Witam.
Zastanawiam się jaką przesłonę ustawiać jak fotografuję np. budynek??
F11 może F5.6...
Oczywiście zakładam, że czasy są odpowiednio dobrane.
Pozdrawiam.
Witam.
Zastanawiam się jaką przesłonę ustawiać jak fotografuję np. budynek??
F11 może F5.6...
Oczywiście zakładam, że czasy są odpowiednio dobrane.
Pozdrawiam.
Canon 50D + EF 24-105 f/4 L+ Sigma 50mm 1.4 EX DG
Kitem - F8.
Canon 30D | obiektyw do KITu | Praktica MTL5 | Zenit 12XP
Odpowiednią, by uzyskać wymaganą głębię ostrości.
EOS is SILENCE
"Enjoy the silence."
---
Wróciłem...!
analog & digital / black & white / calm & easy...
Za Silent Planet .. taka zeby GO byla odpowiednia.
http://www.bykom-stop.avx.pl/
Najnowsze fotografie cegiel znajdziesz w mojej galerii http://canon-board.info//showthread.php?t=11296
MMM!!! Ten kalkulator jest doskonały!!!!
To jest fachowa porada!!!
PS. Co do głebi ostrości...Panowie!!!! A jak robię samą ścianę budynku "na wprost" to jak tu mówić o głębi ostrości???
Aż takim Zielonym groszkiem to ja nie jestem
Canon 50D + EF 24-105 f/4 L+ Sigma 50mm 1.4 EX DG
Stąd moja konkretna odpowiedź. W przypadku kita trzeba brać poprawkę na wady optyki tego pięknego obiektywuwychodzące zarówno przy dużej jak i małej przysłonie; "środek" jest najlepszy. W fotografii architektury chcesz chyba najczęściej mieć dużą głębię ostrości - dlatego proponuję F/8. A sprawdzić musisz sam.
Canon 30D | obiektyw do KITu | Praktica MTL5 | Zenit 12XP
Ooo o scianach na wprost to ja moge sie wypowiedziec bo mam duze doswiadczeniePo pierwsze nie badz naiwny ? Tunelem 350D bez siatki architektonicznej i z wszechogarniajaca ciemnoscia jestes w stanie okreslic czy nie odchylasz osi od poziomu/pionu w stosunku do sciany ??? Gratuluje oczu robocopa
Z kitem sciany na wprost fotografuje sie tak do 35 mm. Potem nieco mydli. Przyslona f8-f11 bo wtedy rogi sa akceptowalne i da sie je bez bolu podciagnac w PS. Wazne zeby zachowac pewna ustalona kolejnosc ... najpierw zdjecie na f8 raw oczywiscie. Potem wywolanie bez ostrzenia. Nastepnie cos co koryguje dystorsje (bardzo wazne bo dystorsja tego obiektywu jest tragiczna)... moze byc PTlens i na koniec ostrzenie i ostateczna obrobka.
Fotografowanie scian bedac wewnatrz pomieszczenia jest duzo gorsze bo kit strasznie zle pracuje pod swiatlo. Duzy kontrast pomiedzy jasnym oknem i ciemna sciana powoduje ze wszedzie jest mleko, aberracje i czlowiek ma ochote wywalic aparat przez okno. Dobrze w takiej sytuacji mocno przymknac przyslone i pracowac lampami blyskowymi i miec oslone. Albo czekac na zmiane oswietlenia na zewnatrz. Boczne okna mozna przyslaniac polowkami cokina.
To tak po krotce ... pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez McKane ; 23-11-2006 o 22:59
http://www.bykom-stop.avx.pl/
Najnowsze fotografie cegiel znajdziesz w mojej galerii http://canon-board.info//showthread.php?t=11296
Fotograffik.
Dziękuję za cenną podpowiedź. Tak wiem o wadach tego objektywu..szkoda, że są takie różnice w ostrości przy różnych przesłonach..no ale co zrobić
Kiedyś pewnie zakupię jak żona będzie spałaJakieś dobre szkło..chociażby Tamrona ze stałym światłem 2.8
Wkurza mnie też ta dystorsja beczkowa przy szerokim kącie..ale może to tak musi być ogólnie w szerokim kącie?
Pozdrawiam
Canon 50D + EF 24-105 f/4 L+ Sigma 50mm 1.4 EX DG