Pewnie. Otóż stanąłem przed problemem focenia z ręki (bez lampy) w gorszych warunkach tj. wystawa, teatr, koncert, czyli tam gdzie dystans nie jest zbyt odległy a da się wyciągnąc przynajmniej 1/30s wzwyż przy f/2.8. 70-200IS da się focić przy 200mm z 1/30s. Ten IS jest niesamowity!Zamieszczone przez muflon
100-400, pomimo IS, nie poradzi sobie w takich sytuacji. Za ciemny i zbyt długie czasy wychodzą przy rozsądnym ISO (do 400).
Z dotychczasowego mojego focenia wynika, ze w 100-400 to najlepiej przy długiej ogniskowej nie schodzić poniżej 1/200s.
100-400 zatrzymuję i ani myślę przesiadać się na rozwiązanie 70-200 + TCx2. Zbyt duży spadek jakości i robi się f/5.6 w całym zakresie.
Ktoś powie: no ale masz 2 jasne stałki na takie ciemne okazje. Zgoda ale: mogą być one zbyt krótkie (50 na pewno), a dla 100 f/2 albo statyw albo światło pozwalające na min. 1/160s.
Zresztą, byłem ostatnio w teatrze wyposażony w 50 i 70-200IS. Zrobiłem na próbę parę zdjęć i jednym i drugim. Są TU. Cropy niewyostrzane po zmniejszeniu. Jakby ktoś chciał któryś full size to mogę wrzucić wieczorem.
Aha, zapomniałbym o jeszcze jednym istotnym szczególe. Odkupiłem 70-200IS, za (jak mi się wydaje) bardzo dobrą cenę, który był kupiony pierwotnie w sklepie w PL (jest jeszcze na gwarancji)![]()