Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Pokaż wyniki od 31 do 37 z 37

Wątek: obiektyw 17 ~ 55

  1. #31
    Początki nałogu Awatar Fan nr 1
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Bielsko Biała
    Wiek
    53
    Posty
    284

    Domyślnie

    A,te propblemy z AF na 17 mm to tylko na 2.8 czy na wszystkich ogniskowych?

    P.S Gdzieś słyszałem , że w tamronie 17-50 na szerokim końcu płaszczyzna ostrości nie jest właście npłaszczyzną ale wycinkiem sfery w związku z czym Efekt jest taki że na dwa obiekty w tej samej odległości od fotografującego, jeden na srodku kadru drugi na brzegu, jeden wyjdzie ostro a drugi nie.

  2. #32
    szakalos
    Guest

    Thumbs down

    17-55 2.8 IS to super szkielko, niestety cena nie jest taka juz super.
    To praktycznie L-ka tylko na APS-C.

    IMHO znikome wady i najchetniej go bym wybral, ale cena

    Alternatywa
    albo 17-40 4L
    albo 17-50 2.8 Tam

    Pierwszy ciemny i w pomieszczeniach o przecietnym oswietleniu juz masz problem by nie robic zdjec bez poruszenia - silna lampa obligo lub statyw (to wolalbym jednak dolozyc do 2.8), bo z lapy 'Cienki'. W dodatku niejednokrotnie slyszane pogloski i rozne negatywne opinie o ostatnio produkowanych puszkach. Poza tym wcale nie az tak ostry jak na L i tu nie ma porownania z 17-55 IS i Tamronem, nie mowiac o rogach, a i przy 4 tez nie ma swego maksa, wiec co pozostaje ostry przy 5.6, kiszka? Zdementujcie jesli sie myle. a i jeszcze jedno, argumet ze do FF jest tez nie najmocniejszy tj. na pewno wtedy nie bedzie robil za kita, a obserwujac przesiadkowiczow, sprzedaja czesto go bo za szeroko i za krotko na rzecz 24-105 czy 24-70

    Tamron - to widzialem sam i sie przerazilem duze znieksztalcenia geometryczne, najwolniejszy i najmniej skuteczny focus z w/w, co wydaje mi sie istotne jesli chcemy robic zdjecia w sytuacjach niepowtarzalnych. Winieta olbrzymia i w dodatku ten fatalny bokeh.??:

    Nie ma idealow, ale Canon 17-55 2.8 IS wydaje sie byc temu najblizszy.
    Sigma to kiszka z mgielka w rogach i jeszcze wieksza winieta, wiec co?
    Tokina?

    Dla mnie sytuacja jak na razie patowa, ale pomocne merytorycze rady lub zjebki chetnie przyjme.
    Ostatnio edytowane przez szakalos ; 08-12-2006 o 13:31

  3. #33
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szakalos Zobacz posta
    Nie ma idealow, ale Canon 17-55 2.8 IS wydaje sie byc temu najblizszy.
    Ma beczkę i winietę taką samą albo nawet większą niż Tamron
    17-50

  4. #34
    szakalos
    Guest

    Angry

    Super:rolleyes: , mogles MMM chociaz sklamac.

    O beczce jeszcze w tym szkle nie slyszalem, a juz na pewno nie widzialem wiec chetnie bym zobaczyl. Bardzo prosze o przyklad.
    Z gory dzieki.

  5. #35
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    65

    Domyślnie

    Wątków na podobny temat jest wiele ale mało popartych przykładami
    jak np:
    http://www.pbase.com/cameras/canon/ef_s_17_55_28_is_usm
    Czy jednak ktoś z posiadaczy Canon 17-55 2.8 IS publikuje zdjęcia w swoich galeriach robione tym obiektywem? Szczególnie interesują mnie zdjęcia robione na długim końcu ze stabilizacją w ciemnych pomieszczeniach lub koncertach.
    Ostatnio edytowane przez Jarko3City ; 06-03-2007 o 22:37 Powód: zły link

  6. #36
    Uzależniony Awatar RomanS
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    73
    Posty
    830

    Domyślnie

    Jakis czas robilem zdjecia 17-40 robiac z lampa 580 Ex mialem klopoty w ciemnych pomieszczeniach(jak sie mozna domyslec z ostroscia) przy
    17-55/2.8 IS zadnych tego typu niespodzianek. Tym razem cena ma znaczenie. Wszystkim, ktorzy sie zastanawiaja i nie mysla o FF moge ten obiektyw spokojnie polecic.

  7. #37

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •