Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 39

Wątek: f/2.8 czy f/4 IS

  1. #1
    Coś już napisał Awatar Jacek Kidoń
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    67
    Posty
    86

    Domyślnie f/2.8 czy f/4 IS


    Wiadomo, że prawidłowo naświetlone i nie poruszone zdjęcie wykonane z ręki jest wypadkową światła, czułości matrycy i odpowiedniego, krótkiego czasu. W tych samych warunkach światła i podobnego iso krótszy czas uzyskamy w jaśniejszym szkle, ale stabilność obrazu i to podobną przy 3 a nawet 4 krokach ekspozycji zapewnia nam IS. Obiektyw lżejszy, mniej męczący. Skąd ten pęd za 2.8. Czy w praktyce ta różnica z f/4 jest tak znaczna, że jest istotniejsza niż IS. Okresowo w trakcie wakacyjnych wypraw robię dużo zdjęć w kościołach, pałacach, muzeach. Często brakuje zastanego światła, a lampy włączyć nie wolno i nie wypada. Jak widzicie zalety jednego i drugiego rozwiązania przy takim zastosowaniu. Myślę o 70-200 w w/w wersjach. Osobiście skłaniam się za f/4 L IS, bo to jeśli różnica to nie aż taka, mniejszy i lżejszy, a IS aż 4krokowy. Bardzo proszę o opinię, zwłaszcza użytkowników, choć nie wiem, czy f/4 L IS ktoś już ma.
    5DmkIII + 350D + Canon 70-200 F4LIS + Canon 24-70 f/2.8 + EFS 18-55 kit,Tamron 28-75 2.8 + 580 EX II + velbon sherpa i mnóstwo chęci i planów.

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    3 608

    Domyślnie

    Domyślam się, że z lepszymi korpusami (ale nie 350D) AF działa szybciej i precyzyjniej, gdy szkło jest jaśniejsze. To jedna z różnic, choć nie zawsze istotna.

  3. #3
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Oct 2006
    Posty
    49

    Domyślnie

    Z tego co wiem, to w wersji z IS dochodzi kilka dodatkowych ruchomych soczewek, które jednak pogarszają parametry optyczne obiektywu.
    Poza tym oczywiście róznica w cenie....
    Zenit TTL :-D

  4. #4
    Początki nałogu Awatar yogi-bear
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    37
    Posty
    366

    Domyślnie

    Wszystko fajnie, ale są sytuacje kiedy IS Ci nie pomoże. Dla scen dynamicznych w słabych warunkach oświetleniowych potrzebujesz jasnego szkła -> szybszej migawki.

  5. #5
    jacekK
    Guest

    Domyślnie

    mysle ze jest kilka roznic o ktorych nei wspomniales
    po pierwsze IS nie zastapi ci mniejszej glebi ktora moze byc dla jednych niepotrzebna - "Okresowo w trakcie wakacyjnych wypraw robię dużo zdjęć w kościołach, pałacach, muzeach.", a dla jednych moze byc kryterium wyboru
    nie wiem jak dokladnie jest w twoim przypadku

    co do roznicy w dokladnosci af, mysle ze wcale jej nie ma(jezeli jest to drobna) i obydwa obiektywy nie beda mialy z tym problemu

    jest jeszcze jedna rzec, IS zastepuje wieksza ilosc swiatla w statycznych ujeciach jednak nie przedluzy czasu w celu zmniejszenia rozmycia np kogos biegnacego (apropo glupoty na reklamach panasonica) [edit: yogi-bear juz wspomnial]

    szczerze mowiac ja wzialbym swiatlo 2.8 i odpuscial sobie IS momio ze to bardzo przydatny bajer, jednak wszystko zalezy od tego co fotografujesz,
    wiec mysle ze w twoim przypadku sensownym wyborem bedzie ta nowa L-ka z stabilizatorem

    jest jeszcze jedna rzecz, nie orientuje sie dokladnie jaka jest jakosc tego nowego lensa oraz jak wypada w porownaniu z wersja 2.8

  6. #6
    Coś już napisał Awatar Jacek Kidoń
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    67
    Posty
    86

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacekK Zobacz posta
    IS zastepuje wieksza ilosc swiatla w statycznych ujeciach jednak nie przedluzy czasu w celu zmniejszenia rozmycia np kogos biegnacego (apropo glupoty na reklamach panasonica) [edit: yogi-bear juz wspomnial]
    Otóż to. Ograniczenie światła w moim przypadku dotyczy ujęć statycznych. Wnętrza, architektura nocą, a nie koncerty, mecze czy wyścigi.
    5DmkIII + 350D + Canon 70-200 F4LIS + Canon 24-70 f/2.8 + EFS 18-55 kit,Tamron 28-75 2.8 + 580 EX II + velbon sherpa i mnóstwo chęci i planów.

  7. #7
    Początki nałogu Awatar AdrianP
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Leszno
    Posty
    462

    Domyślnie

    Jak dla mnie zdecydowanie f/2.8. IS nigdy Ci lepszego światła nie zastąpi.
    Canon EOS 20D/bg-e2/Nikon DK-21M, Tamron 28-75/2.8, Canon EF 50/1.8, Canon EF 70-200/4 L, Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6, Canon Speedlite 430EX, Sandisk Extreme III 2gb and 1gb, Kenko Teleplus 300 Pro DG 1.4x

  8. #8

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Kidoń Zobacz posta
    Otóż to. Ograniczenie światła w moim przypadku dotyczy ujęć statycznych. Wnętrza, architektura nocą, a nie koncerty, mecze czy wyścigi.
    do wnętrz i zdjęć nocnych to lepiej statyw
    tez wolalbym wziac jasniejszy obiektyw

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar Mac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Gdańsk/Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    2 063

    Domyślnie

    Mam 70-200/4L przez chwilę zastanawiałem się nad wersją IS ale różnica w cenie między 4 IS a 2.8 bez IS'a nie jest aż taka duża a światła jednak więcej. Dla ujęć statycznych wydaję mi się lepszym rozwiązaniem to szkło ze światłem 2.8. Jedyny mankament to wielkość i ciężar w stosunku do 4.
    EOS 5D/BG-E4, EOS-300V, EF 16-35/2.8L | EF 24-105/4L IS | EF 70-200/2.8L| EF 100-400/4.5-5.6L IS | EF 15/2.8 Fisheye | EF 35/1.4L | EF 135/2L| EF 100/2.8L IS Macro | EF MP-E 65/2.8 Macro | Lensbaby Composer | 580 EX II | MR-14EX | PowerShot SX1 IS, Gitzo 1540, 682B
    Onanizm sprzętowy NIE, dobra jakość TAK.

  10. #10

    Domyślnie

    Nie moge wprost nadziwić się jakiż to zamęt kilka lat temu wprowadzil Canon wbudowyjąc IS do swoich obiektywow na masową skale...!
    Nie moge sie nadziwic, bo dla mnie to zupelny bezsens i porazka.
    Nie pozostając gołosłownym, sam kupilem kilka szkiel z IS, i to z obu stajni. Mialem i 70-200L IS i 70-200VR i 300L IS i nawet 500/4L IS, ale tak miedzy nami, ani w zadnym nie uzywalem IS !! Nigdy. Chyba ze dla testów, które i tak wychodzily poruszone przy 1/10s.
    To kompletna pomylka dla mnie i wydzieranie kasy z kieszeni frajerów.
    Zdecydowanie popieram zwolennikow jasnego swiatla, ładnego rozmycia i zmniejszenia głębi.
    IS jest (byc moze) dla kogos ulepszeniem technicznych mozliwosci sprzetu.
    Dla mnie do konca swiata bedzie to tylko taki sam bajer jak "rysunek listów przyslony" na LCD nowego Nikona
    Kupa śmiechu, doceniana przez nieliczne grono.... fascynatów z rzadka robiących zdjęcia. No i moze kilku zawodowców, ale oni zazwyczaj biorą co najdroższe z zasady raczej.
    Ale i dla nich cos musi byc...

    A wracajac do pytania w temacie wątku - nawet sie nie zastanawiaj! Tylko i JEDYNIE lepsze swiatlo wybieraj! TYLKO!

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •