Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Wątek: Jak zrobic kolor...

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Łańcut, podkarpackie
    Posty
    95

    Domyślnie Jak zrobic kolor...

    Witam

    Czy ktos z userów orientuje się jak zrobić kolor w CS2, który by fosforyzował? Chodzi mi o taki bardzo swiecący(neonowy) odcien pomaranczowego.
    Canon stuff, czyli wszystko co przeszkadza w robieniu dobrych zdjęć...

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar DoMiNiQuE
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Ostrów Wlkp.
    Wiek
    43
    Posty
    3 548

    Domyślnie

    Fosforyzowac to on raczej nie bedzie ale palete kolorow masz dostepna tutaj:


  3. #3
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Łańcut, podkarpackie
    Posty
    95

    Domyślnie

    Nie now PS to ja cos tam umiem Potrzbuje zrobic taki neonowy pomarancz...taka wscieklizne :P
    Canon stuff, czyli wszystko co przeszkadza w robieniu dobrych zdjęć...

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar DoMiNiQuE
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Ostrów Wlkp.
    Wiek
    43
    Posty
    3 548

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Redskull Zobacz posta
    Potrzbuje zrobic taki neonowy pomarancz...taka wscieklizne :P
    Nadal nie wiem o co Ci chodzi ;-) ...ale tutaj masz neonowe tutoriale.

  5. #5
    Uzależniony Awatar Diodak
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    42
    Posty
    696

    Domyślnie

    hmmm z wścieklizną w standardzie będzie cięzko ;p.

    Jeśli zastosowanie foto to przestrzeń kolorów Frontiera pozwala uzyskać najwyżej takie odcienie pomarańczowego:


    A jeśli chodzi o druk to trzeba wziąć wzornik kolorów w drukarni i zerknąć na kolory fluoroscencyjne i dorzucić jako dodatkowy obok CMYKu.

    Dla celów oglądania na monitorze komputera to można spróbować mieszać kolory zółty i pomarańczowy dla uzyskania efektu "świecenia" np. tak:


    to jest typowy kolor neon orange .
    EOS 450D, EF 24mm 1.4 L, EF 50mm 1.2 L, EF 24-105mm L, EF-S 10-22mm

  6. #6
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Łańcut, podkarpackie
    Posty
    95

    Domyślnie

    @DoMiNiQuE

    GDZIE TE TUTKI ?
    Canon stuff, czyli wszystko co przeszkadza w robieniu dobrych zdjęć...

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar DoMiNiQuE
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Ostrów Wlkp.
    Wiek
    43
    Posty
    3 548

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Redskull Zobacz posta
    @DoMiNiQuE

    GDZIE TE TUTKI ?
    Link jest ukryty pod wyrazem "tutaj" w poprzednim poscie

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Pomarańczowy w rgb to jezt nielada problem! Ja dopiero niedawno na ostatnio kupionym analogowym monitorze Philipsa mogłem stwierdzić, że mam wreszcie pomarańczowy w palecie - po latach "niemania".

    Teraz ciekawostka: Większość fotek na Airliners.net jest robiona przez Canonierów. Oto jak Canon+Jpeg radzą sobie z idealnym pomarańczem barw firmowych TNT:
    http://www1.airliners.net/search/pho...nct_entry=true
    Krótko mówiąc tragicznie sobie radzą. Ogromna wiekszość pomarańczy jest tak czerwona, że prawie buraczana.
    Dla kalibracji podaje mój najładniejszy pomarańczowy: R:255,G:145,B:45.

  9. #9
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ewg Zobacz posta
    Krótko mówiąc tragicznie sobie radzą. Ogromna wiekszość pomarańczy jest tak czerwona, że prawie buraczana.
    Dla kalibracji podaje mój najładniejszy pomarańczowy: R:255,G:145,B:45.
    to cos mocno pojechane. zbyt duza roznica, zeby to zwalic na przetwarzanie.

    przy czym jestem sie w stanie czesciowo zgodzic z wpadaniem canonowskich czerwieni w buraczki. sam do zdjec krajobrazowych wywolywanych w ACR uzywam na dzien dobry shiftu +7 punktow (w kierunku pomaranczy) dla kanalu czerwonego i dopiero uzyskuje satysfakcjonujace oddanie tego koloru.

    natomiast dla odmiany, do zdjec ludzi, gdzie potrzebuje raczej wierniejsze odwzorowanie kolorow, nie ruszam czerwienia i zostawiam na 0, bo staje sie za kwasna
    www albo tez flickr

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    to cos mocno pojechane. zbyt duza roznica, zeby to zwalic na przetwarzanie.
    Myślę, że to typowa przypadłość systemu filtrów RGB i dzisiejszej technologii odwzorowania barw na matrycach światłoczułych. Jeśli wierzyć biologom, ludzkie oko również wykorzystuje filtry RGB, a jednak te stworzone przez człowieka nie radzą sobie równie dobrze z wszystkimi kolorami - chyba najgorzej z pomarańcziwym własnie.
    Ciekawe, że niegdysiejsze filtry matryc Kodaka w systemie CMY miały znowu tendencję do nadużywania pomarańczy, nawet kosztem wierności czerwieniom. Podejrzewam, że gdyby monitory pracowały w CMY byłoby to jeszcze bardziej widoczne. Swoją drogą żal że matryce z filtrami CMY nie doczekały się pełnej optymalizacji, bo dzisiejsze aparaty mogłyby mieć o wiele czulsze matryce, przy tej samej technologii. W końcu RGB powstaje z odpowiedniego nakładania kolorów CMY. Czyli to tak jakby matryce RGB miały po dwa filtry na każdą składową palety RGB a nie jeden jak to jest w przypadku samego CMY.
    Podobno Sony miało zamiar jakoś udoskonalić RGB zamieniając jeden z podwójnych filtrów zielonych na cyan/emerald - RGBE. I też chyba nic z tego nie wyszło. Bodaj wszystkie dzisiejsze modele Sony wciąż filtrują w RGB...

    Mam tylko nadzieję, że powodem niestosowania filtów innych niż RGB nie była zwyczajnie mała moc obliczeniowa procesorów w aparatach, które na którymś etapie musiałyby przekonwertować obraz na RGB komputera...

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •