Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 47

Wątek: 5D i lampy studyjne - dziwny problem...

  1. #31
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    45

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski Zobacz posta
    Powinniśmy utworzyć specjalny wątek na takie pomysły
    Ja traktuję wszystkich poważnie.
    Może więc ktoś wyprowadzi mnie z błędu, zamiast robić sobie jaja.

  2. #32
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Poważnie? Adamek już napisał.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  3. #33
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    45

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski Zobacz posta
    Poważnie? Adamek już napisał.
    Owszem, da tyle samo światła. Ale z tego co zrozumiałem chodziło o wykorzystanie jak najkrótszgo czasu naświetlania.

  4. #34
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bugsy Zobacz posta
    Owszem, da tyle samo światła. Ale z tego co zrozumiałem chodziło o wykorzystanie jak najkrótszgo czasu naświetlania.
    Jeśli dobrze rozumiem twój pomysł to czas naświetlania klatki będzie wynosił dokładnie tyle co czas błysku lampy. Dzięki temu można uzyskać nawet czas 1/1000s na 5D.
    Mimo wszystko to będzie mocno kłopotliwe z tym gaszeniem światła

  5. #35
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz1972
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Ząbkowice Śląskie
    Wiek
    52
    Posty
    3 042

    Domyślnie

    oświetlenie : lampy błyskowe , iso 100 : czas 1/125s f8 .
    zastane : jakaś tam lampka , ilosc światła zastanego dla prawidłowej ekspozycji wedlug pomiaru dla iso 100 : czas 1/10s f4

    Róznica jest tak duża , pomiędzy zastanym a błyskowym , że zastane nie ma prawa wpłynac na zdjęcie . Czas naświetlania = czas błysku .

  6. #36
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    45

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Jeśli dobrze rozumiem twój pomysł to czas naświetlania klatki będzie wynosił dokładnie tyle co czas błysku lampy. Dzięki temu można uzyskać nawet czas 1/1000s na 5D.
    Mimo wszystko to będzie mocno kłopotliwe z tym gaszeniem światła
    Uff! Odetchnąłem!
    Ktoś wreszcie zaskoczył
    Kłopotliwe będzie, ale czegóż nie robi się dla osiągnięcia celu.

  7. #37
    Bywalec Awatar Duty
    Dołączył
    Apr 2005
    Wiek
    55
    Posty
    244

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bugsy Zobacz posta
    Uff! Odetchnąłem!
    Ktoś wreszcie zaskoczył
    Kłopotliwe będzie, ale czegóż nie robi się dla osiągnięcia celu.
    A jaki jest w tym działaniu cel?
    Krótkie czasy stosuje się zazwyczaj, żeby zamrozić ruch.
    Jaki rodzaj ruchu chciałbyś fotografować wyzwalając lampy w całkowitej ciemności? Skąd byś wiedział, czy to już naciskać ,czy jeszcze nie?

    W studiu z 5D stosuję czasy 1/125 - 1/160 do synchronizacji. Ultra krótkie czasy załatwia lampa. Jeśli miałyby być jeszcze krótsze, do jakichś specjalnych zastosowań - to zmniejszyć można maksymalnie moc lampy (czas błysku się skraca) i skompensować to odległością lampy od motywu albo przysłoną.
    Kombinowanie z wyzwalaniem w ciemności albo potrzeba w studiu czasu synchro 1/500 s. jest kompletnie bez sensu.
    Piloty w lampach mam o mocy 650W i przy czasie 1/160 nie zaznaczają się na obrazie.
    Nieważne, jaki sprzęt posiadasz. Ważne, jak go potrafisz wykorzystać.

  8. #38
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    40
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    Moi parafianie.
    ale nawet przy czasie 1/125 i synchro czas błysku/naświetlania klatki w zaciemnionym studiu będzie wynosił dokładnie tyle samo ile w przypadku, który podał bugsy
    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

  9. #39
    Pełne uzależnienie Awatar pazurek
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Kraków
    Posty
    1 294

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Jeśli dobrze rozumiem twój pomysł to czas naświetlania klatki będzie wynosił dokładnie tyle co czas błysku lampy. Dzięki temu można uzyskać nawet czas 1/1000s na 5D.
    Mieszacie czas otwarcia migawki aparatu z czasem blysku lampy. Problem z zaciemnieniem czesci klatki jest zwiazany z niepelnym otwarciem migawki szczelinowej podczas blysku.

    Na co czas bulb, jesli wystarczy 1/125 sekundy (czy nawet 1/200) zeby migawka otworzyla sie cala - lampa mogla blysnac przez to swoje 1/1000s - po czym migawka sie zamknela?

  10. #40
    Pełne uzależnienie Awatar KuchateK
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    USA
    Posty
    4 895

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Duty Zobacz posta
    Jeśli miałyby być jeszcze krótsze, do jakichś specjalnych zastosowań - to zmniejszyć można maksymalnie moc lampy (czas błysku się skraca) i skompensować to odległością lampy od motywu albo przysłoną.
    Zwykle nie. Jedynie w lampach "color consistent" gdzie oprocz regulacji napieciem moc reguluje sie rownierz pojemnoscia. W tych z regulacja samym napieciem wraz z nim zmienia sie krzywa blysku i maximum wypada blizej konca. Jednak calkowity czas nie jest duzo krotszy jak na przyklad w ex'ach.

    Cytat Zamieszczone przez Duty Zobacz posta
    Kombinowanie z wyzwalaniem w ciemności albo potrzeba w studiu czasu synchro 1/500 s. jest kompletnie bez sensu.
    Zolty fanatyk Rockwell twierdzi inaczej Wielu posiadaczy D70 tez. Ale to juz totalne OT. Starczy w tym watku
    ...

Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •