allegro?
Masz na prv. Zamykamy temat, nie rób w wątku serwisowym dalszego OT.
allegro?
Masz na prv. Zamykamy temat, nie rób w wątku serwisowym dalszego OT.
"Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350
Kilka ciepłych słów o serwisie na Żytniej.
Naprawiany był obiektyw C 17-55 @ 2.8 IS USM.
Wada: Error 01 błąd przysłony.
Całkowity koszt naprawy: 560 zł.
Czas naprawy niecałe 2 tygodnie.
Dostarczał i odbierał kolega osobiście.
Naprawa zakończona powodzeniem, a dodatkowo wyczyszczono obiektyw z wewnętrznych pyłków i chyba naoliwiono (nasmarowano) mechanizmy ponieważ teraz lepie pracuje pierścień ogniskowej.
Podsumowując. Jestem zadowolony z pracy serwisu, mimo dość dużego kosztu naprawy.
Mnie przy wymianie spustu w gripie "wyczyszczono i nasmarowano" gripa. Z doświadczenia pamiętam, że kiedyś sukcesem było, jak ich czyszczenie kończyło się brakiem dodatkowych śmieci między soczewkami, więc i tak jest postęp.
Aha, koszt wymiany spustu w gripie - 343zł. Tak to jest, jak się nie pilnuje karty gwarancyjnej, bo sama faktura już nie wystarcza.
Jarek
Tak z ciekawości spytam. Dlaczego faktura nie wystarcza do naprawy gwarancyjnej?
Wyobraź sobie, że sprzedaję Ci dzisiaj swój używany od 5 lat obiektyw i wystawię fakturę. Legalne? Jak najbardziej! Jaka będzie data sprzedaży na fakturze? Oczywiście dzisiejsza. Czy serwis Canona ma obowiązek naprawiać to szkło w ramach gwarancji? Skądże! Właśnie dlatego potrzebna jest karta gwarancyjna. Kwestia tego, czy szkło pochodzi z dystrybucji obsługiwanej przez serwis też oczywiście nie bez znaczenia.
BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie
Zytnia zada przy naprawach gwarancyjnych karte gwarancyjna i dowod zakupu, pewnie w ten sposob sprawdza z jakiej dystrybucji jest sprzet.
CANON EOS 40D z dodatkami
Przesłałem w poniedziałek kurierem do serwisu EF 50mm/1.4 z niedziałającym AF i luzami w środku (obiektyw upadł z 40 cm), wycena na około 360 zł (190 zł robocizna: naprawa AF, wymiana pierscienia ostrosci; materiały 170 zł: barrel, cam).
Zobaczymy jak im to wyjdzie i na kiedy będzie (oficjalnie 14 dni).
Po prawie 2 tygodniach się upomniałem i odpisali, że czekają na część, a kilka godzin później dostałem maila, że obiektyw został wysłany.
Całość wyszła 350 zł + koszty wysyłki. Obiektyw działa, ciężko powiedzieć czy ma FF/BF, nie testowałem, jednak AF chodzi głośniej niż przed awarią.
Ostatnio edytowane przez LukasS ; 31-12-2009 o 14:27
10D + Stuff
jest pewna tendencja to krytykowania Żytniej: ja natomiast mam 2 pozytywne doświadczenia, 430EX zaliczyło upadek z 3m, potem mądrze ją odpaliłem i to był ostatni jej błysk - przepalony kondensator, zrobiona w 7 dni, koszt 300zł, teraz w IXUS80IS wysypał się biektywik (lens error) - naprawa gwarancyjna w niecałe 7 dni.
580EXII - upadła z wys ok 2m z pocket wizardem przyczepionym. złamała się biedna w pół w miejscu "zgięcia" i trzyma się jedynie na kablach, błyska i reszta działa, ale niestety - średnio mi się to podoba więc CSI mi zaproponowało 540zł za wymianę obudowy i czegoś zwanego Pivot-Ass'ami... niestety, za taką kwotę to ja wolę sobie to sam naprawić poxipolem...![]()