Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Wątek: Jaki obiektyw szerokokątny ?

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie Jaki obiektyw szerokokątny ?

    Witam,
    na razie tylko gdybam, ale kto wie , może już niedługo będę chciał kupić szerokokątny obiektyw do mojej 20tki.

    Zastosowanie: szybki (AF i światło) obiektyw standartowy, odpowiednik 50/1.8 z analoga, na każdą okazję, coś w rodzaju tzw "reporterki" choć nie chciałbym tego tak nazywać. Fajne szkło do wnętrz. No i ostre 8)

    Mój zakres poszukiwań: poniżej f2.8, optymalnie poniżej f2.0, stałka.

    Jak szukam opinii w necie, to generalnie wszyscy piszą, że kiepsko, nie ma z czego wybierać

    Proszę o opinie
    pozdrawiam
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  2. #2
    Bywalec
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    182

    Domyślnie

    do reporterki stałka to tak ni dudu troche... ale jak tak strasznie chcesz to pomysl nad tokiną 17mm, z tym ze to f/3.5

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Spontan
    do reporterki stałka to tak ni dudu troche...


    albo coś mi się przyśniło, albo to właśnie, i tylko, stałki do tego służą ?
    ale tak jak pisałem - zwał jak zwał, dumam nad odpowiednikiem standartowego obiektywu

    tokina odpada, bo:
    1) ciemna jak noc
    2) jak znam tokiny to jest AF jest wolny jak żółw
    3 pewnie waży ze 2kg :wink:
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    Odpowiednikiem 50-ki jest 35mm - jak masz kasę to bierz 35/1.4L i po zawodach :wink: . Nie polecam Ci 35/2 - miałem go i uważam, że jest to średni obiektyw. Zostaje 28/2.8 (lepszy optycznie od 20, 24 i 35 non-L), albo 24/28, który jest najlepiej skorygowany jeśli chodzi o dystorsje i niezły optycznie. 28 jest najtańszy z całej tej grupy. Pomijam milczeniem 20/2.8 - drogo i nic specjalnego - już chyba lepiej Sigma 20/1.8 (też bez rewelacji optycznych, ale jest to jedyna 20-ka 1.8 ).
    Osobiściem, gdybym miał brać stałkę to brałbym 28/2.8 albo Sigmę 20/1.8 - ze wskazaniem na Sigmę (tylko bym najpierw sprawdził FF/BF).

    Arkan
    Pentax K-5 II, Leica M9

  5. #5
    wolf
    Guest

    Domyślnie

    ze niby sigma kiepska (mowie o 20 1.8) rozwazam ja mocno i nie wiem czy nie bedzie lepsza od 17-40???????? z pewnych wzgledow (1.8)

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    mowie o 20 1. rozwazam ja mocno i nie wiem czy nie bedzie lepsza od 17-40
    Mam to samo, 17-40 to świetne szkło i zoom, ale f1.8 kusi mocno - tylko filtr 82 boli
    Arkan
    Pentax K-5 II, Leica M9

  7. #7
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    ze stalek albo sigma 20/1.8 albo cos w granicach 24-35mm .. i raczej ten 2gi?
    chociaz nie wiem czy to nie jest zbyt wasko juz? w dalmierzu mam 40'tke i... wole 17-40 przy lustrze.. ale analogowym ;-)

    17-40 mimo ze 4'ka nie jest ciemny bo.. w reporterce nie uzywa sie czulosci 100 ;-) tak wiec przy 400 czy tez 800 bedziesz mial na tyle dobre czasy ze nie musisz sie bac o jasnosc tego szkla.. 20'tka przeciez malo szumi.. poza tym.. ziarniste foty reporterskie wygladaja ladnie

    no i przeciez nie jest tele, tylko szeroki kat... wychodza z niego nieruszone foty przy 1/6-1/4s ... wiec jeszcze raz, swiatlo nie jest most important

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    co do sigmy 20/1.8 to czytałem, że niestety do f2.8 jakość optyczna jest dramatyczna. Czy to jest najlepsze rozwiązanie dostępne na rynku?

    17-40 nie wchodzi w grę w żadnym wypadku - jeszcze raz napiszę, że chciałem dyskusji na temat lekkiego, szybkiego i jasnego szkła uniwersalnego, głównie do wnętrz (vide moje poprzednie posty). F4 i waga są w 17-40 nie do przyjęcia, to po prostu nie ta klasa zastosowań. Poza tym nie jest to konkurencyjna oferta ze względu na koszt.

    28/2.8 jest tani, tylko nigdzie nie znalazłem wiarygodnej oceny jakości optycznej
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  9. #9
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Toruń
    Wiek
    46
    Posty
    290

    Domyślnie

    Popieram tutaj Czache

    Ładny szeroki kąt + jakaś 800 i robisz zdjęcia.
    A nie ma to jak wejść w tłum z szerokim kątem :wink:

    "If Your pictures aren't good enough, you weren't close enough" jak powiedział Robert Capa
    [fotolog] faj3r.blogspot.com
    [galeria] www.tgf.art.pl
    ----
    EOS 40D | EF 17-40 f/4L | EF 50 f/1.4 | EF 70-200 f/4L | 430ex II | Manfrotto 055ProB + 141RC

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar Pszczola
    Dołączył
    Feb 2004
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    54
    Posty
    1 760

    Domyślnie

    Tyle, ze wypowiedz Capy dotyczyla sytuacji wojny i konfliktow zbrojnych ;-) choc zapewne ma wiecej zastosowan
    EOS 300v + BP, EOS 350d, EFs 18-55 3.5-5.6 II, EF 28-90 4-5.6 II, EF 75-300 4-5.6 III, EF 50mm 1.8 II, EF 85mm 1.8, Auto Revuenon 135 2.8, Pentacon 200 4, 430EX + rożny osprzęt; FED 5B; LOMO LK-A; Lubitel 166B; Minolta AF Big-Finder; Umax AstraCam 1000

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •