Pokaż wyniki od 1 do 10 z 159

Wątek: Wasze najlepsze zdjęcie roku 2006

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    48
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    No ja mimo że również "pstryknęło się trochę" (oj to był dobry rok, szkoda że pierwszy i chyba ostatni taki...), to problemu z wyborem raczej nie mam


    W związku z licznymi pytaniami, tłumaczę, w szczegółach Samolot to szwajcarski F/A-18C Hornet, pilotowany przez jednego z najlepszych ichnich pilotów, Michaela Reinera, ps. "Elvis" . Zdjęcie zrobione z ziemii (normalna strefa dla publiczności) podczas treningu przed pokazami w Mollis, w sierpniu.

    Samolot w tym momencie rozwija prędkość bardzo bliską prędkości dźwięku, pewnie jakieś 0.999 Macha (*). Chmura bierze się stąd, że przy przekraczaniu bariery dźwięku następuje gwałtowne rozprężenie powietrza dookoła samolotu, a przy prędkości j.w. "strefa" tego rozprężenia ma najfajniejszy, "ostry" kształt. Niestety cała akcja trwa ułamek sekundy - dłuższego lotu przy samej barierze 1Ma nie wytrzyma żaden samolot. Do tego najlepszy moment to jeszcze ułamek z tego ułamka. Czyli... seriami seriami i dużo szczęścia.

    Tu efekt potęguje dodatkowo duża ilość pary wodnej w powietrzu - to był bardzo "mokry", deszczowy dzień. Dodając do tego wykres stanów skupienia (fizyka, szkoła średnia)... ;-)

    (*) Prędkość dźwięku nie jest tu przekroczona. Gdyby była, chmurka miałaby nieco inny, mniej ostry a bardziej owalny kształt). Zresztą... kurde, stałem max. 100m dalej, odróżniłbym

  2. #2
    pawel-39
    Guest

    Domyślnie Coś mi tu nie pasuje

    Cytat Zamieszczone przez muflon Zobacz posta
    No ja mimo że również "pstryknęło się trochę" (oj to był dobry rok, szkoda że pierwszy i chyba ostatni taki...), to problemu z wyborem raczej nie mam



    W związku z licznymi pytaniami, tłumaczę, w szczegółach Samolot to szwajcarski F/A-18C Hornet, pilotowany przez jednego z najlepszych ichnich pilotów, Michaela Reinera, ps. "Elvis" . Zdjęcie zrobione z ziemii (normalna strefa dla publiczności) podczas treningu przed pokazami w Mollis, w sierpniu.

    Samolot w tym momencie rozwija prędkość bardzo bliską prędkości dźwięku, pewnie jakieś 0.999 Macha (*). Chmura bierze się stąd, że przy przekraczaniu bariery dźwięku następuje gwałtowne rozprężenie powietrza dookoła samolotu, a przy prędkości j.w. "strefa" tego rozprężenia ma najfajniejszy, "ostry" kształt. Niestety cała akcja trwa ułamek sekundy - dłuższego lotu przy samej barierze 1Ma nie wytrzyma żaden samolot. Do tego najlepszy moment to jeszcze ułamek z tego ułamka. Czyli... seriami seriami i dużo szczęścia.

    Tu efekt potęguje dodatkowo duża ilość pary wodnej w powietrzu - to był bardzo "mokry", deszczowy dzień. Dodając do tego wykres stanów skupienia (fizyka, szkoła średnia)... ;-)

    (*) Prędkość dźwięku nie jest tu przekroczona. Gdyby była, chmurka miałaby nieco inny, mniej ostry a bardziej owalny kształt). Zresztą... kurde, stałem max. 100m dalej, odróżniłbym
    Coś mi tu nie pasuje, mianowicie w tle widać kontury drzew, więc gdzie była ta strefa dla publiczności? na chmurce?
    Ostatnio edytowane przez pawel-39 ; 25-11-2007 o 22:38

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawel-39 Zobacz posta
    Coś mi tu nie pasuje, mianowicie w tle widać kontury drzew, więc gdzie była ta strefa dla publiczności? na chmurce?
    O Axalp słyszał ? Jak nie to pogooglaj zamiast śmiecić takimi bzdurami w tym wątku.

    BTW: Trzeba by go chyba zamknąć ?
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    48
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    W kwestii formalnej: to nie jest Axalp Ale ideologia podobna - czyli góry, góry... I z tym 0.999Ma to też przesadziłem - to by się skończyło tragicznie (dla obserwatorów) Powiedzmy że takie solidne 0.9

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon Zobacz posta
    W kwestii formalnej: to nie jest Axalp Ale ideologia podobna - czyli góry, góry... I z tym 0.999Ma to też przesadziłem - to by się skończyło tragicznie (dla obserwatorów) Powiedzmy że takie solidne 0.9
    Sorry, porażka ... Szwajcarski Hornet w górach kojarzy mi się jednoznacznie ;-)
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  6. #6
    Coś już napisał Awatar Pitek
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Małopolska
    Wiek
    53
    Posty
    68

    Domyślnie

    może nie najlepsze ale mnie się podoba:smile:
    Canon EOS 70D, Canon 100-400 L mk2, Canon 100, Tamron 17-50 1:2,8IF LD XR Di II Aspherical, Manfrotto 190 X PROB + 804 RC2

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pitek Zobacz posta
    może nie najlepsze ale mnie się podoba:smile:
    Miałeś zegarek a aparacie przestawiony o rok do przodu czy może nie zauważyłeś 2006 w tytule wątku ?
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawel-39 Zobacz posta
    Coś mi tu nie pasuje, mianowicie w tle widać kontury drzew, więc gdzie była ta strefa dla publiczności? na chmurce?
    Obejrzyj stronę Muflona[kliknij w podpis].Warto.Przy okazji widac jak wleżć na "chmurkę".Warto tez poczytac co pisze.Polecam.:smile:
    Ostatnio edytowane przez janmar ; 26-11-2007 o 22:53

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •