Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 33

Wątek: Jaka przesłona do fotografowania architektury???

  1. #1
    Początki nałogu Awatar Fakungio
    Dołączył
    May 2006
    Wiek
    49
    Posty
    297

    Domyślnie Jaka przesłona do fotografowania architektury???

    Witam.

    Zastanawiam się jaką przesłonę ustawiać jak fotografuję np. budynek??

    F11 może F5.6...

    Oczywiście zakładam, że czasy są odpowiednio dobrane.

    Pozdrawiam.
    Canon 50D + EF 24-105 f/4 L+ Sigma 50mm 1.4 EX DG

  2. #2
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Wawa
    Posty
    48

    Domyślnie

    Kitem - F8.
    Canon 30D | obiektyw do KITu | Praktica MTL5 | Zenit 12XP

  3. #3
    Uzależniony Awatar Silent Planet
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Poznań / tu nie ma plenerów CB
    Posty
    832

    Domyślnie

    Odpowiednią, by uzyskać wymaganą głębię ostrości.
    EOS is SILENCE
    "Enjoy the silence."
    ---
    Wróciłem...!
    analog & digital / black & white / calm & easy...

  4. #4
    theremin
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Silent Planet Zobacz posta
    Odpowiednią, by uzyskać wymaganą głębię ostrości.
    ... i w ten sposób dostałeś odpowiedź na tak postawione pytanie...

  5. #5
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    To zależy od ogniskowej. Na ekstremalnie szerokich kątach to nawet przysłona f/2 wystarczy żeby wszystko wyszło ostre.
    Poszukaj pod hasłem "odległość hiperfokalna"
    i zajrzyj tutaj na obrazek na dole, przy okazji wyliczysz sobie dla ogniskowych swojego obiektywu.

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar McKane
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    46
    Posty
    2 015

    Domyślnie

    Za Silent Planet .. taka zeby GO byla odpowiednia.
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

    Najnowsze fotografie cegiel znajdziesz w mojej galerii http://canon-board.info//showthread.php?t=11296

  7. #7
    Początki nałogu Awatar Fakungio
    Dołączył
    May 2006
    Wiek
    49
    Posty
    297

    Domyślnie

    MMM!!! Ten kalkulator jest doskonały!!!!

    To jest fachowa porada!!!

    PS. Co do głebi ostrości...Panowie!!!! A jak robię samą ścianę budynku "na wprost" to jak tu mówić o głębi ostrości???

    Aż takim Zielonym groszkiem to ja nie jestem
    Canon 50D + EF 24-105 f/4 L+ Sigma 50mm 1.4 EX DG

  8. #8
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Wawa
    Posty
    48

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fakungio Zobacz posta
    A jak robię samą ścianę budynku "na wprost" to jak tu mówić o głębi ostrości???
    Stąd moja konkretna odpowiedź. W przypadku kita trzeba brać poprawkę na wady optyki tego pięknego obiektywu wychodzące zarówno przy dużej jak i małej przysłonie; "środek" jest najlepszy. W fotografii architektury chcesz chyba najczęściej mieć dużą głębię ostrości - dlatego proponuję F/8. A sprawdzić musisz sam.
    Canon 30D | obiektyw do KITu | Praktica MTL5 | Zenit 12XP

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar McKane
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    46
    Posty
    2 015

    Domyślnie

    Ooo o scianach na wprost to ja moge sie wypowiedziec bo mam duze doswiadczenie Po pierwsze nie badz naiwny ? Tunelem 350D bez siatki architektonicznej i z wszechogarniajaca ciemnoscia jestes w stanie okreslic czy nie odchylasz osi od poziomu/pionu w stosunku do sciany ??? Gratuluje oczu robocopa

    Z kitem sciany na wprost fotografuje sie tak do 35 mm. Potem nieco mydli. Przyslona f8-f11 bo wtedy rogi sa akceptowalne i da sie je bez bolu podciagnac w PS. Wazne zeby zachowac pewna ustalona kolejnosc ... najpierw zdjecie na f8 raw oczywiscie. Potem wywolanie bez ostrzenia. Nastepnie cos co koryguje dystorsje (bardzo wazne bo dystorsja tego obiektywu jest tragiczna)... moze byc PTlens i na koniec ostrzenie i ostateczna obrobka.

    Fotografowanie scian bedac wewnatrz pomieszczenia jest duzo gorsze bo kit strasznie zle pracuje pod swiatlo. Duzy kontrast pomiedzy jasnym oknem i ciemna sciana powoduje ze wszedzie jest mleko, aberracje i czlowiek ma ochote wywalic aparat przez okno. Dobrze w takiej sytuacji mocno przymknac przyslone i pracowac lampami blyskowymi i miec oslone. Albo czekac na zmiane oswietlenia na zewnatrz. Boczne okna mozna przyslaniac polowkami cokina.

    To tak po krotce ... pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez McKane ; 23-11-2006 o 22:59
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

    Najnowsze fotografie cegiel znajdziesz w mojej galerii http://canon-board.info//showthread.php?t=11296

  10. #10
    Początki nałogu Awatar Fakungio
    Dołączył
    May 2006
    Wiek
    49
    Posty
    297

    Domyślnie

    Fotograffik.

    Dziękuję za cenną podpowiedź. Tak wiem o wadach tego objektywu..szkoda, że są takie różnice w ostrości przy różnych przesłonach..no ale co zrobić

    Kiedyś pewnie zakupię jak żona będzie spała Jakieś dobre szkło..chociażby Tamrona ze stałym światłem 2.8

    Wkurza mnie też ta dystorsja beczkowa przy szerokim kącie..ale może to tak musi być ogólnie w szerokim kącie?


    Pozdrawiam
    Canon 50D + EF 24-105 f/4 L+ Sigma 50mm 1.4 EX DG

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •