Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 65

Wątek: 350d i jego AF

  1. #31
    Bywalec Awatar qwerty1237
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    nad morzem
    Posty
    240

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez icik Zobacz posta
    Gdzieś wyczytałem że przy kiepskich warunkach ze światłem to lepiej wybierać centralny punkt AF...
    Hmmm dla mnie wybor centralnego punktu AF jest raczej kwestia przyzwyczajenia i wygody. Ja osobiscie nie lubie zostawiac puszce decyzji na jaki punkt AF ma lapac ostrosc bo w pewnych sytuacjach zlapie po prostu na cos innego niz powinna. Zreszta centralny punkt jest najczulszy.
    D700 + N24-70/2.8 + MB-D10 + SB-900 + Slik 700DX Pro + URBAN GEAR U120 Naneu Pro + Canon IXUS 850IS + PQI mPack P800 40GB + inne duperele

  2. #32
    Uzależniony Awatar Raff
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    778

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Matsil Zobacz posta
    Jeśli wierzyć wszystkiemu co piszą na www.optyczne, to co powiesz na ten test:
    http://www.optyczne.pl/index.php?tes...t_ob=30&roz=10

    Z tego co czytam na tym forum AF Tamrona 17-50 współpracuje z 300D i 350D bardzo kiepsko i prawie każdy użytkownik tych puszek narzeka na FF na małych ogniskowych (była tu nawet taka ankieta).
    Test jest testem a nie ma 2-ch takich samych obiektywów i każdy może zachowywać się inaczej.
    Musze powiedzieć, że także posugerowałem się tym testem przy zakupie Tamrona i jakież było moje zdziwienie kiedy okazało się, że prawie zawsze na szerokim kącie mam FF.

    Ja bazuję tylko na swoich doświadczeniach, nie na wyczytanych w internecie testach i nie mogę powiedzieć złego słowa o AF KITa mimo, że nie używałem go specjalnie długo.
    Nie chodzi o to, żeby wierzyć we wszystko co napiszą. Włącznie z opiniami forumowiczów :razz: Miałem dwa kity 18-55, mam Tamrona 17-50, celność jest podobna. Owszem, często jest FF na szerokim. Ale czy dużo częściej niż na kicie, chyba nie. Większe znacznie ma jednak AF w puszce. W różnych warunkach 10D/350D/20D z kitem chodzą podobnie. Z L-kami też się często wysypują (choć to znam jedynie ze słyszenia). Teraz panaceum na błędy AF stał się 400D A ja myślę, że różnica nie jest aż taka jak niektórzy malują. 30D z kitem chodzi podobnie jak 350D. Przeglądam sporo zdjęć z takiego zestawu.

  3. #33

    Domyślnie

    Prawie każdy użytkownik 350tki ma kita i chciałby mieć lepsze szkło  bo to kit itp.
    Prawdą częściową jest to że może nie jest to ostry obiektyw w całym zakresie, ale są też ogniskowe w których można pstrykać zdjęcia.
    No tak mamy temat AF więc napiszę własne spostrzeżenia
    Co do pracy AF uważam że jest to obiektyw ponad swoją klasę, łapie ostrość szybko i trafia często lub nawet bardzo często. Nie jest to może cichutki sprzęt ale droższe obiektywy często bardziej hałasują.
    Takie zdanie mam teraz po kupnie Tamrona 28-75 który jest wart 1200 zł 
    Wydałem tyle i powinno być lepiej a nie jest !!! może nie gorzej ale podobnie 
    Tamron jest świetny pod względem ostrości i zakresu ogniskowej, winietowania, aberracji czy komy ale ma wadę pomiaru ostrości czyli AF.
    Jest ciemno to się gubi i szuka, szuka, szuka
    Jest jasna ściana też ma problem  i od czasu do czasu przeleci cały zakres i dopiero łapie.
    Ostatnio zauważyłem że minimalnie łapie ostrość przed może o jeden stopień w lewo na pierścieniu manualnym!!!

    Pozdrawiam
    Canon 350D+Grip; EF-S 18-55; Tamron 17-50 f2.8; Speedlite 580 EX; SanDisk 1GB; SanDisk 2GB II; UV Marumi; Hoya HMC Super 77mm; Canon 16-35 f2.8 L II; Canon 70-200 2.8 L ; UV B+W F-PRO 77mm;http://picasaweb.google.pl/thiel.andrzej

  4. #34

    Domyślnie

    Dodam jeszcze że manualne ustawienie ostrości akurat w tym obiektywie rekompensuje całkowicie słaby AF!!!
    Canon 350D+Grip; EF-S 18-55; Tamron 17-50 f2.8; Speedlite 580 EX; SanDisk 1GB; SanDisk 2GB II; UV Marumi; Hoya HMC Super 77mm; Canon 16-35 f2.8 L II; Canon 70-200 2.8 L ; UV B+W F-PRO 77mm;http://picasaweb.google.pl/thiel.andrzej

  5. #35
    Bywalec
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Żywiec
    Wiek
    52
    Posty
    209

    Domyślnie

    Ja miałem podobnie - kupiłem tamrona jeszcze jak miałem 300D.
    Zapewne miałem pecha i trafila mi się kiepskawa sztuka tamrona bo mój kit zjadał tamiego na śniadanko - był lepszy niestety i to baaardzo wyraźnie....

    Muszę dodać jeszcze, że ten mój kit był wyjątkowo ostry niezależnie od ogniskowej co jest jakimś tam usprawiedliwieniem dla tamiego
    Jak czytałem o "mydlanym" kicie to zazwyczaj cieżko mi było uwierzyć
    Do 350-ątki niestety już tak dobrego kita nie dostałem ale i tak "mydło" bym na niego nie powiedział

    Pozdrówka!

  6. #36
    Bywalec Awatar qwerty1237
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    nad morzem
    Posty
    240

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez elvis700 Zobacz posta
    Dodam jeszcze że manualne ustawienie ostrości akurat w tym obiektywie rekompensuje całkowicie słaby AF!!!
    No ale niestety nie rekompensuje FF.
    D700 + N24-70/2.8 + MB-D10 + SB-900 + Slik 700DX Pro + URBAN GEAR U120 Naneu Pro + Canon IXUS 850IS + PQI mPack P800 40GB + inne duperele

  7. #37
    Uzależniony Awatar Raff
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    778

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez elvis700 Zobacz posta
    Takie zdanie mam teraz po kupnie Tamrona 28-75 który jest wart 1200 zł  Wydałem tyle i powinno być lepiej a nie jest !!! może nie gorzej ale podobnie 
    Też tak mam z Tamronem 17-50 :neutral:

    Cytat Zamieszczone przez elvis700 Zobacz posta
    Tamron jest świetny pod względem ostrości i zakresu ogniskowej, winietowania, aberracji czy komy ale ma wadę pomiaru ostrości czyli AF.Jest ciemno to się gubi i szuka, szuka, szuka
    Jest jasna ściana też ma problem  i od czasu do czasu przeleci cały zakres i dopiero łapie.
    Jak jest ciemno lub jasna ściana to gubi się AF aparatu. Myślę, że poza walniętymi egzemplarzami Tamrona winny jest AF niższych modeli i tyle. Z 400D może być lepiej, podobnie jak z 20D/30D, ale w kiepskich warunkach (zdjęcia nocne lub szarówa) jest lipa i tyle.

  8. #38
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Raff Zobacz posta
    Też tak mam z Tamronem 17-50 :neutral:



    Jak jest ciemno lub jasna ściana to gubi się AF aparatu. Myślę, że poza walniętymi egzemplarzami Tamrona winny jest AF niższych modeli i tyle. Z 400D może być lepiej, podobnie jak z 20D/30D, ale w kiepskich warunkach (zdjęcia nocne lub szarówa) jest lipa i tyle.
    Zdjęcia nocne i tak robi się ze statywu, na szybkości nam nie zależy, więc można wyostrzyć na 50mm i zjechać w dół. Ja tak robię i efekt jest bardzo dobry. Przykłady poniżej:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...6bd144734.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...ab6a1e3ab.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...b22cc325f.html
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

  9. #39

    Domyślnie

    Nie chodzi tu o zdjęcia z tamiego robione w nocy bo to oczywiste że nie złapie ostrości. Natomiast problem rozpoczyna się jak jestesmy w mieszkaniu wieczorem.
    Kończąc już temat napiszę jeszcze odnośnie ustawienia AF w Olympusie E-10 otóż w tym modelu może mi się wydaje ale chyba jest zastosowany pomiar na podczerwień i bez względu na to czy jest jasno czy ciemno ostrość zawsze była. Był to piękny aparat z profesjonalnej półki, z powodzeniem można było porównać z 30D, szkoda że był strasznie wolny za to kultowy

    Pozdrawiam
    Canon 350D+Grip; EF-S 18-55; Tamron 17-50 f2.8; Speedlite 580 EX; SanDisk 1GB; SanDisk 2GB II; UV Marumi; Hoya HMC Super 77mm; Canon 16-35 f2.8 L II; Canon 70-200 2.8 L ; UV B+W F-PRO 77mm;http://picasaweb.google.pl/thiel.andrzej

  10. #40
    Uzależniony Awatar Raff
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    778

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Matsil Zobacz posta
    Zdjęcia nocne i tak robi się ze statywu, na szybkości nam nie zależy, więc można wyostrzyć na 50mm i zjechać w dół. Ja tak robię i efekt jest bardzo dobry.
    Ostrzyć na 50 i w dół to faktycznie dobra metoda, gorzej gdy nie ma za dużo czasu. Nie zawsze też nocne zdjęcia ludzi robi się ze statywu, bo to niewygodne, czasochłonne a i tak z czasem nie zjedziesz bardzo bo się ludziki lubią ruszać. To samo w pomieszczeniach albo gdy już szarawo na zewnątrz. Jak sie nie pali to git, gorzej jak jest szybka akcja. Sprawdzałem ostatnio 30D z kitem. Na szerokim w pomieszczeniu daje ciała tak samo jak mój 350D z Tamronem 17-50.

Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •