Po co 17-40 w takim razie? Nie podepniesz go ani razu znając życie. 4.0 to już cholernie ciemno...
Chyba że faktycznie będziesz miał superową salę iso100 5.6 1/200
No albo lampa na wprost i jazda po oczkach...
micles -> dzięki za wrzutę. Kawał dobrej roboty, super zdjęcia. Arsenał do 50D masz świetny (czyt. też chciałbym się już takiego dorobić). Robiłeś na dwie puchy? bo w EXIFie widziałem też 40D.
Masz jakąś lampkę? bo czasami aż chciałoby się tam zobaczyć lekki błysk dopalający do zastanego światła (np. z odbłyśnika).
Za tydzień będę robił (dla przyjaciela) studniówkę z 50D, Tamim 17-50 i 580EX II, mam nadzieję, że wyjdzie coś z tego. Mam jeszcze (z używalnych zakresów ogniskowych na taką imprezę) 135mm, ale raczej się nie przyda, chyba, że przysnajperzy się gdzieś z dalszej odległości50mm 1,8 (M42) może się przydać gdzieś do (artystycznych
) zdjęć dekoracji itp. Najbardziej boję się poloneza, pewnie będzie ciemno a światła nie będzie jak odbić...
EDIT: I zapomniałbym! co to za piękna niewiasta z Lką? :>
5D3, 6D, 50D, S14/2,8, 17-40/4L, 24/1.4IIL, S50/1.4EX, 85/1.8, 100L macro, 135/2L, 70-200/2.8L, 100-400L
Zdjęcia takie se, uważam, że mogłem się bardziej postarać. Dużo niedoświetlonych, poruszonych, nieostrych...
35L pożyczone :P
Robiliśmy studniówkę we dwoje (ta niewiasta to ze mną była i uzupełniała materiał z wieżyczki usytuowanej na widowni ;P), ja 50d i 350d jako wieszak do szkieł, Ola 40d i 450d. Ja z 11-16, 35L, 70-200, Ola 28 1.8 i 70-200. Oboje po jednej 580II. Osobiście nie używałem (poza wyzwalaniem Quantuuma przez fotocelę przy tych zdjęciach parowych). Lampy nie było o co odbić (czarny sufit jakieś 15m nad głową, efekty światła błyskowego było widać dopiero na iso 1600 2.2 i lampie na 1/1 105mm, ale i tak brzydko to wyglądało)
Dłuższe ogniskowe przydały mi się jedynie do przedstawienia. Postanowiłem nie pożyczać od (innej niż Ola :P) znajomej 50 1.4, bo stwierdziłem, że jej nie użyję. Miałem rację. Reszta fot 35tką.
Taka ciekawostka.
Canon 85mm 1.8 canon 40d iso 3200 - reszta w exifie. Sam nie wierzylem że da się osiągnąć na takim iso (przy dobrze naświetlonej scenerii) takie szumy! w szoku. Czysty jpg z puchy - nic nie tykane.
Ech szczęściarze. Chciałbym mieć takie warunki jak wy. Zaliczyłem cztery studniowki i każda w tym samym lokalu. Czerwone ściany i sufit w efekcie czego palenie od sufitu daje czerwony, trudny do skorygowania zafarb. Ujdzie tylko paląc lampą na wprost.
A na parkiecie bez lampy przy ISO 3200 i przesłonie 1.8 czasy rzędu 1/8-1/20. 1/60 tylko jak poszczęści się z migającym światłem. Od sufitu nie da się odbić do nad parkietem jest wysoko i do tego czarny.
w firmie w której pracuję bierzemy 700zł za studniówkę.
fotograf jest do ok 1.00.
fotografia obejmuje-
-ok 400, 600 fotek- obrobionych w progr. graf.
- zdjęcia grupowe
- zdjęcia z zabawy
- jakieś portretówki