Strona 6 z 13 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 124

Wątek: Info dotyczące filtrów

  1. #51
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lamerok Zobacz posta
    Ehhh....
    Jak odpalają kolorofony z reguły światło jest przygaszone...
    Nooo... i przy kolorofonach nadal używałbyś folijki korekcyjnej na lampie?
    Do czego zmierzam - uważam że na weselu jest równie niestabilna sytuacja kolorystycznie/natężeniowo ze światłem i stosowanie folijek korekcyjnych ma taki sam sens jak w kościele.
    W studio, przy w pełni kontrolowanych warunkach świetlnych ale mieszanych źródłach światła i przy założeniu że robisz setki jpgów z którymi chcesz mieć potem minimum albo zero obróbki - przy takich założeniach filtry korekcyjne mają wg mnie sens. Nie "w terenie" czyli przy reporterce i niestabilnych warunkach. Chyba że naprawdę lubisz przerabiać zdjęcia na czarnobiałe...

  2. #52
    Bywalec Awatar lamerok
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    okolice Wawy
    Posty
    184

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Nooo... i przy kolorofonach nadal używałbyś folijki korekcyjnej na lampie?
    A w jakim celu, jeśli światło żarowe jest przygaszone i główne źródło to lampa lub rozstawiony ich zestaw, no chyba że ktoś ma możliwości i warunki mu pozwolą na zastane i na f/1.8 i ISO 3200 Folia, jak rozumiem ma równoważyć WB, w kościele masz światło dzienne i żarowe, a na weselu masz stałe fragmenty: przywitanie, pierwsze toasty, pierwsze tańce, konkursy oczepinowe - na rozjaśnionej sali światłem żarowym - i tu widzę folie. Oczywiście w każdym przypadku warunki mogą być inne, mogą być 2 sale: jadalna i taneczna, może być jasno, może być ciemno, może być i w namiocie weselnym albo i światło fluorescencyjne albo na czerwono jak w b..delu. Jest to kwestia indywidualna, którą i tak należy poznać wcześniej. Bo przecież - niezależnie czy płatne wykonujesz zlecenie czy też jesteś jedynym fotografem u kuzyna, którego nie stać na dobrego fotografa za 3 k, nie możesz pierwszy raz pojawić się na sali razem z goścmi i pośpiesznie ją zwiedzać, czekając na przyjazd młodych. Musisz ją wcześniej zobaczyć, jakie jest światło, gdzie tańczą itp. Jest to ważne, bo może więcej lamp trzeba, a może nie masz sprzętu na wykonanie zadania i tylko pozostanie ci produkowanie gniotów flashując na wprost młodych z odłegłości 1,5 m w ciemnej i małej sali, gdzie od sufitu nie można odbić. Zresztą z racji na doświadczenie doskonalesz o tym wiesz.
    Tomku, a co tak w ogóle naciskasz na śluby i wesela. Ja tu też widze warunki przykładowo na urodziny synka w mieszkaniu, sfotografowanie jego imprezy w przedszkolu, imprezę firmową u znajomego, takie proste luźne repo.
    Hmmm.... to chyba już by było na tyle w temacie...
    Ostatnio edytowane przez lamerok ; 23-12-2009 o 14:52

  3. #53
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lamerok Zobacz posta
    a na weselu masz stałe fragmenty: przywitanie, pierwsze toasty, pierwsze tańce, konkursy oczepinowe - na rozjaśnionej sali światłem żarowym - i tu widzę folie.
    Mhm... pół kroku w jedną i w drugą stronę i już się inaczej światła mieszają. Ale skoro widzisz w takich warunkach folie to nikt Ci nie broni ich używać. Spróbuj - a zobaczysz .

    Ja tu też widze warunki przykładowo na urodziny synka w mieszkaniu, sfotografowanie jego imprezy w przedszkolu, imprezę firmową u znajomego, takie proste luźne repo.
    Jak wyżej. W repo ledwo ruch potrafi zmienić balans bieli. RAW jest zupełnie wystarczający a folie się nie sprawdzą w zmiennych warunkach reporterskich. Ale to tylko moja subiektywna opinia...
    Porób w takich warunkach z folijkami i wyrób sobie własną opinię - powodzenia .

  4. #54
    Bywalec Awatar lamerok
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    okolice Wawy
    Posty
    184

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Porób w takich warunkach z folijkami i wyrób sobie własną opinię - powodzenia .
    Cóż tu więcej napisać, racja trzeba popróbować w warunkach, gdzie tylko żarowe jest źródłem, jak będzie zobaczymy (jedna dominanta WB) Ktoś parę postów wyżej napisał, że widzi poprawę. Ale jak u mnie będzie, to na dzień dzisiejszy faktycznie nie wiem.
    Tomek, jaki widzisz sens w studio, jak lampy mają po 5500 K? Poza efektami oczywiście?
    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    W repo ledwo ruch potrafi zmienić balans bieli. RAW jest zupełnie wystarczający.
    + edytor graficzny do korekty drugich planów, tych zółtych pod halogenami albo to olać po prostu i mieć wielobarwne obrazki
    Tomek mówię tu o dominującej barwie w pomieszczeniu i dostosowaniu się do niej, a nie 100 % jej pokryciu. O ile K zmienia się barwa co krok, w sali / pokoju gdzie jedynym źródłem światła są żarówki?
    Ile czasu zajmuje założenie i zdjęcie folii?
    Ostatnio edytowane przez lamerok ; 23-12-2009 o 18:05

  5. #55
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lamerok Zobacz posta
    Tomek, jaki widzisz sens w studio, jak lampy mają po 5500 K? Poza efektami oczywiście?
    Cóż... masz bardzo stereotypowe rozumienie słowa "studio". Nie będę się rozwodził bo to już OT.

    Tomek mówię tu o dominującej barwie w pomieszczeniu i dostosowaniu się do niej
    Ja się dostosowuję jednym klikiem w obróbce RAWa. Ty rób jak uważasz .
    Jeśli Ci wygodniej zakładać/zdejmować folijkę i masz czas na bieżące kontrolowanie kolorystyki i ufasz że wyświetlacz w aparacie poprawnie pokazuje balans, by móc to korygować i ewentualnie zmieniać folijki jeśli zajdzie taka potrzeba to proszę bardzo.
    Dla mnie - szkoda fatygi i za duże ryzyko przegapienia czegoś w zbyt zmiennych warunkach, gdy mogę to w ułamku sekundy skorygować w obróbce.
    Nie chodzi w tym wątku o przekonywanie na siłę (co próbujesz robić, nie wiem po co na każdego mojego posta odpisując tym samym, tylko innymi słowami) a by przedstawić swój punkt widzenia. Ja swój przedstawiłem i kończę na tym temat.
    Jak ktoś się upiera przy folijkach na lampę to niech ich trochę poużywa i potem przedstawi efekty - ja próbowałem i uważam że szkoda po prostu fatygi.
    Ostatnio edytowane przez Vitez ; 23-12-2009 o 18:18

  6. #56
    Bywalec Awatar lamerok
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    okolice Wawy
    Posty
    184

    Domyślnie

    Nie chciałem nikogo urazić ani wymuszać poglądów, każdy może stosować swoje techniki, najwygodniejsze dla siebie i należy je szanować, zwłaszcza jeśli przynoszą wizualnie obiecujące efekty. Zadałem pytanie na wątku filtrów o skuteczność ich stosowania na lampach celem korekt barwnych, co może być bardzo przydatne w specyficznych sytuacjach. Dostałem kilka różnych odpowiedzi (niektóre z praktycznymi przykładami) od różnych forumowiczów i naprawdę je doceniam. EOT.

  7. #57
    mireks
    Guest

    Domyślnie

    Może na wstępie jako że jest to mój pierwszy post chciał bym wszystkich przywitać.
    Skoro jest to mój pierwszy post mozna się domyślać,że od niedawna jestem posiadaczem aparatu canona a dokładniej modelu sx20is. Tak się jakoś złożyło, że okres świąteczny sprzyja, ja chyba byłem grzeczny, wiec miałem wspominany model pod choinką, ale do rzeczy. Chciał bym mieć możliwość założenia filtra polaryzacyjnego, co jest dla mnie niezwykle ważną sprawą, a nie bardzo wiem jaksię do tego zabrać. Przewertowałem sporo stron na necie i mówiąc szczerze nic do mnie bezpośrednio nie trafiło. Jedni twierdż że można śmiało próbować wkręcać 52mm, inni podają, iż nie ma możliwości w tym modelu zastosować jakiegokolwiek filtrowania, by wreszcie usłyszeć jeszcze opinie o konieczności stosowania różnych pierścieni.
    Nawet na tym forum szukając napotkałem na sprzeczności (choć może to tylko moje odczucie), w tym temacie tylko do modelu 10is ktoś podaje że bez problemu pasują filtry 52mm, a w temacie http://canon-board.info/showthread.p...=sx20is&page=2 jest pięknie obrazowo pokazane jak zmodyfikować aparat by można z nich korzystać.
    Teraz sam nie wiem czy róznica miezy modelami jest tak znacząca, czy też wynika to z innych przyczyn.
    Jeśli istniała by konieczność modyfikacji to prosił bym o wyjaśnienie co dokładnie musiał bym kupić i jak się to fachowo nazywa, gdyż mimo że zdjęcia w linku ładnie to obrazują to niestety nie ma tam nazewnictwa, a trudno bym zamawiał w sklepie coś co trudno mi nazwać, podać wymiary itp.
    Również był bym wdzięczny jeśli ma ktoś namiary na sklep z takim osprzętem, dziękuje i pozdrawiam.

  8. #58
    Uzależniony
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    722

    Domyślnie

    Z tego co tam wyczytalem, to powinien wejsc filtr, ale nie chcial. Moze innej firmy by wszedl? Moze. Za to wszedl, dal sie wkrecic reduktor 58 na ... ? Na 52mm? W kazdym badz razie - do tego reduktora mozesz podpiac rozne filtry 58mm, ponoc juz bez problemu z gwintem. Musisz jeszcze wtedy dokupic dekielek na 58mm.

    Wniosek jest jeden - skoro ludzie maja trudnosci, raz sie udaje, raz nie - musisz to sam sprawdzic. Moze filtry innych firm wejda? Domyslam sie, ze 52mm. A jesli nie, musisz kupic reduktor, ktory ponoc latwiej sie wkreca, niz filtry, a filtry dokupic pod ten reduktor (np. 58mm). Plus dekielek.

    PS: I nie zakladaj, jak tamta osoba polaryzacyjnego na UV. Albo jeden, albo drugi.
    Pozdrawiam!

  9. #59
    Dopiero zaczyna Awatar mzieli
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Kraków/Lubin
    Wiek
    33
    Posty
    40

    Domyślnie

    Przeczytałem ostatnio o filtrach konwersyjnych do lampy błyskowych. Czy takie kolorowe folie są dostępne gdzieś w Polsce i dają oczekiwany efekty?

  10. #60
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mzieli Zobacz posta
    Przeczytałem ostatnio o filtrach konwersyjnych do lampy błyskowych. Czy takie kolorowe folie są dostępne gdzieś w Polsce i dają oczekiwany efekty?
    Są dostępne a czy dają oczekiwany efekt to co najmniej pół tego wątku odpowiada na to pytanie .

Strona 6 z 13 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •