Strona 10 z 45 PierwszyPierwszy ... 8910111220 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 442

Wątek: Ładowarka akumulatorów NIMH

  1. #91
    Pełne uzależnienie Awatar Nemeo
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Silesia
    Posty
    1 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mor_feusz Zobacz posta
    Potrafi, potrafi - jestem niesamowicie zadowlonym uzytkownikiem (BC-900) Do tego w polaczeniu Sanyo Eneloop - bajka (dlugo szukalem akumulatorkow az w koncu znalazlem)
    Ostatnio właśnie kupiłem Sanyo Eneloop, zobaczymy czy te wszystkie zachwyty pod adresem tych akumulatorów są uzasadnione.

  2. #92
    Bywalec Awatar krzy
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    61
    Posty
    163

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez info Zobacz posta
    ...tak podchodząc to nigdy nie będzie wiadamo ,jaka ładowarka i jakie spełania funkcje.MH 9000 ma cztery termistory po jednym na każdy akku (BC 900 ma dwa termistory ) i to już nie jest to samo ,a przemawia na korzyść Mh 9000....
    Napisałem PRAWIE to samo. Zgadzam się, że jest kilka cech może wyróżniających MH 9000, ale ja uważam, że nie jest to aż taka różnica jak pisał P. Swebodzinski. Przy pewnym poziomie pęd, żeby mieć coś jeszcze lepszego staje się irracjonalny. Czy lepszy jest samochód który pojedzie 350 km/h od tego co max jedzie 300 km/h ? pewnie tak, ale kto to wykorzysta ?! szczególnie na naszych drogach !
    Napisałem o ładowarce BC-700 bo jestem przekonany, że jej funkcje zadowolą 99% użytkowników akumulatorów, proponuję instrukcję, żeby po polsku przeczytać co potrafi i jakie ma parametry.
    Chciałem pomóc tym co męczą się z jakimiś pseudoautomatami niszczącymi akumulatory, a nie (cytując kolegę z forum) "rozbijać gówno na atomy"

  3. #93
    info
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzy Zobacz posta
    Napisałem PRAWIE to samo. Zgadzam się, że jest kilka cech może wyróżniających MH 9000, ale ja uważam, że nie jest to aż taka różnica jak pisał P. Swebodzinski. Przy pewnym poziomie pęd, żeby mieć coś jeszcze lepszego staje się irracjonalny. Czy lepszy jest samochód który pojedzie 350 km/h od tego co max jedzie 300 km/h ? pewnie tak, ale kto to wykorzysta ?! szczególnie na naszych drogach !
    Napisałem o ładowarce BC-700 bo jestem przekonany, że jej funkcje zadowolą 99% użytkowników akumulatorów, proponuję instrukcję, żeby po polsku przeczytać co potrafi i jakie ma parametry.
    Chciałem pomóc tym co męczą się z jakimiś pseudoautomatami niszczącymi akumulatory, a nie (cytując kolegę z forum) "rozbijać gówno na atomy"
    Wydaje mi się że niewiele wiesz o ładowarkach i o ładowaniu ,producent napisał to tak jest ,ale co pominoł to musisz sam do tego dojść,kupując i wyrzucając. co inni piszą to nieważne , wątpię czy osobę znającą się zadowoli w ogóle to jak nazwałeś gówno.
    Każda ładowarka ma jakieś wady i zalety ,wydaje mi się im droższa tym prawdopodobnie ma lepszy procesor i bardziej analizuje proces ładowania,w końcu o to chodzi ,
    Po co płącić za wyświetlacz skoro ładowarka ładuje jednym prądem do oporu nie analizując procesu ładowania i nie zmieniając go,w trakcjcie ładowania.
    Rozbijam to gówno na atomy dlatego że nic o nim nie wiadomo tylko to że wspaniała.Skoro chcesz zadowolić 99% to napisz jak ładuje ( impulsowo ,prądem stałym ,dobijająco itd) .Czy ładuje jednym prądem do końca ,czy on się zmienia w trakcie ładowania.Jest wiele sposobów jakie stosują producenci,co się dzieje jeżeli włożę uszkodzony akumulator,napisz do jakich temperatur nagrzewa się akumulator.Oblicz pojemność danego akumulatora stosując wszystkie prądy rozładowania ,i dopiero weź z tego średnią.( lampa błyskowa w aparacie pobiera różne prądy) i wątpię czy będziesz wiedział jaką faktycznie akku ma pojemność.Naprawa akku to chyba jest totalną bzdurą,niektóre można częściowo przywrócić jego sprawność ,ale i tak nadaje jedynie do urządzeń o niewielkim poborze prądu,i bywa tak że po dwóch dniach jest pusta.(Tak czy inaczej muszą iść na bok).Te wszyskie funkcje to bajer dla klienta , i osobę nieznającą się to cieszy ,są ściąnięte z profesjonalnych ładowarek gdzie są faktycznie potrzebne,i spełniają swoje zadanie .W Bc nie zawsze i pokazują bzdury.Wolę samochód który jedzie nawet z prędkością 400 km i ma zabezpieczenie na cztery koła,nie na dwa,bo tym czy innym pojadę też 20 km z tym że w tym wolniejszym nie mam takiej regulacji prędkości.Mając dwa ampery na wyjściu mogę podłączyć akumulator R20 i też szybko naładuję .

    Pod nazwą MAHA są też inne ładowarki, tak że chyba się szanuje i nie sprzedaje bzdur,wydaje mi się bardziej wiarygodna.Jeżeli zobaczyłbym jak wykonana jest wewnątrz ,moja decyzja do do kupna byłaby natychmiasowa.Jeżeli wygląda tak jak BC, to odpada tak samo jak BC.

    http://www.digitaldingus.com/reviews...ng_mhc9000.php

    http://www.digitaldingus.com/reviews/

    Podam przykład.

    Mam dwie ładowarki jednej firmy model 1 i 2 wybrane przez testy z pośród dziesiątek innych.W skrócie opiszę zachowanie. 1 i 2.Kupiłem je w allegro.

    1,2. Ładuje prądem 1 A dobijająco tzn.prąd ładowania wzrasta do 2A i spada do zera i cykl się powtarza cały czas do końca ładowania.Z tym że w obu prąd ładowania ,w trakcie ładowania maleje różnie, w zależności od akumulatora i temperatury.Ona sama analizuje proces ładowania.
    Obie wykrywają niesprawne akumulatory.Ładowarki są firmowe i komory mają dostosowane do AA ale wystarczyła mała przeróbka i ładuję też AAA .
    W przypadku AAA prąd ładowania w początkowej fazie, pusty aku 750 mA ( od zera do 1500) później spada do 450-500 mA ( od zera do 1000).

    Tak że już widać że coś posiada , ładowarka nie przystosowana do AAA a je ładuje analizuje , dobiera prąd.

    1.------ tę ładowarkę mogę oszukać ,jak wykazuje że aku niesprawne ( test trwa około 5 s),wkładam aku i wyjmuję aż zaskoczy.Lub podładowując ogniwo innym aku ,czy zasilaczem obojetnie .Wkładam ponownie i odbywa się cały cykl,z tym że temp aku w końcowej fazie dochodzi do 47 stopni i to jest bardzo dużo.
    W tym przypadku wiem że z aku ,jest coś nie tak i i odkładam do sprawdzenia.

    2.-------Ta posiada dodatkowo funkcję rozładowania i tej nie da się oszukać .Po włożeniu niesprawnego aku po dwóch sekunach informuje że nie będzie go ładować.Na próbę włożyłem niezbyt sprawne aku naładowane do końca w ładowarce 1 .Mimo że był naładowany to i tak po 2 sek pokazała że niesprawny.

    Włożyłem sprawne aku naładowane, i włączyłem funkcję rozładowania.aku w trakcie rozładowania nagrzało się do 30 stopni ,póżniej następuje po rozładowaniu automatyczne przejście na ładowanie ,w końcowej fazie ładowania temp aku 39 stopni.Rozładowuje do napięcia 0,95 V na moim woltomierzu.Tak że akku był nagrzewany podwójnie, rozładowanie i naładowanie a uzykał 39 stopni.

    W dalszym ciągu uważam BC 900 za zwykłą prostą łądowarkę ,ładującą do oporu ustawionym prądem do temp 53 stopni lub wybuchniecia akumulatora bo prawdopodobnie termistory służą jedynie do wyłączenia w przypadku zbytniego nagrzania i nie współpracują z układem w trakcie ładowania. .Ma ładne wyświetacze które prawdopodobnie się wstydzą będąc w takiej ładowarce,

    Ważne jest o co ona wykonuje ,a nie co potrafi ( na razie wiadomo że potrafi stawiając czajnik zagotować wodę ,jeżeli w tym czasie aku wybuchnie to nawet nie zagotuje wody). to można jedynie ocenić sprawdzając wszystko a nie to co ktoś napisał w instrukcji.Jestem jaki jestem i do każdej nowej rzeczy,czy reklamy podchodzę negatywnie dopóki nie przeczyam opini osób opisujacej faktyczne właściwości.Reklamowali w telewizji opony stomila ,miało być cudo ,piękne dobre itd.Kupiłem ,dałem się nabrać na reklamę i okazały się wielkim gównem ,na których nie przejechałem 15 000 km,bo się powybrzuszały,mój błąd bo spytałem o opinie innych dopiero po kupnie .
    A fabryka umywa ręce,twoja wina ,należy jeździć po stole.

    Prosta rada dla kupującego ,przeczytaj prawdziwą opinie o ładowarce P. Swebodzinski,nie patrz na sprzedawców występujących w tym forum.W każydym razie BC już nie jestem zainteresowany ,jeżeli miałbym zaryzykować kupno, to jedynie z MH-C 9000 jednak produkuje ją firma która produkuje też inne ładowarki.A to już coś znaczy.

    Napisałem co myślę i żegnam , na tym forum próbuje się złąpać klienta do kupna, nie o ładowarkę.Prawdziwą opowieść o ładowarce wady zalety co jest warta można pisać z osobą bezstronną ,a jedyna osoba jaka jest na tym forum to P. Swebodzinski,a on też się wycofał.

  4. #94
    Pełne uzależnienie Awatar Nemeo
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Silesia
    Posty
    1 757

    Domyślnie

    Mam pytanie, czy jest to mozliwe by BC-900 odświeżało 4 aku ponad 24 h ?
    Czy to ja poprostu coś źle ustawiłem.
    Ostatnio edytowane przez Nemeo ; 11-09-2007 o 17:29

  5. #95
    Bywalec Awatar krzy
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    61
    Posty
    163

    Domyślnie

    Możliwe - miałem czasem nawet czasy do pięćdziesięciu kilku godzin.

    W trybie "odświeżania" ładowarka kilka razy rozładowuje i ładuje akumulatory, aż przy kolejnym ładowaniu nie następuje wzrost pojemności.
    Jeśli:
    1) akumulatory maja spora pojemność,
    2) prąd ustawiłaś mały (taki powinien być, żeby odświeżanie przyniosło lepszy skutek),
    3) pojemność wzrasta w kolejnych cyklach
    to naprawdę moż być długo.



    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

    A teraz do kolegi "info":
    Cytat Zamieszczone przez info Zobacz posta
    Wydaje mi się że niewiele wiesz o ładowarkach i o ładowaniu ,producent napisał to tak jest ,ale co pominoł to musisz sam do tego dojść,kupując i wyrzucając. co inni piszą to nieważne , wątpię czy osobę znającą się zadowoli w ogóle to jak nazwałeś gówno..........
    itd, itd, ble ble ble .....

    Chyba trochę przegiąłeś !
    Szkoda, że niewiele zrozumiałeś i po co zaraz taki atak, aczkolwiek nie poparty konkretami

    A może to "P. Swebodzinski" wrócił w nowym wcieleniu ?
    Ostatnio edytowane przez krzy ; 11-09-2007 o 16:39 Powód: Automerged Doublepost

  6. #96
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    1 370

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nemeo Zobacz posta
    Mam pytanie, czy jest to mozliwe by BC-900 odświeżało 4 aku ponad 24 h ?
    Czy to ja poprostu coś źle ustawiłam.
    tz sie zdziwilem ja jakies stare reanimowalem. 30kilka godzin zajelo

  7. #97

    Domyślnie

    Ja wrzuciłęm 4xGP1300 (mają ~ 4 lat) w niedziele wieczorem na odswieżanie. Dwa już zakonczyły proces dwa pocą się dalej.
    P.S. Też kupiłem eneloop

  8. #98
    Coś już napisał
    Dołączył
    May 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    51
    Posty
    75

    Domyślnie

    Hm. Tak sobie czytam, czytam i .. zdegustowanie mnie ogarnia, połączone ze zdziwieniem.

    Przede wszystkim na widok "czarnego PR", (uskutecznianego przez dwie osoby, które dziwnym zbiegiem okoliczności całkiem niedawno zarejestrowały się na naszym forum) względem ładowarek BC 700 i BC 900, przy dość namolnej reklamie innej konstrukcji.

    Jednocześnie zastrzegam że nie twierdze iż są one 7 cudem świata, ale w swojej kategorii cenowej (zwłaszcza BC 700) są wybitnie interesujące.

    Ale do rzeczy, czyli do komentarzy.
    1. Jeśli BC 900 "jest nieprodukowana", to co robi w sprzedaży na Allegro?

    2. Faktycznie BC 900 (zwłaszcza jej wcześniejsze wcielenie w postaci IC 8800) miewały problemy z przegrzewaniem ogniw. Jednak muszę stwierdzić iż NIE zaobserwowałem takich kłopotów w swojej, nabytej dobrych parę miesięcy temu, z wersją softu 33 i wersją płytki 12. Osobiście jestem skłonny uważać ją za "bezpieczny zakup".

    3. z bolem potwierdzam, że w BC 900 gniazdo zasilania (czy sama wtyczka, nie jest to istotne, liczy się skutek) winno być lepiej wykonane, bo jest na tyle luźne, że możliwa jest utrata "kontaktu" i przez to wyzerowanie ustawień.

    4. poza przypadkami dotyczącymi głownie starszych i/lub wadliwych egz. (które w ramach gwarancji wymieniane są na nowe - no chyba że ktoś je kupi(ł) w firmie "krzak") nie słyszałem o kłopotach z BC 900, a o kłopotach z BC 700 już wcale. Piszę o stanie obecnym a nie prehistorii. Znam osobiście najmniej 4 osoby, z BC 700 lub 900 kupionymi na przestrzeni (w przybliżeniu) ostatniego roku - zero zgłaszanych problemów, za to zdecydowane zadowolenie z użytkowania. 700 z softem 36, 900 z softem 33.

    5. BC 700 (zwłaszcza ta), i BC 900 są w tej chwili moim zdaniem najlepiej spisującymi się ładowarkami w swoich kategoriach cenowych. Przy cenie +- 90 zł za BC 700, w porównaniu do kiepskich procesorowych za 60-70 zł nie ma porównania. BC 900 wraz z pakietem dodanym (torba + redukcje na R14 i R20) też jest interesująca. Porównania też nie ma (tym razem z powodów technicznych) do "morderców aku" (opinia użytkowników, między innymi na p.r.f.c.) w postaci MW 8168 i 9168

    6. MH-C9000, której opis sobie właśnie przeczytałem, zapowiada się naprawdę wysoce interesująco i faktycznie może być udaną konstrukcją. Poczekamy aż pojawi się większa ilość wiarygodnych opinii na jej temat. W/g specyfikacji technicznych obiektywnie ma przewagę nad BC 700/900, wyższą cenę także.

    7. Gdyby nie to, że wolałbym by kto inny robił za królika doświadczalnego, i że mam inne wydatki, to wysoce prawdopodobnie bym ją nabył. Ale mam BC 900, z której jestem zadowolony, która mi konkursowo ładuje aku (mimo znanych mi ograniczeń w postaci tylko dwóch termistorów), więc.. nie mam ku temu uzasadnionego powodu.

    8. Panowie, co wy z tym ładowaniem aku AA/R6 w BC 700/900 @200 mA? Toż to ze skóry można wyskoczyć to raz, a dwa - ładowanie w tym trybie zostawia akumulatory niedoładowane. Stąd są te kłopoty z Sanyo 2500 (pomijając ich znaną tendencje do szybkiego samorozładowania), o których w tym wątku czytałem. Zastosowanie 200 mA do współczesnych ogniw AA o pojemnościach rzędu 2000+ mAh nie ma sensu, (markowe aku przewidują nawet ładowanie @2.5A, służę specyfikacjami), owszem do zreanimowania zabytkowych aku NiCD jest wręcz niezbędne. Sam znalazłem w szufladzie Sanyo Cadnice sprzed +-20 lat, gdzie zalecane jest (nadruk na niej) ładowanie przez 14-16 godzin @ 48 mA. I przy okazji przypominam że dokładność pomiaru stanu naładowania jest wyższa, im "ostrzej" traktowany jest aku.

    Osobiście jako "standard" dla większości AA/R6 uznaje 500 mA, dla lepszych ogniw renomowanych firm 700, aczkolwiek za dopuszczalne i wcale nie tak znowu szkodliwe uważam 1A. 1.5 i 1.8 (dostępne dla pary aku w BC 900) to już dla mnie absolutna ostateczność.

    Dla większości AAA, w związku z tym że ich realna pojemność zazwyczaj wynosi maks ok 800 mAh, 700 mA może już być "za dużo", ale 500 mA powinno być bezpieczne. 200 mA, no cóż, jak ktoś lubi długo czekać, to czemu nie?

    Jak nie wierzycie, to zobaczcie jaką pojemność ma to samo aku potraktowane trybem "charge-test" na 500/250 czy 700/350 oraz na 200/100 mA
    Ostatnio edytowane przez AbrahaM ; 05-10-2007 o 22:01
    Canon EOS 300D | Canon EF-S 17-85 IS | Manfrotto 479-4B | 234RC | PowerShot A95

  9. #99
    Volterko
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez niedźwiedź Zobacz posta
    mam ładowarkę IC 8800 kupioną na allegro w firmie Kollron Technik.
    I jest to bubel - zepsuła się po kilkunastu ładowaniach
    1. jak się ją poruszy to się resetuje wszystko
    2. 2 stanowiska nie działają
    3. niedoładowuje
    4. bardzo mocno przegrzewa
    5. wyświetlacz jest uszkodzony - nie wyświetla 1 elementu
    Ta ładowarka w środku to w zasadzie jeden układ scalony i jeżeli on pójdzie to przeważnie nic nie działa Większość typowych problemów z tą ładowarką to dość denerwujące drobiazgi (np. źle spasowany wyświetlacz, źle dokręcona płytka, źle dociśnięte termistory itp.) , które każda osoba mająca pojecie o elektronice może sama naprawić.

    Odp:
    1. Problemem prawdopodobnie jest gniazdo zasilające - wtyczka, brak dobrego kontaktu
    2. Rozkręć i sprawdź blaszki kontaktowe przycisków przy tych celach/stanowiskach

    3. Prawdopodobnie ładowarka źle wykrywa w twoich aku -dV, stąd problem - zmień aku lub po naładowaniu ponownie wciśnij "charge"

    4. Termistory w środku nie dotykają dobrze do metalowych blaszek - trzeba rozkręcić i poprawić.
    5. Najpewniej wyświetlacz jest ok tylko jest źle włożony (brak dobrego kontaktu z gumowym paskiem przewodzącym) lub źle dokręcona płytka - wystarczy rozkręcić i ponownie skręcić

    Ładowarka w środku wygląda tak: http://www.techmati.com/reviews/rs900/
    Ostatnio edytowane przez Volterko ; 07-10-2007 o 16:07

  10. #100
    yacek13
    Guest

    Domyślnie

    Witam
    Czy te akumulatorki sanyo eneloop są tylko 200 mAh bo szukam 2500 i nic

Strona 10 z 45 PierwszyPierwszy ... 8910111220 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •