Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Wątek: Sigma 300/2.8 APO IF HSM i Canon 10D

  1. #11
    Coś już napisał Awatar qiq
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    58
    Posty
    83

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    w Canoga Camera za 2300 $ - uuuuuuuuułłłaaaaa

    qiq, jeśli już myślisz o zrujnowaniu rodziny, to w przypadku gdy nie masz obiekcji do Sigmy, to podobno świetne szkło to AF 120-300mm f2.8 EX APO HSM . Kosztuje 300$ mniej a zyskujesz zooma. Jest to podobno jedno z najlepszych szkieł Sigmy jeśli chodzi o szybkość AF i jakość optyczną.

    Ja bym chyba pomyślał jeszcze nan Canonem 300/4 IS. Dużo ciemniejszy, ale to świetne szkło no i IS ma, czyli rewelka. Ba, i kosztuje tauzena mniej 8)
    Boli i to mocno. Znalazłem taniej, bo za 2000$ (www.nextag.com wynajduje oferty cenowe sklepów w USA, w zasadzie w każdej dziedzinie). Rodzina nie będzie prawie odczuwać - odczuję ja.
    Dzięki za podsunięcie 120-300/2.8, ale przy testach/porównaniach zoomów wciąż zachodzę w głowę do jakich obiektywów są porównywane. Bo raczej nie do stałek, a do analogicznych zoomów. Ale może się mylę - nie czytałem akurat o 120-300/2.8.
    Przyjżę się również 300/4 IS, choć w ostatecznym efekcie (dodawanie TC) kończy się on krótszą ogniskową.
    Wracając do ceny Sigmy 300/2.8, to i tak jest ona tańsza, porównując do ceny używanego Canona 300/2.8 L USM (chyba).
    pzdr
    Qiq
    ~~~~~~
    http://www.plonacypromyk.i365.pl
    EOS 10D, EOS 50e+BP, 4.0-5.6/75-300usm, 4.5-5.6/38-76 (tfu!), AL-1QF, 1.8/50,
    Benbo Trekker + Manfrotto 141RC

  2. #12
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    Czacha, to Ty sprzedajesz ?
    Jeszcze wczoraj w opisie było 300/4 :wink:
    no nieźle...
    eee.. nie.. u mnie najdluzsza ogniskowa to 50mm.. nie wychodze poza ta granice.. no chyba ze wyciagne zakurzonego 10d z torby ktory dawno zdjec nie robil ;-)

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    qiq, oczywiście zoom to zoom i stałki mają (zazwyczaj) lepszą opinię. Ale na przykład wielu profesjolanlych fotografików wypowiadających sie na sieci twierdzi zgodnie, że 70-200/2.8 L jest tak samo dobry jak odpowiadające stałki, a dzięki zoomowi jest bardzo praktyczny i stanowi najpopularnieszy sprzęt tele zawodowców. Być może róznice są widoczne na fotkach testowych, ale w codziennej fotografii nie mają widocznego znaczenia

    Rzuć okiem tutaj na subiektywne oceny jakości optycznej obiektywów. Ta stałoogniskowa Sigma wypada dużo gorzej od wspomnianego zooma w skali bezwzględnej. Jak i dużo gorzej od Canona 300/4 IS.

    Można spytać do jakich celów taka długa rura (ok 1000mm jesli dobrze zrozumiałem)
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  4. #14
    Coś już napisał Awatar qiq
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    58
    Posty
    83

    Domyślnie

    Witam!
    Trochę mnie zasmarkało i nie bardzo było kiedy odpisać.
    Co wybrać... przede mną długa droga ciułania kasy, więc sporo czasu na wybór. Do tej pory mając zooma i tak najczęściej używałem go na najdłuższej ogniskowej. To pierwszy powód wyboru stałki. Drugie, to potrzeba jasnego obiektywu: trudne warunki oświetleniowe. Zazwyczaj foce gdy tego światła prawie nie ma - świt i zachód. Najciekawsze światło, a i na krawędzi nocy mogę "znaleść" najwięcej zwierzaków - tematów moich fot. W czasie normalnego słonecznego dnia, światło jest zbyt ostre, co daje makabryczne kontrasty, z którymi klisza nie dawała sobie rady (przepalenia+niedoświetlenia), a światło pada z mało ciekawego kierunku - spłaszcza. Jasność 2.8 to mała głebia ostrości i ładnie rozmyte tło, czyli uchwycenie na focie tego, o co mi akurat chodzi, bez śmietnika w tle.
    1000mm? Poprostu mnie często brakuje mm, zwłaszcza gdy "gadzina" pojawia się w polu widzenia, a próba zbliżenia kończy się przepłoszeniem.
    pzdr
    Qiq
    ~~~~~~
    http://www.plonacypromyk.i365.pl
    EOS 10D, EOS 50e+BP, 4.0-5.6/75-300usm, 4.5-5.6/38-76 (tfu!), AL-1QF, 1.8/50,
    Benbo Trekker + Manfrotto 141RC

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar gonzo44
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    był Kraków, był Gdańsk, jest Kraków :-)
    Wiek
    43
    Posty
    1 304

    Domyślnie lustro

    A spotkal sie ktos z Was z takim cudenkiem?
    lustro
    Myslicie ze warto sie w to pchac?

  6. #16
    Coś już napisał Awatar qiq
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    58
    Posty
    83

    Domyślnie Re: lustro

    Cytat Zamieszczone przez gonzo44
    A spotkal sie ktos z Was z takim cudenkiem?
    lustro
    Myslicie ze warto sie w to pchac?
    Mam takie coś, strasznie ciemne (wymusza dużą czułość filmu=mdły obraz i ziarno+naprawdę ciężko ustawić ostrość), średnia jakość obrazu, lustro "błyska" z daleka niemiłosiernie <-widać obiektyw.
    Moim zdaniem szkoda kasy, chyba że jako luneta do filowania w niebo lub na sąsiadki
    Poleciłbym raczej, ale niestety droższy, Sonnar 180/2.8 (z mocowaniem do statywu) lub Sonnar 200/2.8 (ten już bez mocowania). Ten drugi ostatnio widziałem na allegro za ~850zet (z telekonwerterem x2 już ładne tele wychodzi, ale TC musi byc jakiś dobry, bo inaczej szkoda jakości Sonnara).
    pzdr
    Qiq
    ~~~~~~
    http://www.plonacypromyk.i365.pl
    EOS 10D, EOS 50e+BP, 4.0-5.6/75-300usm, 4.5-5.6/38-76 (tfu!), AL-1QF, 1.8/50,
    Benbo Trekker + Manfrotto 141RC

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie Re: lustro

    Cytat Zamieszczone przez gonzo44
    A spotkal sie ktos z Was z takim cudenkiem?
    lustro
    Myslicie ze warto sie w to pchac?
    Tego nie widziałem, ale mam Rubinara 300 - również lustro. Raczej jest to złom. Luzy się porobiły, ostrzenie to tragedia. Ponadto strasznie boli brak możliwości domknięcia przysłony. Czasami potrzeba ze statywem się zaczaić i wciąż jest f4....
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •