Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Canon - gwarancja na 2 lata.

  1. #1
    likimar
    Guest

    Angry Canon - gwarancja na 2 lata.

    Witajcie forumowicze :-)

    Chciałem sobie kupić nowego Canonka 400D na normalnych "ludzkich" (unijnych) zasadach i otrzymać 2 letnią gwarancję.
    Irytuje mnie fakt, że Canon Polska normalnie robi Nas - użytkowników firmowanego prze nich sprzętu w przysłowiowego "wała" dając tylko roczną gwarancję. Ciekaw jestem co na to Canon Europe? Przecież Canon Polska to zwykła spółka z. o.o. czyli polska firma.
    Co myślicie o tym żeby zrobić taki wątek w którym:

    1. Wszyscy posiadacze sprzętu Canona nabytego po wejściu Polski do Unii na który jeszcze powinien być 2-gi rok gwarancji umieściliby swoje wpisy z np. typem sprzętu, numerem seryjnym i datą zakupu.

    2. Wysłać list/maila do Canon Polska i Canon Europe czy do kogokolwiek z kim polska spółka z. o.o firmująca Canona podpisała umowę na dystrybucję sprzętu w Polsce z informacją iż Canon Polska łamie unijne przepisy nie dając 2-letniej gwarancji.

    Może wtedy Canon Polska szybciej podejmie decyzję o zmianie polityki gwarancyjnej na zgodną z przepisami unijnymi? Ja na miejscu dystrybutora europejskiego szybciutko bym kazał Canon Polska (o ile Canon Polska bierze od nich sprzęt) zmienić warunki gwarancyjne i nie robić „obciachu” – a jak nie to na pewno znajdzie się 10 innych spółek na miejsce obecnej chcących podpisać umowę na firmowanie i dystrybucję sprzętu Canona w Polsce.

    No cóż... tydzień mi się zaczął nie najlepiej więc jestem w wojowniczym nastroju...


    Pozdrawiam wszystkich,

    Likimar

  2. #2

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez likimar Zobacz posta
    Witajcie forumowicze :-)

    Chciałem sobie kupić nowego Canonka 400D na normalnych "ludzkich" (unijnych) zasadach i otrzymać 2 letnią gwarancję.
    Irytuje mnie fakt, że Canon Polska normalnie robi Nas - użytkowników firmowanego prze nich sprzętu w przysłowiowego "wała" dając tylko roczną gwarancję. Ciekaw jestem co na to Canon Europe? Przecież Canon Polska to zwykła spółka z. o.o. czyli polska firma.
    Co myślicie o tym żeby zrobić taki wątek w którym:

    1. Wszyscy posiadacze sprzętu Canona nabytego po wejściu Polski do Unii na który jeszcze powinien być 2-gi rok gwarancji umieściliby swoje wpisy z np. typem sprzętu, numerem seryjnym i datą zakupu.

    2. Wysłać list/maila do Canon Polska i Canon Europe czy do kogokolwiek z kim polska spółka z. o.o firmująca Canona podpisała umowę na dystrybucję sprzętu w Polsce z informacją iż Canon Polska łamie unijne przepisy nie dając 2-letniej gwarancji.

    Może wtedy Canon Polska szybciej podejmie decyzję o zmianie polityki gwarancyjnej na zgodną z przepisami unijnymi? Ja na miejscu dystrybutora europejskiego szybciutko bym kazał Canon Polska (o ile Canon Polska bierze od nich sprzęt) zmienić warunki gwarancyjne i nie robić „obciachu” – a jak nie to na pewno znajdzie się 10 innych spółek na miejsce obecnej chcących podpisać umowę na firmowanie i dystrybucję sprzętu Canona w Polsce.

    No cóż... tydzień mi się zaczął nie najlepiej więc jestem w wojowniczym nastroju...


    Pozdrawiam wszystkich,

    Likimar
    Najpierw to warto by było sprawdzić, czy nie podniosą cen na sprzęt po wydłużeniu gwarancji...A potem huzia na Józia, ale numery seryjne to wtedy już będą najmniej ważne. Jak się sporo ludzi dopisze do tego wątku to wystarczy Canonowi podać do niego link i wysłać oficjalnie z prywatnych skrzynek kilka e-maili na niego kierujących. Jak będą chcieli to się domyślą o co chodzi, a jak nie to i tak nic nie wskóramy poza zrzuceniem żółci z wątroby, ale to też już coś

  3. #3
    likimar
    Guest

    Domyślnie

    Myślę że cen nie mogą podnieść bo jak podniosą to się znajdzie wielkie mnóstwo firm sprzedających sprzęt z Niemiec po tańszej cenie :-D - a sprzęt ten będzie można serwisować przez 2 lata w Polsce, bez potrzeby wysyłki sprzętu na własny koszt za granicę.

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar Jac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    W-wa/Bielany
    Posty
    4 813

    Domyślnie

    zglos sprawe do federacji konsumentow - mysle ze cos poradza ;-)

  5. #5
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Oct 2006
    Posty
    49

    Domyślnie

    Canon w Polsce jak i w całej Europie ma takie same (europejskie) gwarancje.
    Zasady są takie że Canon gwarantuje 1 rok, a drugi rok to już klient musi się postarać żeby producentowi udowodnić że się zepsuło z winy wady fabrycznej - ekspertyza serwisu i koszty z tym związane....
    Zenit TTL :-D

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2005
    Wiek
    55
    Posty
    2 320

    Domyślnie

    Dokładniej to chodzi o niezgodność towaru z umową...

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar Mac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Gdańsk/Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    2 063

    Domyślnie

    Dwa lata gwarancji owszem ale na dobra powszechnego użytku i samochody. Czy aparat fotograficzny jest dobrem powszechnego użytku? Nie wiem.
    Sposród innych producentów tylko Olympus daje dwa lata gwarancji, chyba że pojawił się ktoś jeszcze.
    EOS 5D/BG-E4, EOS-300V, EF 16-35/2.8L | EF 24-105/4L IS | EF 70-200/2.8L| EF 100-400/4.5-5.6L IS | EF 15/2.8 Fisheye | EF 35/1.4L | EF 135/2L| EF 100/2.8L IS Macro | EF MP-E 65/2.8 Macro | Lensbaby Composer | 580 EX II | MR-14EX | PowerShot SX1 IS, Gitzo 1540, 682B
    Onanizm sprzętowy NIE, dobra jakość TAK.

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    1 370

    Domyślnie

    Kupilem 350 w UK. Gwarancja byla roczna za dodatkowe 60 funciakow kupilem rozszerzenie do 3 lat czyli mam 3years accidental damege and cover plan. Zrobilem tylko dlatego ze czaem szwagier robi zdjecia a jemu wszystko leci z rak. Teraz czuje sie spokojnie jak sie rozwali aparat to spie spokojnie

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •