Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 22 z 22

Wątek: Kompletnie niedoświetlone zdjęcia z 350D + 430EX

  1. #21
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KuchateK Zobacz posta
    M, 1/60, f/5.6 - f/8, iso 400/800. Lampa koniecznie (!) +2/3EV - +1EV.

    Druga fota ma inny czas, inne ISO, doszlo sporo zastanego. Odblaski w lustrach sa wyraznie widoczne, a tam nie ma nic takiego. Obrus nie jest problemem. E-ttl II stosunkowo dobrze sobie z takimi elementami radzi i mozna dobrze naswietlic fote majac znacznie wiecej bieli w kadrze, gdyz pucha rozroznia jasnosc wzorcow.
    Wszystko O.K. W takim przypadku tylko tryb M i czas 1/60. Dodałbym tylko, że przy szerokich kątach ustawiałbym najmniejszą możliwą przysłonę (ostrość będzie wszędzie, za to tło będzie znacznie jaśniejsze), przy większych ogniskowych nie wchodziłbym dalej niż na F5.6, bo będzie ciemno. Z doświadczenia proponuję ustawić lampę na stałe na +2/3EV (ja tak robię i wszystko wychodzi), w większości przypadków ISO400 wystarcza. I co najważniejsze robić zdjęcia w RAWach i lepiej prześwietlić niż niedoświetlić, bo przy wyciąganiu RAWa wyjdzie duży szum.
    Tam gdzie sufit w miarę nisko można odbijać - wszystko wyjdzie jasne, ja stosuję w tym przypadku białą tekturkę na gumce na lampie - efekt zadowalający.
    Nie celować też punktem centralnym w białe elementy (na ślubach nie należy ustawiać ostrości na sukni panny młodej), bo wtedy przy pomiarze centralnym zawsze wyjdą ciemne zdjęcia.
    Ostatnio edytowane przez Matsil ; 28-12-2006 o 00:23
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

  2. #22
    rtg
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Matsil Zobacz posta
    Wszystko O.K. W takim przypadku tylko tryb M i czas 1/60. Dodałbym tylko, że przy szerokich kątach ustawiałbym najmniejszą możliwą przysłonę (ostrość będzie wszędzie, za to tło będzie znacznie jaśniejsze), przy większych ogniskowych nie wchodziłbym dalej niż na F5.6, bo będzie ciemno. Z doświadczenia proponuję ustawić lampę na stałe na +2/3EV (ja tak robię i wszystko wychodzi), w większości przypadków ISO400 wystarcza. I co najważniejsze robić zdjęcia w RAWach i lepiej prześwietlić niż niedoświetlić, bo przy wyciąganiu RAWa wyjdzie duży szum.
    Tam gdzie sufit w miarę nisko można odbijać - wszystko wyjdzie jasne, ja stosuję w tym przypadku białą tekturkę na gumce na lampie - efekt zadowalający.
    Nie celować też punktem centralnym w białe elementy (na ślubach nie należy ustawiać ostrości na sukni panny młodej), bo wtedy przy pomiarze centralnym zawsze wyjdą ciemne zdjęcia.
    Cholipa...szkoda,że wczesniej tego nie napisałeś...
    Cykałem w drugi dzień świąt ślub koleżki...i oszszszszywiście po "wyciągnięciu" wylazła okropna szumowa pikseloza...no ale za drugim razem cyknę mu już poprawne fotki ;-) ;-) ;-)
    Pozdrawiam

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •