Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Wątek: Jaka klisza najlepsza??

  1. #11
    Coś już napisał Awatar CASE
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    40
    Posty
    80

    Domyślnie

    Lampa do analoga nie musi być Canona, ja np. używam z powodzeniem Sunpaka i muszę przyznac, że jestem zaskoczony, jak pięknie rozkłada światło. Oczywiście jesli Sunpak to polecam wersję PZ, czyli z automatycznym zoomem I liczba przewodnia... ogólnie model musi mieć 4 na poczatku A klisze Fuji faktycznie niezłe, mają całkiem przyzwoite ziarno i kontrast przy wysokich czułościach. Czarno- białe to chyba AGFA APX 400 albo Ilford Delta 400. Tylko jes trzeba obrobić ręcznie, o labach zapomnij- chyba że masz pieniądze i czas zlecić to do ProfiLabu. Jeśli wpadło ci do głowy kupić tzw monochromy, czyli np. Konica Monochrome VX 400, to daj sobie spokój.... tragedia pod każdym względem. (Monochromy to czarno-białe wołane w C-41). A, no i na temat tych filmów to oczywiście moje zdanie, a nie żadne tam badania naukowe. A jeśli będziesz robić plener, to w przypadku w miarę dobrego oświetlenia polecam Fuji NPC (albo NPS) 160. Cudo. Tylko o kombinowaniu bracketingiem zapomnij, czułość mają zbliżoną do slajdu, czyli prawie zero EV.
    Canon jakiś tam, bo lubię
    Nie dla PS'a, mniejsze nie dla syfry.

    Moje www
    Zobacz mnie na GoldenLine...
    ...i na LinkedIn

  2. #12
    Początki nałogu Awatar AdrianP
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Leszno
    Posty
    462

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Łowca Zobacz posta
    OK dzięki Adrian za pomoc bede sie rozgladał za lampami ! I jeszcze jedno mowisz ze superia 400 spokojnie satrczy? a jaki bys obiektyw polecal to tego kita czy sigme?
    Z lampą (dobrą) powinno starczyć, ISO 800 to już za duże ziarno i za mały kontrast, zawsze możesz też niedoświetlić o 0.5EV i podciągnąć w labie (chociaż musisz pamiętać o lekkim spadku jakości i wzroście ziarna, ale w końcu lepsze ziarno od poruszenia). Do zdjęć w kościele mimo wszystko lepszy będzie KIT (lepszy, ale nie najlepszy), sigma za ciemna i za długa do kościoła, ona może się przydać na plenerku lub na dworze przed ślubem, kiedy chcesz uchwycić niepozowane klatki np. witających się gości.

    PS: I zabierz zawsze o 2 filmy za dużo niż przewidziałeś, nigdy nic nie wiadomo, ja raz musiałem po drodze z urzędu na wesele dokupywać nową kartę bo mi już nie starczyło na starej, a nie chciałem nic usuwać
    Canon EOS 20D/bg-e2/Nikon DK-21M, Tamron 28-75/2.8, Canon EF 50/1.8, Canon EF 70-200/4 L, Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6, Canon Speedlite 430EX, Sandisk Extreme III 2gb and 1gb, Kenko Teleplus 300 Pro DG 1.4x

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CASE Zobacz posta
    Lampa do analoga nie musi być Canona, ja np. używam z powodzeniem Sunpaka i muszę przyznac, że jestem zaskoczony, jak pięknie rozkłada światło. Oczywiście jesli Sunpak to polecam wersję PZ, czyli z automatycznym zoomem I liczba przewodnia... ogólnie model musi mieć 4 na poczatku A klisze Fuji faktycznie niezłe, mają całkiem przyzwoite
    A ja Sunpaków nie polecam - miałem kiedyś dawno temu PZ4000 i po kupnie 420 EX różnica była dramatyczna na korzyść Canona. Poza tym nie miał E-TTL'a (co było powodem notorycznie kiepskiej ekspozycji) i synchro z krótkimi czasami...

    Cytat Zamieszczone przez CASE Zobacz posta
    nie żadne tam badania naukowe. A jeśli będziesz robić plener, to w przypadku w miarę dobrego oświetlenia polecam Fuji NPC (albo NPS) 160. Cudo. Tylko o kombinowaniu bracketingiem zapomnij, czułość mają zbliżoną do slajdu, czyli prawie zero EV.
    A to ciekawa teoria. Najbardziej mnie interesuje te 0 EV - wyjaśnisz co miałeś na myśli ?
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  4. #14

    Domyślnie

    Tylko odnośnie filmów - nie będę oryginalny i polecę:
    FUJI Pro400H
    Kodak PORTRA 400NC,
    Kodak PORTRA 800 (jak nie masz lampy może być pomocny - ale się nie wypowiem na temat tego filmu bo nie używałem),
    Kodak ELITE COLOR 400 (bardziej nasycone kolory ale też się może podobać).

    Wszystkie filmy dostępne są na allegro (ja się nie zajmuję handlem więc to nie kryptoreklama ).
    Jeśli zdjęcia mają być później zeskanowane - to mogę polecić Kodak ELITE COLOR 400 - z mojego doświadczenia wynika, że ten Kodak nieco lepiej się sknuje niż wymieniony FUJI. Jak się skanują 2 pozostałe Kodaki tego nie wiem.
    Amatorsko: cyfrowo i analogowo

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar arturs
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    49
    Posty
    4 196

    Domyślnie

    Witam..

    A ja bym polecał do kościoła Fuji NPH400 i naświetlać na ISO320 ustawionym w aparacie - nawet z kita powinno być ok.. Zrobiłem eosem 300 na tym filmie sporo zdjęć, piękne kolory, powiększenia 30x45 bez problemu..

    Pozdr
    Artur
    5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Łowca Zobacz posta
    Jaką dobrać klisze(jakie ISO) aby zdjęcia byly bardzo dobre,chciałbym użyć kliszy kolorowej i czarno-białej? Jakim obiektywem robic kitem czy sigmą
    Cytat Zamieszczone przez Łowca Zobacz posta
    A co to znaczy liczba przewodnia ? czy inne lampy (inne niz firmy canon) sa kompatybilne z canonem >?
    Ale ... robiłeś już kiedyś jakieś zdjęcia?
    Próbowałeś może pewnych filmów, efekty na jednych Ci się bardziej podobały, na innych mniej?
    Rób na takich, które w podobnych warunkach zachowywały się według Ciebie dobrze. Nie eksperymentuj z nowymi, bo do każdego trzeba nieco wprawy.
    A jeśli już, to ja polecam xtra400 (tania, niezła) lub NPH400 (droższy, bardzo dobry, uwaga na niedoświetlenie! Raczej 320 niż 400, tym bardzej nie 800 - W ciemnym kościele, bez lampy - kłopot!)

    Jak nie uzywałeś lampy i nie wiesz jak działa - to też ślub raczej nie jest dobrym miejscem na naukę.

    Cytat Zamieszczone przez CASE Zobacz posta
    Lampa do analoga nie musi być Canona,
    Do żadnego aparatu lampa nie musi byc Canona (-:
    Cytat Zamieszczone przez CASE
    Czarno- białe to chyba AGFA APX 400 albo Ilford Delta 400.
    Chyba?
    Wymieniłeś dwa skrajnie różne filmy, tak jak byś tylko słyszał ich nazwy. APX400 jest obecnie praktycznie nie do dostania (zakończyli produkcję), Delta 400 to zaś skrajnie inny film jeśli chodzi o technologię. Pomiędzy jest mnóóóóóstwo innych. Do wyboru, do czarno-bieli.
    Cytat Zamieszczone przez CASE
    Jeśli wpadło ci do głowy kupić tzw monochromy, czyli np. Konica Monochrome VX 400, to daj sobie spokój.... tragedia pod każdym względem.
    Dla początkujących, jak najbardziej - tyle że nie Konica, ino Ilford XP2, ewentualnie Kodak Profoto BW.
    Nie masz racji odnośnie tego, że tragedia. Ja prywatnie ich nie lubię, ale to tylko dlatego, że nie mam kontroli podczas wywoływania.
    Fuji NPC (albo NPS) 160. Cudo. Tylko o kombinowaniu bracketingiem zapomnij, czułość mają zbliżoną do slajdu, czyli prawie zero EV.
    O, wreszcie chociaż pół zdania z sensem. Pół, bo fragmentu po przecinku (o czułości) nie rozumiem zupełnie.
    NPS ma duży zakres naświetleń, bez problemu w ostrym słońcu mieści zarówno biel sukni jak i czarny garnitur.
    Spokojnie o +- 0,5EV można się pomylic, tragedii nie będzie.

  7. #17
    Łowca
    Guest

    Domyślnie

    Dzięki chłopaki za dobre porady :-P do wesela jeszcze troche pozostało wiec moze mi sie uda zebrac troche kasiorki na lampe przez ten okres bede wyprobowywał klisze polecone przez was bo wiecie chciałbym wypaść jak najlepiej i nie zawieść siostry

    [QUOTE=minek;247899]Ale ... robiłeś już kiedyś jakieś zdjęcia?
    Próbowałeś może pewnych filmów, efekty na jednych Ci się bardziej podobały, na innych mniej?
    Rób na takich, które w podobnych warunkach zachowywały się według Ciebie dobrze.
    Zdjęc juz troche napstrykałem robilem juz na jednym weselu zdjecia ale zabardzo mi to nie wyszlo bo bylem wtedy laikiem co do fotografi robilem tak z wlasnej checi dla samego siebie. powodem bylo male ISO :/ i moze brak lampy. Dlatego sie teraz chcialem dowiedziec i powaznie sie do tego przygotowac.

  8. #18
    Coś już napisał Awatar CASE
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    40
    Posty
    80

    Domyślnie

    re minek: Jeśli chodzi o Agfę i Ilforda, to są dwie różne technologie, ale jednoczesnie to sa dwa dobre filmy DOŚĆ wysokoczułe A jeśli chodzi o monochrom, to widać miałeś dobry lab, bo jak dla mnie to ani nie szło ręcznie z tego odbitek zrobić, a zlecone w labie wychodziły albo zielone albo sepiowate, a o kontraście można było zapomnieć. P0odobnie z ProFoto czy Academy 100. Jeśli chodzi o czułość NPC, to właśnie na takiej robiłem (160 ASA) i wiem, ze efekty są świetne. A jeśli chodzi o jego pojemność tonalną, to ze dwa razy z ciekawości pociągnąłem o te 0,5 EV na + i - i efekty nie były najlepsze, lepiej naświetlac na 0. Canon powinien sobie poradzić, jedną rzecz która ma dobrą ,to światłomierz
    Canon jakiś tam, bo lubię
    Nie dla PS'a, mniejsze nie dla syfry.

    Moje www
    Zobacz mnie na GoldenLine...
    ...i na LinkedIn

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CASE Zobacz posta
    re minek: Jeśli chodzi o Agfę i Ilforda, to są dwie różne technologie, ale jednoczesnie to sa dwa dobre filmy DOŚĆ wysokoczułe
    Ilford delta - tak.
    APX400 - tu bym się spierał, ale to moje prywatne zdanie (nie podoba mi się, w odróżnieniu od APX100), poza tym o nieboszczykach nie mówmy źle

    A jeśli chodzi o monochrom, to widać miałeś dobry lab, bo jak dla mnie to ani nie szło ręcznie z tego odbitek zrobić, a zlecone w labie wychodziły albo zielone albo sepiowate, a o kontraście można było
    zapomnieć.
    Profoto zrobiłem dwa, kopiowały się na papierze zmiennogradacyjnym bardzo ładnie, równieź świetnie się skanowały.
    Jak pisałem - nie uzywam, bo BW robię sam, srebrowe.
    Ale moi znajomi używają (xp2 głównie) i bardzo sobie chwalą, i widziałem efekty i też im to chwalę (-:
    P0odobnie z ProFoto czy Academy 100.
    Tu coś znowu meszasz, profoto jest C41, academy - sreberko, to raz. Dwa, to academy chyba również umarło. I po trzecie - academy jest 200 nie 100 (a pchać się dawąlo i na 3200 i jako film wesoły, rozrywkowy bardzo go lubiłem)

    Jeśli chodzi o czułość NPC, to właśnie na takiej robiłem (160 ASA) i wiem, ze efekty są świetne. A jeśli chodzi o jego pojemność tonalną, to ze dwa razy z ciekawości pociągnąłem o te 0,5 EV na + i - i efekty nie były najlepsze, lepiej naświetlac na 0. Canon powinien sobie poradzić, jedną rzecz która ma dobrą ,to światłomierz
    Nie mówię o czułości i forsowaniu, tylko o rozpiętości tonalnej, a co za tym idzie - zapasie ekspozycji. Przy niezbyt kontrastowej scenie, kosztem kolorów i ew. późniejszej obróbki, można się nieco pomylić (mimo, iż to film z górnej półki i kolorki mogą się nieco rozjechać).
    Odbitki w labie mam z przeterminowanego NPS bardzo dobre, skany własne - jeszcze lepsze.

  10. #20
    Coś już napisał Awatar CASE
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    40
    Posty
    80

    Domyślnie

    "Tu coś znowu meszasz, profoto jest C41, academy - sreberko, to raz. Dwa, to academy chyba również umarło. I po trzecie - academy jest 200 nie 100 (a pchać się dawąlo i na 3200 i jako film wesoły, rozrywkowy bardzo go lubiłem)"

    Tu masz rację nie powinienem pisać po pijaku :]

    Monochromów ja też nie używam, użyłem kilka razy, dziękuję, postoję
    Canon jakiś tam, bo lubię
    Nie dla PS'a, mniejsze nie dla syfry.

    Moje www
    Zobacz mnie na GoldenLine...
    ...i na LinkedIn

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •