Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 42

Wątek: Jak prawidłowo doświetlać błyskiem w pełnym słońcu???

  1. #1
    Początki nałogu Awatar Fakungio
    Dołączył
    May 2006
    Wiek
    49
    Posty
    297

    Domyślnie Jak prawidłowo doświetlać błyskiem w pełnym słońcu???

    Witam.

    Zastanawiam się jak doświetlić zdjęcie przy dobrym ogólnym oświetleniu żeby fota nie była prześwietlona???
    Przy doświetlaniu lampą obiektu pod słońce, zdjęcie było prześwietlone a to ze względu na min czas naświetlania z lampą 1/200. Wiecie sami, że żeby była prawidłowa ekspozycja w słoneczny dzień aparat ustawia (nawet przy iso 100) czas naświetlania 1/500 czy krótszy

    Czy w takim przypadku jedym możliwym wyjściem jest zastosowanie trybu M??

    A jeśli tak to jak to zrobić??


    PS. Chodzi tylko o sytuację słonecznego dnia.

    Pozdrawiam
    Canon 50D + EF 24-105 f/4 L+ Sigma 50mm 1.4 EX DG

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Ustaw choćby w TV na 1/200, przesłona się domknie dostatecznie. Problem tylko będzie taki, że światło lampy zostanie ograniczone również przez przesłonę, więc efekt błysku może być niewidoczny. Do tego byłaby już potrzebna lampa z hss.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fakungio Zobacz posta
    Witam.

    Zastanawiam się jak doświetlić zdjęcie przy dobrym ogólnym oświetleniu żeby fota nie była prześwietlona???
    Przy doświetlaniu lampą obiektu pod słońce, zdjęcie było prześwietlone a to ze względu na min czas naświetlania z lampą 1/200. Wiecie sami, że żeby była prawidłowa ekspozycja w słoneczny dzień aparat ustawia (nawet przy iso 100) czas naświetlania 1/500 czy krótszy

    Czy w takim przypadku jedym możliwym wyjściem jest zastosowanie trybu M??
    Kupienie lampy obsługujące synchro z krótkimi czasami, np. dowolnego Speedlite EX
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  4. #4
    Początki nałogu Awatar Fakungio
    Dołączył
    May 2006
    Wiek
    49
    Posty
    297

    Domyślnie

    Dzięki Wam za odpowiedzi, ale chyba faktycznie na TV ustawić na 1/200 domknięcie przesłony da lepszy efekt.

    Co do lampy to 350D nawet ze speedlight'ami nie ma krótszej synchronizacji niż 1/200.

    Tak mi się wydaje.

    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez Fakungio ; 18-11-2006 o 15:24
    Canon 50D + EF 24-105 f/4 L+ Sigma 50mm 1.4 EX DG

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fakungio Zobacz posta
    Dzieki Wam za odpowiedzi, ale chyba na AV domknięcie przesłony da lepszy efekt.

    Pozdrawiam.
    Jak tam wolisz, ale ja przykładowo po to mam jasne obiektywy że bez względu na pogodę korzystać z ich pełnej dziury i przymykanie przysłony nie jest żadnym rozwiązaniem...
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  6. #6
    Początki nałogu Awatar Fakungio
    Dołączył
    May 2006
    Wiek
    49
    Posty
    297

    Domyślnie

    Krzychu..

    Możesz wyjaśnić?

    Pozdrawiam.
    Canon 50D + EF 24-105 f/4 L+ Sigma 50mm 1.4 EX DG

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fakungio Zobacz posta
    Krzychu..

    Możesz wyjaśnić?

    Pozdrawiam.
    Chodzi o to że we wspomnianym przez Ciebie pełnym słońcu przysłony 1.8 do 2.8 dają czasy znacznie krótsze niż czas synchro korpusu i przymknięcie przysłony je oczywiście wydłuży tylko co z tego jak chcesz zrobić zdjęcie z taką właśnie przysłoną ? Można jeszcze nakręcić filtr neutralnie szary ale to jeszcze gorsze rozwiązanie...
    Jedyne rozsądne wyjście to porządna lampa.
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar borkomar
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Płock
    Wiek
    45
    Posty
    1 083

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fakungio Zobacz posta
    Dzięki Wam za odpowiedzi, ale chyba faktycznie na TV ustawić na 1/200 domknięcie przesłony da lepszy efekt.

    Co do lampy to 350D nawet ze speedlight'ami nie ma krótszej synchronizacji niż 1/200.

    Tak mi się wydaje.

    Pozdrawiam.
    Witam.Na szczęście źle Ci się wydaje.
    Z lapą ex ograniczeniem jest tylko szybkość migawki w puszce.
    Czyli możesz cyknąć fotkę z takim czasem jak Tobie się podoba a nie lampie (wbudowana jest ograniczona).
    Pozdrawiam
    5D + L

  9. #9
    Początki nałogu Awatar Fakungio
    Dołączył
    May 2006
    Wiek
    49
    Posty
    297

    Domyślnie

    OK. Dziękuję Wam wszystkim za podpowiedzi!!!
    Canon 50D + EF 24-105 f/4 L+ Sigma 50mm 1.4 EX DG

  10. #10
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    A ja robie tak:
    - pomiar matrycowy
    - zapamietuje pomiar, przelaczam w M i ustawiam jak zmierzyl
    - lampa (zewnetrzna, w high speed sync jesli potrzeba, softbox i off-shoe cord rowniez dosc czesto), FEL na obiekt doswietlany
    - pstryk
    - histogram, review i korekta w razie potrzeby

Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •