Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 36

Wątek: co można jako szarą kartę wykorzystać??

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar marekb
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Wadowice,Kraków
    Posty
    2 273

    Domyślnie co można jako szarą kartę wykorzystać??

    jak w tytule- bede w najbliższych dniach robił troche statycznych fotek przy stałym oświetleniu i co mogę jako szarą karte wykorzystać?? i od razu z tym związany dylemat : fotki w RAW ale czy lepiej custom WB czy w narożniku zostawić szarą karte ( mogę swobodnie przyciąć ) i pipetką w programie ustalić WB ?? Podobno programy RSE, ACR i nie tylko są w tym lepsze niż body ??

  2. #2
    Uzależniony Awatar Wats0n
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Posen Bloody Posen
    Wiek
    43
    Posty
    996

    Domyślnie

    Wciskanie szarej karty w kazdy kadr jest moim zdaniem nieco bezcelowe. Jeżeli oświetlenie jest faktycznie stałe - robisz fotkę referencyjną, a pozniej zdjecia obrabiasz na tych samych ustawieniach WB.
    Tako rzecze Watson.
    There are no stupid questions, just stupid people.
    Wątek galeryjny na CB/Portrety@CB/Meksyk@CB/Sport@CB //Galeria przejściowa

  3. #3
    Początki nałogu Awatar Madroz
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Sosnowiec
    Wiek
    51
    Posty
    254

    Domyślnie

    Moja "szara karta" kosztowała 3 zł. Kupiona w Realu, jest to po prostu podkładka pod mysz z jednej strony guma z drugiej szary materiał. Nie wiem ile procent szarości w szarości tej podkładki, ale efekt OK'. Podkładka ma swoje plusy: nie gniecie się, nie zajmuje dużo miejsca, dodatkowo w plecaku zabezpiecza sprzęt. Dla lepszego ustawienia ostrości namalowałem na środku malutki znaczek czarnym pisakiem.
    EOS 40D+Grip,EOS 300D+Grip, EFS 17-55IS F/2.8, EF 100-300 USM, EFS 18-55 USM, EF 50 II, TAMRON 28-75 F/2.8, 550 EX, DigiMateII plus 10GB. Dwie lampy studyjne + dwa softboxy.
    PLFOTO

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    A mozecie mi wyjaśnić dlaczego do ustawiania balansu bieli bierzecie szarą kartę? Bo na chłopski rozum, to by trzeba białą... choć oczywiście mogę się mylić
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  5. #5
    Początki nałogu Awatar Madroz
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Sosnowiec
    Wiek
    51
    Posty
    254

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gwozdzt Zobacz posta
    A mozecie mi wyjaśnić dlaczego do ustawiania balansu bieli bierzecie szarą kartę? Bo na chłopski rozum, to by trzeba białą... choć oczywiście mogę się mylić
    Bo balans pomiędzy bielą, a czernią to szarość
    EOS 40D+Grip,EOS 300D+Grip, EFS 17-55IS F/2.8, EF 100-300 USM, EFS 18-55 USM, EF 50 II, TAMRON 28-75 F/2.8, 550 EX, DigiMateII plus 10GB. Dwie lampy studyjne + dwa softboxy.
    PLFOTO

  6. #6

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Madroz Zobacz posta
    Bo balans pomiędzy bielą, a czernią to szarość
    Może nie "balans" ale raczej stopień pośredni... Biały, czarny oraz szary odbijają wszystkie składowe światła widzialnego (długości fal odpowiadających za wszystkie kolory) w równych ilościach w całym widmie. Z tym że idealny biały odbija wszystkie, idealny czarny wszystkie pochłania a szary to wszystko pośrodku

    Ozywiście jeśli jest to faktycznie szary, bo jednak do podkładek pod mysz podchodziłbym z rezerwą... (aczkolwiek sam się rozglądnę za taką bo chyba lepsze to niż kartka A4)
    Puszka, kilka słoików i może szczypta talentu?

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzdyll Zobacz posta
    Może nie "balans" ale raczej stopień pośredni... Biały, czarny oraz szary odbijają wszystkie składowe światła widzialnego ...
    Ozywiście jeśli jest to faktycznie szary,...
    Ok, to ja rozumiem, ale chodzilo mi o coś innego.
    Po co brać szarą kartkę jeśli chce sie tylko WB ustawić? (tym bardziej nie mając pewności, ze jest naprawdę tylko szara)
    Jesli ktoś ustawia ekspozycję wg szarej karty, to rozumiem że przy okazji można jej użyc do ustawienia WB; natomiast jesli chce ustawić tylko WB to chyba łatwiej znaleźć coś białego niż szarego?
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    40
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    Ja podepnę się ze swoim pytaniem pod pytanie gwozdzt: jaka (i czy jest) różnica w ustawianiu WB na białą kartkę, a na szarą kartę? (mówię o szarej karcie z prawdziwego zdarzenia )
    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pstrykacz Zobacz posta
    Moze to smieszne ale jesli nie masz szarej karty to uzyj dloni ,swojej lub czyjejs,
    ale tylko wewneczna strona a nastepnie zwieksz ekspozycje o jedna dzialke przyslony lub uzyj dwa razy dluzszego czasu.
    Dlon ludzka odbija swiatlo dwa razy silniej niz szara karta.
    powodzenia i pozd.
    Absolutnie nie rób tego, jeśli chodzi o WB (tak jak w tym wątku)!

    Cytat Zamieszczone przez adamek Zobacz posta
    Ja podepnę się ze swoim pytaniem pod pytanie gwozdzt: jaka (i czy jest) różnica w ustawianiu WB na białą kartkę, a na szarą kartę? (mówię o szarej karcie z prawdziwego zdarzenia )
    Jeżeli obie kartki odbijają każdy kolor w takim samym stopniu, to nie ma różnicy teoretycznej. Z tym, że białą kartę łatwiej prześwietlić. A jeśli któryś kanał zostanie prześwietlony, to z dobrego ustawienia nici. Oczywiście najlepiej zebrać spotem z białej karty, dodać jeszcze z +1EV, sfocić ją i tyle. Ponadto dobrze, żeby obszar referencyjny (po sfoceniu) był możliwie jasny, byle bez przepalenia - daje to większą precyzję pomiaru. Oczywiście to tylko teoretycznie - nie testowałem.

    I jeszcze jedna uwaga: coś co na oko jest białe, niekoniecznie odbija wszystkie barwy tak samo. Światło to nie tylko RGB, trzeba obejrzeć całe widmo. Dlatego (znów teoretycznie) fachowe białe karty mają przewagę.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  10. #10
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2006
    Posty
    31

    Domyślnie

    1 strona w ksiazkach N.G. to 18% szarosc

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •