Znalazłem artykuł dotyczący wykonania odbitek (ale również i modyfikacji na cyfrowych plikach) w HK od strony technicznej, może kogoś zainteresuje:
http://fotografia.interklasa.pl/inde...25&pokaz=39759
Znalazłem artykuł dotyczący wykonania odbitek (ale również i modyfikacji na cyfrowych plikach) w HK od strony technicznej, może kogoś zainteresuje:
http://fotografia.interklasa.pl/inde...25&pokaz=39759
Saurus
Prawo Murphy'ego: "Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy"
"Sztuczna inteligencja jest niczym przy prawdziwej głupocie" - Elbert Hubbart
Galeria WWW
jak to mówią szwajko: krytyka jest łatwa, twórczość trudna. temat High-Key bardzo mnie zainteresował i chętnie zobaczę, jak wyglądają tego typu zdjęcia wzorcowe. po tym co napisałeś wyżej wnosze, ze jesteś w tym co_najmniej dobry. dlatego przyłączam się do próśby. ZADEMONSTRUJ. grzecznie i elegancko.
slick
ps.:
i co to jest pokolenie NIC!?
Pozdrawiam
Slick
Thorin...polewamczesto robicie tak ze podciagacie kontrast i zaraz skora robi sie biala, eureka mamy high key!![]()
PS. A to ostatnie..."mistrzowskie zdjęcie"...to co na nim widać??
Canon 50D + EF 24-105 f/4 L+ Sigma 50mm 1.4 EX DG
Ostatnio edytowane przez thorin ; 12-04-2007 o 07:28
przebłysk geniuszu japońskich inżynierów posiadam, człowieku, dziewiętnastoletni Canon...
pozor, teď vyletí ptáček, usměj se hezky a řekni sýr.
Wzorzec techniki to może i tak, ale zdjęcie jest słabe po prostu. Najlepsze z tych czterech, które pokazaleś to zdjęcie nr 2.
5d | Canon 16-35 2.8 L | Canon 24-70 2.8 L | Canon 70-200 4 IS L | Canon 85 1.8 USM | Speedlite 580 ex | Omnibounce STOFEN | LumiQuest Soft Screen | transcend 8 GB | kingstone 1 GB ELITE PRO & 2 GB ULTIMATE | Marumi DHG CPL 67, 77, 82 mm | statyw Velbon Sherpa 750R | Lowepro Staelth Reporter 200 AW | Śjakaś inna Lowepro | Military PRO LIMA :] Sporo planów na przyszłość... m.in. 135 L
Mnie też się wydaje że to drugie wygląda na medium-key, gdzie tam w ogóle ta jasność?
A to ostatnie które zaprezentował Thorin nie ma tego ciemnego detalu który powinien przykuwać uwagę - przecież w HK powinien być taki element, więc czemu cała mdła i bez wyrazu jasna fotka ma być wzorcem tej techniki?
Saurus
Prawo Murphy'ego: "Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy"
"Sztuczna inteligencja jest niczym przy prawdziwej głupocie" - Elbert Hubbart
Galeria WWW
Chyba zgodzę się co do zasady HK ze szwayko, choć ja to odbieram bardziej intuicyjnie. Na pewno zdjęcie musi być w większości jasne i nie moze być wyjarane, poza tym: miękkie światło, dużo odcieni jasnych tonów i istotny ciemny szczegół. Tak nie jest w przypadku większości pokazanych przykładów, a już na pewno tych PSowych.
W moim odczuciu i wykonaniu HK wygląda tak jak pierwsze zdjęcie ze wstawionych do wątku o fotografii dzieci:
http://canon-board.info/showpost.php...2&postcount=78
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
No i HK to nie musi być portret, nie musi też być BW,
w kolorze barwy muszą być nie nasycone i chyba dużo trudniej zrobić dobre kolorowe HK.
Ostatnio edytowane przez michalab ; 12-04-2007 o 16:25 Powód: Automerged Doublepost
zaczerpniete z http://photography.about.comHigh key subjects concentrate on the lighter tones, using subject matter that is white or pale tones, and using flat overall lighting to avoid shadows.
High key is often used to portray a delicate or feminine intention. Most high key pictures contain small areas of dark tones - for example in the iris of the eyes in a portrait; without a small dark or black area high key effects can appear too washed out or insipid.
Może to ostudzi nerwową atmosferę..
Pierwsze : Low
drugie: wiadomo
Low-key lighting is a style of lighting in photography that attempts to create a chiaroscuro effect. Photographs of this style are characterized by the majority of dark elements, which are sometimes all black. Most details are clearly seen: light spots of an image are bright and clear, while its intermediate tones are not prominent.
High Key lighting is a style in photography that aims to reduce the contrast ratio present in the scene. It is used to create a light mood. High-key lighting is harsh and has little contrast. For this style light grey and white colors make the most part of an image. But at the same time some black elements should always be present in such photos. They create tonal accents, which are essential for this style.
Canon 50D + EF 24-105 f/4 L+ Sigma 50mm 1.4 EX DG
a dla mnie to zdjęcie High Key jest wzorcowe ;-)
Canon 50D + EF 24-105 f/4 L+ Sigma 50mm 1.4 EX DG