Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Wątek: jakość obiektywów w kompaktach

Początki nałogu

Domyślnie jakość obiektywów w kompaktach

Witam, zamierzam przesiąść się z A75 na coś lepszego, najlepiej canona, niestety lustro na razie odpada (rozmiar, koszty), myślę o bardziej zaawansowanym kompakcie (przede wszystkim S2/3 lub A6xx, A7xx). Czytam wiele opinii, ale mało jest duskusji na temat jakości obiektywów w kompaktach. Czy np. w serii A obiektywy mają porównywalne parametry? Jak jest z jasnoscią? Proszę przede wszystkim o opinie użytkowników - praktyków Pozdrawiam

Początki nałogu

Domyślnie

aha, jescze jedno ,jestem laikiem, jesli chodzi o optykę i parametry fizyczne, nie wiem czy dobrze myślę, ale podam 2 przykładowe parametry obiektywów:
    S3 - F2.7 (W) - F3.5 (T)
    A640 - F2.8 (W) - F4.1 (T)
    wg mnie S3 ma jasniejszy obiektyw, bo przy tele przesłona jest 3,5, a w 640 przesłona jest przy tele 4,1. Nie wiem tylko jak się mają te parametry do zoomu, bo S3 x12 - 36-432 mm, a A640 X4 - 35-140 mm

Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt

Domyślnie

Cytat Zamieszczone przez rosim Zobacz posta
    aha, jescze jedno ,jestem laikiem, jesli chodzi o optykę i parametry fizyczne, nie wiem czy dobrze myślę, ale podam 2 przykładowe parametry obiektywów:
    S3 - F2.7 (W) - F3.5 (T)
    A640 - F2.8 (W) - F4.1 (T)
    wg mnie S3 ma jasniejszy obiektyw, bo przy tele przesłona jest 3,5, a w 640 przesłona jest przy tele 4,1.
    Nie zawracaj sobie głowy tymi cyferkami... takie niewielkie różnice nie mają w kompaktach znaczenia.
    Uważaj tylko, zeby się większe liczby nie pojawiły (rzędu 6; 7; 8...)

Cytat Zamieszczone przez rosim Zobacz posta
    Nie wiem tylko jak się mają te parametry do zoomu, bo S3 x12 - 36-432 mm, a A640 X4 - 35-140 mm
    Pojeździj sobie suwaczkami, to zobaczysz co dają te milimetry:
    http://www.sigma-foto.de/cms/bildwin...vergleich.html
    http://www.tamroneurope.com/flc.htm