czy N).
DoMiNiQuE szkła będę analizował, ale chyba w obu systemach wybór jest dość spory ?
Poza tym nie chce paru srok za ogon chwytać, na razie chce się dobrze zorientować w obu systmemch (wadach, zaletach) i przeanalizować najpierw dokładnie różne puszki, potem zabiorę się za szkła.
widzisz no ja tego tak nie widzę, często zdarza mi się robić zdjęcia kiedy jest mało światła i szczególnie jeśli to jest na zewnątrz to wole światło zastane, dlatego bardzo istone jest dla mnie użyteczne wsokie ISO.
Natomiast w parze z tym musi iść dobry AF który sobie będzie radził przy słabym oświetleniu.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez albercikk ; 08-01-2007 o 11:41
C - lustra, szkła i błysk
Życzę powodzenia:smile:
Popatrz www.dpreview.com
Tabelek i wykresów bez liku :-D
Wini
Ewentualnie można wrócić do filmu!!!
Wtedy czy C czy N ... nie ma znaczenia! :grin:
Pawel Woo
http://www.pawelwoo.com
to moze jeszcze raz ja
mysle ze pownies tak naprawde jako glówne kryterium wziąc pod uwage warunki w jakich bedziesz robił zdjęcia. Nikon wydaje mi sie bardziej of-roadowy jesli tak mozna powiedziec, a canon bardziej miejski. i mysle ze tak naprawde to powinno byc glównym wyznacznikiem tego jaki system wybierzesz. bo jesli beda ta fotki wyprawowe w ciezkich warunkach aparat bedzie narazony na wstrzasy, wilgoć, piach itp to wytrzymałosc nikona ma tu wieksze znaczenie jak pewna róznica w szumieniu... bo co komu po zepsutym niskoszumiacym canonie? jesli natomiast bedzie to praca w miescie i generalnie dbasz o sprzet uwazasz na niego, nie robisz zdjęc na deszczu czy na pustyni to bierz canona
bo jednak uszczelnione D200 z "ochraniaczem" na LCD jest "twardszym" aparatem nawet jak niby równiez uszczelniony canon 5d ze o 30D nie wspomne![]()
Ostatnio edytowane przez Skipper ; 08-01-2007 o 13:00
fotografuje ludzi, nie zwierzęta... nie jestem fotografem żywności
EOS Digital 17-200; f/1.4; f1.8; f/4; L; IS; Speedlite 580EX + Apple
Zgadzam sie ze Sipper'em. To jest sensowne podejscie do tych 2 puszek, ktore nie powinny w ten sposob ze soba konkurowac, ale... no coz.
5D nie jest uszczelniony. U Canona uszczelki zaczynają się dopiero od jedynek.
Ja bym sugerował podejście Dominique i Skippera. Po pierwsze, jakie chcesz szkła, a po drugie, gdzie robisz zdjęcia. Wybór obiektywów jest dość spory, ale wcale nie oznacza, że oba systemy mają wszystko, czym człowiek chciałby robić zdjęcia.
U mnie swego czasu kryterium było to, że 70-200 2.8 ze stabilizacją obrazu od N było o jedną trzecią tańsze. Obecnie ta różnica oznacza dodatkową cyfrową puszkę jako zapas.
N stosuje dodatkową obróbkę RAWów. To trochę zaburza wyniki testów.
Ja myślę że tu strasznie generalizujecie. Przecież to wszystko zależy jakie body, z jakimi obiektywami. Kolega tak na prawdę nie napisał w jakim przedziale finansowym się obraca. Wybór systemu to głównie sprawa szkieł, a tu oferta w poszczególnych przedziałach cenowych różni się zasadniczo.
Co do szumów w Raw-ach to pamiętam taki wątek na Forum Nikona gdzie gość pisał o swoich wrażeniach z D80 (niestety było ich kilka i nie mogę znaleźć konkretnego) i pokazywał Raw-y z wyłączonym odszumianiem (w D80 jest tego kilka stopni i na Raw-y/NEF-y też działa). Na wysokich iso szum był bardzo silny (porównywalny z A100 (niektórzy twierdzą że nawet większy).
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Z najnowszych zabawek od N: D40, D80 i D200 - wszystkie mają inną matrycę, inne poziomy szumu (od najlepszego: 40, 200 i 80 na końcu). We wszystkich nie da się wyłączyć odszumiania do końca (nawet w RAWach). Ponadto szum z Nikona bardziej przypomina ziarno filmu - na wysokich czułościach nie rzuca się aż tak w oczy.
A tak przy okazji, fotografowie z National Geographic używają Nikonów z bardzo prostego powodu - NG ma największa na świecie kolekcję wszystkich (nawet tych egzotycznych) szkieł od Nikona (które oczywiście na czas wykonywania zlecenia można wypożyczyć).