http://edytor.net/ - tam sie zakrec, obsluguja sporo gazet
http://edytor.net/ - tam sie zakrec, obsluguja sporo gazet
30D, C 17-40 f4 L, 50 f1.8, 70-200 f4 L, 430 ex, oraz -=iii=<)
CZYTAĆ I PAMIĘTAĆ !!!!
A od kiedy to gazety przejmują się jakością zdjęcia? Przynajmniej z mojego doświadczenia wiem że wszystko idzie po znajomości. Biorą zdjęcia od swoich kompaktowców.
Odemnie Gazeta Krakowska wzieła jedno jedyne zdjęcie z "imprezy" we Wrocławiu - i to niezbyt wybitne - wysłałem im wiele lepszych.
Żeby było mało to zdjęcie podpisali innym nazwiskiem.![]()
Canon G10, WP-DC28, :grin: 5d mkIII:grin: 5d mkI 17-40L 24LII 35L 85LII 580II
nie pokaze bo jak sie okazalo goscie jeszcze nie maja zakupionych "zbroi" i musze poczekac do marcaa sekcja jest rzeszowska - nowo powstajaca
to co piszesz to niestety prawda. chociaz nie dziwie sie tez, bo goscie pracowali zeby dostac sie do redakcji i teraz nie chca zeby im odbierac chleb od ust. to jest wlasnie taka polityka redakchjna i dotycza ona tez dziennikarzy piszacych. a jezeli chodzi o jakosc zdjec czyli w duzej mierze sprzetu, to nie zarabia sie tam az tyle zeby pozwolic sobie na caly nowy sprzet. w redakcji w ktorej krecilem sie chwile byl jeden nikon d 70 z 3 letnim stazem, kitem, stalka 20mm i tele 80-200 plus sb-800, a drugi foto mial 10d, 17-40 i tele w naprawie.
i z tego co wiem to z prawem prasowym i autorskim roznie to bywa ale podobno agora podchodzi do tego bardzo powaznie.
Ostatnio edytowane przez schabu ; 24-11-2006 o 16:21
no wlasnie nie wiem, bo jakos nigdy nie obcowalem z tym tematem. Sadzilem ze, zeby byc fotoreporterem trzeba reprezentowac jakis przezwoity poziom a nei tylko trzaskac seriami. Oczywiscie sa przypadki, ze strzelanie seria jest konieczne ale wg mnie dobranie odpowiedniego kadru i ciekawe ujecie jest o niebo wazniejsze niz klepniecie fotki "z partyzanta" bo akurat redakcja chce zdjecie z konkretnej imprezy. Nie siedze w swiecie fotoreporterow prasowych wiec nei wiem jakie sa realia. Byc moze moje wyobrazenia sa nieco wyimaginowane i dalekie od rzeczywiscosci...
pzd(sl)r,
Łukasz Chyrek
canonowe puszki cyfrowe, szkła normalne, L'ki , stałki, filtry... i statyw też, wielka torba, plecak, speedlite'y, jakies zmiękczacze światła... no i jeszcze ściereczkę, pędzelek i wielką gruchę z apteki mam...
Mój fotoblog www.chyrek.com.pl
Niekoniecznie
Przykład jednej i tej samej imprezy - mianowicie 11 listopada w Tarnowie:
"Fotoreporter" Gazety Krakowskiej z doskoku:
http://www.timi.pl/index.php?option=.../20061111_001/
^^ Zrzucona CAŁA karta z aparatu srednio setka zdjęćKażda galeria tak wygląda - prawie jak klip filmowy
Poniżej dla porównania fotki:
Moje (zrobiłem tylko kilka bo testowałem nowa 70-200/2.8):
http://www.tarnow.pl/galeria/galeria_908/index.php
Fotki Topola (PAP)
http://www.tarnow.pl/galeria/galeria_905/index.php
Moje + kolegi nikoniarza
http://www.tarnow.net.pl/index.php?p...domosc&id=4597
Takie czasy - ze w gazecie potrafią ukazywac sie fotki osoby kompletnie na fotografi sie nie znającej (sprzet Olek c750) a ja przez rok ze sprzetem jak w stopce i calkiem fajnymi (nie mnie to oceniac) zdjeciami nie chcieli.
Może to też dlatego że 5zł za zdjęcie to dla mnie obraza![]()
Canon G10, WP-DC28, :grin: 5d mkIII:grin: 5d mkI 17-40L 24LII 35L 85LII 580II
Z reporterami gazetowymi jest tak, że oni o każdej porze dnia muszą być gotowi-niemal śpią z aparatem pod poduszką. Mają tak wiele tematów do wypstrykania, że nie zawsze wszystkie zdjęcia są na równym, świetnym poziomie. Fotoreporter zerwany nawet o 12 w nocy, już godzinę później powinien być gotowy do wyjazdu np. na jakąś wojnę. Za to należy im się szacuneczek. Szacunek dlatego, ze się dostali. A dostali się raczej nie ot tak sobie, tylko dlatego, że byli najlepsi. Pozatym po co gazeta ma płacić fotografowi, a potem dodatkowo komuś innemu za zdjęcia? Wychodzi dwa razy drożej.
Tak jest w dużych gazetach, chociażby Wyborczej. Natomiast co do lokalnych, to ech... Tu jest problem, bo jakość zdjęć nie raz jest tragiczna w nich, a zdjęć od nikogo z zewnątrz nie chcą przyjąć... Tego już wytłumaczyć nie potrafię
No i zbiera się chmura. Czarna. Canon/Velbon DF 50/Svierdlovsk 4/Lubitel 166B/Ami 66/Zorka 5
Mówcie, bo kiedyś będę robił takie zdjęcia i takie, i takie, i takie, i takie, a to wszystko tylko kwestia czasu, bo póki co robię takie zdjęcia.
Zaczątek portfolio: link
To miała być metaforaPamiętam, jak znajomy fotograf, zanim wyjechał do Libanu przez miesiąc wizę musiał załatwiać.
No i zbiera się chmura. Czarna. Canon/Velbon DF 50/Svierdlovsk 4/Lubitel 166B/Ami 66/Zorka 5
Mówcie, bo kiedyś będę robił takie zdjęcia i takie, i takie, i takie, i takie, a to wszystko tylko kwestia czasu, bo póki co robię takie zdjęcia.
Zaczątek portfolio: link