Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Canon d30

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    25

    Domyślnie Canon d30

    Sporo czasu minęlo już od momentu w którym kupiłem canona d30. Mimo, że w tym czasie były już aparaty o matrycach z wieksza iloscia megapikseli, to jednak mnie do tej pory 3,2 wystarczał zupełnie. Z cyfry nie robie odbitek większych niż 20-30, a do tego celu nie potrzebuje nic więcej. Kiedy potrzebuję większych formatów to używam dużego formatu bądź 6x6. Jakiś czas temu zauważyłem jednak, że moj canon nie daje sobie rady w sytuacjach kiedy pierwszy plan ciemniejszy naświetlony jest prawidłowo, natomiast na drugim planie jest ostre światło, co automatycznie powoduje, że zostaje przepalony. Otóz jeśli chodzi o film, to sytuacja jest prosta, gorzej wygląda obróbka takiego cyfrowego materiału. Najgorzej jest kiedy na przepalonym planie pojawia się element o niegeometrycznej formie jak np. drzewa (na załączonym zdjęciu)

    Moje pierwsze pytanie brzmi jak zachowują się nowe cyfrówki w takich sytuacjach?
    Drugi problem to pasy które tworzą się na jednolitych powierzchniach w momencie przekonwertowania zdjęcia na grayscale. (na ząłączonym obrazku).
    Czy jest z tego jakieś wyjście, czy można temu jakoś zapobiec w postprodukcji, czy już nic nie da się z tym zrobić? W związku z tym, pytanie analogiczne do tego powyżej. Czy nowe cyfrówki lepiej radzą sobie z takimi problemami? Przypuszczam, że chodzi tu w przypadku mojej matrycy o niewystarczjącą paletę barw. Z góry dzięki za pomoc

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Bendsburg
    Posty
    1 023

    Domyślnie

    Co do drugiego przypadku, mialem podobny problem przy zbyt duzym kontrascie pomiedzy najciemniejszym i najjasniejszym elementem, ale problem tylko wychodzil przy nieumiejetnej konwersji 16-bit->8-bit. Sprobuj wywolac CRW do TIFF 16-bit i zobacz czy tez to wystepuje. Jezeli nie to poszukaj potem dobrego softu do konwersji 16-bit do 8-bit (o ile to konieczne w przypadku Twojego labu). Drugi przypadek to kompresja jpg. Mialem takie fotki gdzie tylko jakosc ustawiona na 100% nie powodowala takich gradientalnych przejsc tonalnych.

    Wedlug mnie w jednym i drugim przypadku nowe matryce nie pomoga (no chyba ze chcesz na sila usprawiedliwisc chec przesiadki

    Pozdrawiam

    www.pbase.com/arra
    4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
    Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu

  3. #3
    Bywalec Awatar qwerty1237
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    nad morzem
    Posty
    240

    Domyślnie

    Nowe cyfrowki zachowuja sie dokladnie tak samo. Scena posiada zbyt duza rozpietosc tonalna i matryca nie jest w stanie tego zarejstrowac. Bez filtru polowkowego lub HDR'u nie zrobisz tak aby niebo nie bylo przepalone i pierwszy plan naswietlony poprawnie. Jedyny ratunek to zmniejszenie kontrastow (przyciemnienie nieba f. polowkowym) lub wielokrotne naswietlanie tej samej klaty z rozna ekspozycja i laczenie w PS lub innym do tego przeznaczonym narzedziu (oczywiscie w tym przypadku focisz na statywie bo z lapy to raczej nie wyda chyba ze masz stalowy uscisk).

    P.S Robienie w RAW'ach moze troszke pomoc ale nie wiele bo jak przepalisz to przepalisz i stracone jest bezpowrotnie. Tak czy inaczej troszeczke przepalone niebo mozna tam uratowac. Zaznaczam troszeczke.
    Ostatnio edytowane przez qwerty1237 ; 05-01-2007 o 17:49
    D700 + N24-70/2.8 + MB-D10 + SB-900 + Slik 700DX Pro + URBAN GEAR U120 Naneu Pro + Canon IXUS 850IS + PQI mPack P800 40GB + inne duperele

  4. #4
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    25

    Domyślnie

    a czy jest jakis sposob na to zeby w ps uratowac to co mam?

  5. #5
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dkocur Zobacz posta
    a czy jest jakis sposob na to zeby w ps uratowac to co mam?
    Narzędzia "curves" (krzywe) i nieco prostsze w użyciu "shadows-highlights" (światła-cienie, tak to się chyba nazywa w polskiej wersji), oraz zwykła korekta poziomów ("levels"), niemniej cudów już nie osiągniesz.
    "Brudno-szarą" kolorystykę zdjęcia można poprawić nieco narzędziem "slectiv colors" (kolor selektywny)
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  6. #6
    Bywalec Awatar qwerty1237
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    nad morzem
    Posty
    240

    Domyślnie

    Jak powyzej + jezeli robisz w raw'ach i pozniej sie bawisz w ich obrobke to przykladowo w Adobe Lightroom masz funkcje recovery, lub mozesz wywolac dwa rawy (poprawnie naswietlony w cieniach (drzewa) + poprawnie naswietlony w swiatlach (niebo) i bawic sie w photoshopie nakladajac obydwa na siebie i maskujac odpowiednio przeswietlone niebo
    D700 + N24-70/2.8 + MB-D10 + SB-900 + Slik 700DX Pro + URBAN GEAR U120 Naneu Pro + Canon IXUS 850IS + PQI mPack P800 40GB + inne duperele

  7. #7
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    25

    Domyślnie

    niestety pstrykalem jpg. wiec juz chyba nie wiele da sie zrobic.

    a szkoda, bo zdjecia dobre i z egzotycznych rejonow europ wschodniej

  8. #8
    Bywalec Awatar qwerty1237
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    nad morzem
    Posty
    240

    Domyślnie

    No jak jpg to **** zimna. Z pustego to nawet Salomon nie naleje...
    D700 + N24-70/2.8 + MB-D10 + SB-900 + Slik 700DX Pro + URBAN GEAR U120 Naneu Pro + Canon IXUS 850IS + PQI mPack P800 40GB + inne duperele

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •