Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Wątek: Jak zrobic kolor...

  1. #11
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Włodawa
    Posty
    79

    Domyślnie Jakim sposobem uzyskać klimat z filmów fabularnych?

    Bardzo lubię efekt tonalny z filmów fabularnych z lat 70-80. Zapewne dużo daje odpowiednie oświetlenie i filtry kamer filmowych.
    Ale chyba jest jakiś sposób na obróbkę komputerową? Czy ktoś z Was osiągał takie efekty?:-(

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar Zielony
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    przystanek Warszawa
    Wiek
    41
    Posty
    2 928

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zanzibar Zobacz posta
    Bardzo lubię efekt tonalny z filmów fabularnych z lat 70-80. Zapewne dużo daje odpowiednie oświetlenie i filtry kamer filmowych.
    Ale chyba jest jakiś sposób na obróbkę komputerową? Czy ktoś z Was osiągał takie efekty?:-(

    Najlepiej to chyba zapodać sobie negatyw Kodak Vision 2 :grin:
    Ale wracając do pytania. Może spróbuj zainstalować plugin do PS'a pt. Virtual Photographer i może któryś z tamtych efektów Cię zadowoli. A kombinacji jest dużo...

  3. #13
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ewg Zobacz posta
    Krótko mówiąc tragicznie sobie radzą. Ogromna wiekszość pomarańczy jest tak czerwona, że prawie buraczana.
    Dla kalibracji podaje mój najładniejszy pomarańczowy: R:255,G:145,B:45.
    to cos mocno pojechane. zbyt duza roznica, zeby to zwalic na przetwarzanie.

    przy czym jestem sie w stanie czesciowo zgodzic z wpadaniem canonowskich czerwieni w buraczki. sam do zdjec krajobrazowych wywolywanych w ACR uzywam na dzien dobry shiftu +7 punktow (w kierunku pomaranczy) dla kanalu czerwonego i dopiero uzyskuje satysfakcjonujace oddanie tego koloru.

    natomiast dla odmiany, do zdjec ludzi, gdzie potrzebuje raczej wierniejsze odwzorowanie kolorow, nie ruszam czerwienia i zostawiam na 0, bo staje sie za kwasna
    www albo tez flickr

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    to cos mocno pojechane. zbyt duza roznica, zeby to zwalic na przetwarzanie.
    Myślę, że to typowa przypadłość systemu filtrów RGB i dzisiejszej technologii odwzorowania barw na matrycach światłoczułych. Jeśli wierzyć biologom, ludzkie oko również wykorzystuje filtry RGB, a jednak te stworzone przez człowieka nie radzą sobie równie dobrze z wszystkimi kolorami - chyba najgorzej z pomarańcziwym własnie.
    Ciekawe, że niegdysiejsze filtry matryc Kodaka w systemie CMY miały znowu tendencję do nadużywania pomarańczy, nawet kosztem wierności czerwieniom. Podejrzewam, że gdyby monitory pracowały w CMY byłoby to jeszcze bardziej widoczne. Swoją drogą żal że matryce z filtrami CMY nie doczekały się pełnej optymalizacji, bo dzisiejsze aparaty mogłyby mieć o wiele czulsze matryce, przy tej samej technologii. W końcu RGB powstaje z odpowiedniego nakładania kolorów CMY. Czyli to tak jakby matryce RGB miały po dwa filtry na każdą składową palety RGB a nie jeden jak to jest w przypadku samego CMY.
    Podobno Sony miało zamiar jakoś udoskonalić RGB zamieniając jeden z podwójnych filtrów zielonych na cyan/emerald - RGBE. I też chyba nic z tego nie wyszło. Bodaj wszystkie dzisiejsze modele Sony wciąż filtrują w RGB...

    Mam tylko nadzieję, że powodem niestosowania filtów innych niż RGB nie była zwyczajnie mała moc obliczeniowa procesorów w aparatach, które na którymś etapie musiałyby przekonwertować obraz na RGB komputera...

  5. #15
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    z czerwieniami sa jeszcze dwa, bardzo wazne praktycznie problemy:
    1. to pierwszy kanal, ktory leci w kosmos przy nieuwaznym naswietlaniu. bo praktycznie ciezko wskazac zdjecie gdzie mimo ostroznosci wyjara sie zielen lub niebieski. natomiast z czerwienia jest to (przynajmniej u mnie - focacego krajobraz) notoryczne
    2. podstawowy konwerter RAW - ACR daje kompletnie i totalnie d... kiedy przychodzi do zachowania gladkiej tonalnosci zdjec w swiatlach. a poniewaz problem z tonalnoscia pojawia sie na krawedzi przepalenia kanalu (patrz punkt 1) to kolory ktore najczesciej sie "odrealniaja" to te o duzej skladowej czerwieni (sama czerwien, purpura, pomarancz, zolty)


    mysle, ze obok problemu z samym filtrem RGB to tez stanowi wiele o jakosci czerwieni na zdjeciach cyfrowych. nie tylko sam fakt ich naswietlenia, ale tez wywolania

    a co do RGBE i CMYK... mysle, ze RGBE by duzo pomoglo. bo jesli dzisiejsza matryca CMOS przy ISO 100 ma na niebieskim taki szum jak na czerwonym przy dajmy na to ISO 800 to... o czym my tu mowimy...? zastapienie, za przeproszeniem, nadmiaru informacji o kanale zielonym informacja laczona o niebieskim daloby tu jakas poprawe.

    w filtr CMY raczej nie wieze. oprocz Coolpiksa 995 nie widzialem aparatu tego uzywajacego. nie sadze, zeby to bylo tylko dla wygody
    www albo tez flickr

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Dotąd nie znalazłem innego sposobu na przepalone czerwienie niż zmniejszenie kontrastu w RAW.

  7. #17
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ewg Zobacz posta
    Dotąd nie znalazłem innego sposobu na przepalone czerwienie niż zmniejszenie kontrastu w RAW.
    po czesci tak. ale mozna tez wywolywac przez RAW Image Task. cud techniki to nie jest, ale w odroznieniu od adobowskiego badziewia przynajmniej potrafi dobrze zrobic swiatla
    www albo tez flickr

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •